بیانیه رئیس بهداشت عمومی کانادا در 29 اکتبر 2021

بیانیه در 29 اکتبر 2021، دکتر ترزا تام، مدیر ارشد بهداشت عمومی کانادا، بیانیه زیر را در مورد COVID-19 صادر کرد. 29 اکتبر 2021 | اتاوا، ON | آژانس بهداشت عمومی کانادا همه‌گیری COVID-19 همچنان برای بسیاری از کانادایی‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که دسترسی آماده به شبکه‌های پشتیبانی منظم خود ندارند، استرس و اضطراب ایجاد می‌کند.

کد خبر : 122597
تاریخ انتشار : جمعه ۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹
بیانیه رئیس بهداشت عمومی کانادا در 29 اکتبر 2021


بیانیه

29 اکتبر 2021 | اتاوا، ON | آژانس بهداشت عمومی کانادا

همه‌گیری COVID-19 همچنان برای بسیاری از کانادایی‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که دسترسی آماده به شبکه‌های پشتیبانی منظم خود ندارند، استرس و اضطراب ایجاد می‌کند. از طریق پورتال آنلاین Wellness Together Canada، افراد در هر سنی در سراسر کشور می توانند به پشتیبانی فوری، رایگان و محرمانه سلامت روان و مصرف مواد در 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته دسترسی داشته باشند.

امروز، کمیته ملی مشاوره ایمن سازی کانادا (NACI) توصیه های به روز شده ای را در مورد واکسن های COVID-19 منتشر کرد. آخرین بررسی NACI از داده‌های اثربخشی واکسن نشان می‌دهد که در حالی که واکسن‌های COVID-19 در حال استفاده در کانادا همچنان در محافظت از بیشتر افراد در برابر بیماری‌های جدی ناشی از COVID-19 بسیار مؤثر هستند، شواهد در حال ظهور نشان می‌دهند که اثربخشی واکسن در برابر عفونت ممکن است در برخی شرایط به مرور زمان کاهش یابد. . در حال حاضر، NACI یک دوز تقویت کننده را برای برخی از جمعیت هایی که در معرض خطر ابتلا به بیماری شدید و بالاترین خطر کاهش محافظت پس از سری اولیه آنها هستند، توصیه می کند. به طور خاص، NACI توصیه اواخر سپتامبر خود را گسترش داده است که بزرگسالان در مراقبت های طولانی مدت یا سایر مراکز مراقبت جمعی هستند. باید دوز تقویت کننده واکسن mRNA کووید-19 برای افراد مسن 80 سال یا بالاتر نیز ارائه شود.

علاوه بر این، NACI توصیه می‌کند که به برخی از جمعیت‌های کلیدی دیگر ممکن است دوز تقویت کننده واکسن mRNA COVID-19، حداقل 6 ماه پس از تکمیل سری اولیه آن‌ها، در جمعیت‌هایی که ممکن است در معرض خطر ابتلا به بیماری شدید یا افزایش خطر ابتلا به واکسن پایین‌تر باشند، ارائه شود. حفاظت در طول زمان و کسانی که برای حفظ ظرفیت سیستم سلامت ضروری هستند. این جمعیت ها عبارتند از:

  • بزرگسالان 70 تا 79 سال
  • افرادی که دو دوز از AstraZeneca Vaxzevria یا یک دوز واکسن Janssen COVID-19 دریافت کرده‌اند.
  • بزرگسالان در یا از جوامع اولین ملل، اینویت، و متیس که عفونت می تواند عواقب نامتناسب داشته باشد
  • بزرگسالانی که کارکنان مراقبت های بهداشتی خط مقدم هستند و تماس مستقیم مستقیم با بیماران دارند و فاصله بین دوزهای سری واکسن کووید-19 اولیه آنها کمتر از 28 روز بوده است.

NACI به نظارت دقیق بر اثربخشی واکسن در سراسر جمعیت ادامه می دهد و توصیه های خود را در صورت لزوم به روز می کند تا بهترین محافظت ممکن را برای همه کانادایی ها تضمین کند. نکته مهم این است که با توجه به اینکه بیش از 5.5 میلیون بزرگسال و جوان واجد شرایط هنوز در کانادا به طور کامل واکسینه نشده اند، مهم است که تأکید شود که جذب افراد بیشتری برای تکمیل سری اولیه دو دوز خود یکی از تمرکز اصلی تلاش برای ایمن سازی COVID-19 در کانادا است.

آژانس بهداشت عمومی کانادا (PHAC) به نظارت بر شاخص‌های اپیدمیولوژیک COVID-19 برای شناسایی سریع، درک و برقراری ارتباط مسائل نگران‌کننده در حال ظهور ادامه می‌دهد. در زیر خلاصه ای از آخرین اعداد و روندهای ملی آمده است.

از زمان شروع همه‌گیری، 1709536 مورد کووید-19 و 28928 مورد مرگ در کانادا گزارش شده است. این اعداد تجمعی درباره بار کلی بیماری کووید-19 تا به امروز به ما می گوید، در حالی که تعداد موارد فعال که اکنون به 25326 نفر رسیده است و میانگین متحرک 7 روزه نشان دهنده روند فعلی و شدت بیماری است.

در سطح ملی، فعالیت بیماری کووید-19 همچنان در حال کاهش است و به طور متوسط ​​روزانه 2343 مورد جدید در آخرین دوره 7 روزه (22 تا 28 اکتبر) گزارش شده است که در مقایسه با هفته قبل 17 درصد کاهش داشته است. روند بستری شدن در بیمارستان و پذیرش در مراقبت‌های ویژه، که عمدتاً شامل افراد واکسینه نشده می‌شود، در سطح ملی در حال کاهش است، اما همچنان بالاست. آخرین داده‌های استانی و منطقه‌ای نشان می‌دهد که در آخرین دوره ۷ روزه (۲۲ تا ۲۸ اکتبر) روزانه به‌طور میانگین ۲۱۰۵ نفر مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان‌های کانادا تحت درمان بوده‌اند که ۱۱ درصد کمتر از هفته گذشته است. این به طور متوسط ​​شامل 648 نفر می شود که در بخش های مراقبت های ویژه (ICU) تحت درمان بودند که 10 درصد کمتر از هفته گذشته است و به طور متوسط ​​روزانه 37 مرگ (22 تا 28 اکتبر) گزارش شده است. همراه با اقامت طولانی‌مدت در بیمارستان، این تعداد همچنان بالا همچنان فشار زیادی را بر منابع مراقبت‌های بهداشتی محلی وارد می‌کند، به‌ویژه جایی که نرخ عفونت بالا و نرخ واکسیناسیون پایین است. امید است که حفظ اقدامات کنترلی تقویت‌شده در مناطق به شدت آسیب‌دیده به کاهش روندهای شدید بیماری و کاهش فشار بر سیستم سلامت در هفته‌های آینده ادامه دهد.

در طول موج چهارم همه‌گیری COVID-19 در کانادا، عفونت‌ها و پیامدهای شدید چندین ویژگی کلیدی دارند:

  • در سطح ملی، نوع بسیار مسری دلتای نگرانی (VOC)، اکثر موارد گزارش شده اخیر را تشکیل می دهد، با افزایش شدت همراه است و ممکن است اثربخشی واکسن ها را کاهش دهد.
  • بیشتر موارد گزارش شده، بستری شدن در بیمارستان و مرگ در میان افراد واکسینه نشده رخ می دهد
  • انتشار ویروس در مناطقی با پوشش واکسیناسیون کم، خطر دائمی برای ظهور و جایگزینی VOCهای جدید را ایجاد می کند، از جمله خطر VOCs با توانایی فرار از حفاظت از واکسن.

صرف نظر از اینکه کدام نوع SARS-CoV-2 در یک منطقه غالب است، می دانیم که واکسیناسیون، در ترکیب با بهداشت عمومی و اقدامات فردی، برای کاهش شیوع بیماری و پیامدهای شدید به کار خود ادامه می دهد. به طور خاص، شواهد نشان می‌دهد که یک سری کامل دو دوز از واکسن‌های COVID-19 تایید شده توسط Health-Canada محافظت قابل‌توجهی در برابر بیماری‌های شدید، به ویژه در میان گروه‌های سنی جوان‌تر، فراهم می‌کند. بر اساس آخرین اطلاعات از 12 استان و منطقه برای جمعیت واجد شرایط، 12 سال یا بیشتر، در هفته های اخیر (12 سپتامبر – 9 اکتبر 2021)، میانگین نرخ هفتگی موارد بستری در بیمارستان در افراد واکسینه نشده به طور قابل توجهی بیشتر از افراد کاملاً واکسینه شده بود. افراد، اعم از:

  • 43 تا 46 برابر بیشتر است در افراد واکسینه نشده نسبت به افراد کاملاً واکسینه شده در گروه های سنی جوان تر (جوانان و بزرگسالان، 12 تا 59 سال)
  • 10 تا 27 برابر بیشتر است در افراد واکسینه نشده نسبت به افراد کاملاً واکسینه شده در گروه های سنی بالاتر (بزرگسالان 60 سال یا بیشتر).

از تاریخ 28 اکتبر 2021، استان‌ها و مناطق بیش از 58 میلیون دوز واکسن کووید-19 تزریق کرده‌اند، با آخرین داده‌های استانی و منطقه‌ای که نشان می‌دهد نزدیک به 89 درصد از افراد 12 ساله یا بالاتر حداقل یک دوز کووید-19 دریافت کرده‌اند. -19 واکسن و بیش از 84 درصد اکنون به طور کامل واکسینه شده اند. داده‌های پوشش واکسن مخصوص سن، تا 23 اکتبر 2021، نشان می‌دهد که بیش از 87 درصد از افراد 40 سال یا بالاتر حداقل یک دوز و بیش از 83 درصد به طور کامل واکسینه شده‌اند، در حالی که 84 درصد از افراد جوان‌تر بین 18 تا 39 سال واکسینه شده‌اند. حداقل یک دوز و 77٪ – 78٪ به طور کامل واکسینه شده اند.

از آنجایی که بیشتر فعالیت‌های ما در داخل خانه انجام می‌شود، پاییز و زمستان امسال، باید تلاش کنیم تا افراد واجد شرایط در اسرع وقت به طور کامل در برابر کووید-19 واکسینه شوند تا از خود و دیگران محافظت کنیم، از جمله کسانی که ممکن است پاسخ ایمنی قوی نداشته باشند. یا کسانی که نمی توانند واکسینه شوند. اجرای اقدامات بهداشت عمومی به موقع و هدفمند و حفظ شیوه‌های حفاظتی فردی برای کاهش نرخ عفونت COVID-19 و کاهش تأثیر بر ظرفیت مراقبت‌های بهداشتی بسیار مهم است. در حالی که محافظت ما در برابر COVID-19 توسط واکسن ها تقویت شده است، ما همچنین باید به بازگشت سایر عفونت های تنفسی فکر کنیم. ما می‌توانیم با به‌روزرسانی واکسن‌های توصیه‌شده، مانند آنفولانزا و سایر واکسن‌های معمول برای کودکان و بزرگسالان، سالم‌تر بمانیم و اقدامات احتیاطی اولیه را رعایت کنیم که به کند کردن گسترش COVID-19 و همچنین سایر عفونت‌های تنفسی کمک می‌کند.

در حالی که COVID-19 هنوز در کانادا و در سطح بین المللی در حال گردش است، اقدامات اصلی بهداشت عمومی همچنان حیاتی است: در خانه بمانید/اگر علائم دارید خود را ایزوله کنید. از خطرات مرتبط با تنظیمات مختلف آگاه باشید. توصیه های بهداشت عمومی محلی را دنبال کنید و اقدامات حفاظتی فردی را حفظ کنید. به طور خاص، فاصله گذاری فیزیکی و استفاده صحیح از ماسک صورت مناسب و خوش ساخت، لایه های بیشتری از محافظت را ایجاد می کند که خطر شما را در همه تنظیمات کاهش می دهد و همچنین بهترین تهویه ممکن را در فضاهای داخلی دریافت می کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد واکسیناسیون در منطقه خود، با مقامات بهداشت عمومی محلی، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی، یا سایر منابع قابل اعتماد و معتبر مانند Canada.ca و Immunize.ca تماس بگیرید. Canada.ca طیف گسترده ای از اطلاعات و منابع COVID-19 را برای کمک به کانادایی ها در درک مزایای واکسینه شدن در برابر COVID-19 و یافتن راهنمایی در مورد زندگی پس از واکسیناسیون ارائه می دهد.

کانادایی ها نیز می توانند با اشتراک گذاری مایل بیشتری را طی کنند معتبر اطلاعات در مورد خطرات COVID-19 و اقدامات پیشگیری و اقدامات برای کاهش COVID-19 در جوامع. برای دسترسی به اطلاعات بیشتر و منابع COVID-19 در مورد روش‌های کاهش خطرات و محافظت از خود و دیگران، از جمله اطلاعات مربوط به واکسیناسیون COVID-19، پیشینه من را بخوانید.

مخاطب

روابط رسانه ای
آژانس بهداشت عمومی کانادا
613-957-2983
[email protected]

.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.