بیانیه رئیس بهداشت عمومی کانادا در 14 ژانویه 2022

[ad_1] بیانیه در 14 ژانویه 2022، دکتر ترزا تام، مدیر ارشد بهداشت عمومی کانادا، بیانیه زیر را در مورد COVID-19 صادر کرد. 14 ژانویه 2022 – اتاوا، ON – آژانس بهداشت عمومی کانادا همه‌گیری COVID-19 همچنان برای بسیاری از کانادایی‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که دسترسی آماده به شبکه‌های پشتیبانی منظم خود ندارند، استرس و اضطراب ایجاد

کد خبر : 155786
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱:۵۹
بیانیه رئیس بهداشت عمومی کانادا در 14 ژانویه 2022

[ad_1]

بیانیه

14 ژانویه 2022 – اتاوا، ON – آژانس بهداشت عمومی کانادا

همه‌گیری COVID-19 همچنان برای بسیاری از کانادایی‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که دسترسی آماده به شبکه‌های پشتیبانی منظم خود ندارند، استرس و اضطراب ایجاد می‌کند. از طریق پورتال آنلاین Wellness Together Canada، افراد در هر سنی در سراسر کشور می توانند به پشتیبانی فوری، رایگان و محرمانه سلامت روان و مصرف مواد در 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته دسترسی داشته باشند.

آژانس بهداشت عمومی کانادا (PHAC) به نظارت بر شاخص‌های اپیدمیولوژیک COVID-19 برای شناسایی سریع، درک و برقراری ارتباط موضوعات نگران‌کننده در حال ظهور ادامه می‌دهد. امروز، من یک به روز رسانی در مورد اپیدمیولوژی و مدل سازی ملی ارائه کردم. در زیر خلاصه ای از نتایج مدل سازی با آخرین اعداد و گرایش های ملی ارائه شده است.

پیش‌بینی‌های به‌روزرسانی‌شده امروز حاکی از آن است که افزایش شدید موارد Omicron با سرعت بالا برای کانادا پیش‌بینی می‌شود. نکته مهم، آخرین پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که حتی با وجود خطر کمتر بستری شدن در بیمارستان Omicron در مقایسه با دلتا، تعداد پذیرش‌های روزانه جدید در بیمارستان می‌تواند به دلیل حجم بالای مواردی که ممکن است رخ دهد، از اوج‌های تاریخی قبلی فراتر رود. با چندین هفته فعالیت بسیار شدید که انتظار می‌رود در راه باشد، این پیش‌بینی‌های مدل‌سازی به‌روز بر اهمیت انجام تمام تلاش‌مان در حال حاضر برای کمک به محدود کردن اندازه موج Omicron به منظور حفظ سیستم سلامت و عملکردهای حیاتی جامعه تأکید می‌کند. برای کاهش تأثیر، ما به اقدامات بهداشت عمومی پایدار و پیروی خوب از رویه‌های فردی نیاز داریم، در حالی که واکسن‌های محافظت از کووید-19 را در سراسر جمعیت به‌روز می‌کنیم، از جمله تقویت‌کننده‌هایی که واجد شرایط و توصیه می‌شوند. همه ما می‌توانیم با احتیاط و مداومت در این مسیر کمک کنیم تا این دوره سخت را زودتر پشت سر بگذاریم.

از زمان شروع همه‌گیری، ۲ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۷۵۱ مورد کووید-۱۹ و ۳۱ هزار و ۱۹۰ مورد مرگ در کانادا گزارش شده است. این اعداد تجمعی درباره بار کلی بیماری کووید-19 تا به امروز به ما می گوید، در حالی که تعداد موارد فعال که اکنون به 386033 رسیده است و میانگین متحرک 7 روزه نشان دهنده روند فعلی و شدت بیماری است. در آینده، از آنجایی که نرخ عفونت بسیار بالا به چالش می‌کشد یا از ظرفیت آزمایش فراتر می‌رود، تعداد موارد جدید و فعال روزانه کمتر از تعداد واقعی عفونت‌های فعلی است. از این رو، طیف وسیعی از شاخص‌های دیگر، از مثبت بودن تست آزمایشگاهی گرفته تا نظارت مداوم بر تعداد افراد در بیمارستان‌ها و مراقبت‌های ویژه همچنان برای نظارت بر فعالیت و شدت بیماری فعلی مهم هستند.

فعالیت بیماری Omicron اکنون تمام امواج قبلی همه‌گیری را تحت الشعاع قرار داده است و برای پیامدهای شدید در سطح ملی بسیار بالاتر از تعداد روزانه است. طی آخرین دوره 7 روزه (6 تا 12 ژانویه)، روزانه به طور متوسط ​​37530 مورد جدید در سراسر کانادا گزارش شده است. در حالی که این کاهش 10 درصدی نسبت به هفته قبل است، این تا حدی می تواند به تغییر سیاست های آزمایش در سراسر کانادا نسبت داده شود که می تواند تعداد واقعی عفونت ها را دست کم بگیرد. آزمایشگاه ها در سراسر کانادا به آزمایش در سطح بسیار بالایی ادامه می دهند. در آخرین دوره 7 روزه (2 تا 8 ژانویه)، مثبت بودن تست آزمایشگاهی 28٪ بود که نشان دهنده شیوع گسترده در جامعه است.

اگرچه شواهد حاصل از نظارت مداوم و مطالعات اخیر نشان می دهد که خطر بستری شدن در بیمارستان برای Omicron در مقایسه با دلتا کمتر است، انتظار می رود شتاب ناگهانی Omicron و حجم بسیار زیاد موارد فشار بیشتری را بر سیستم مراقبت های بهداشتی اضافه کند. این هم به دلیل افزایش پذیرش در بیمارستان ها و هم تعداد بالای بیماری و نیاز به انزوا در میان کارکنان مراقبت های بهداشتی است که انتظار می رود در هفته های آینده بسیاری از مناطق کشور را تحت تاثیر قرار دهد. آخرین داده‌های استانی و منطقه‌ای نشان می‌دهد که به‌طور میانگین روزانه ۶۷۷۹ نفر مبتلا به کووید-۱۹ در آخرین دوره ۷ روزه (۶ تا ۱۲ ژانویه) در بیمارستان‌های کانادا تحت درمان بوده‌اند که ۸۴ درصد بیشتر از هفته گذشته و بالاتر است. نسبت به تمام قله های قبلی این به طور میانگین شامل 884 نفر می شود که در بخش های مراقبت های ویژه (ICU) تحت درمان بودند که 50 درصد بیشتر از هفته گذشته است و به طور متوسط ​​روزانه 82 مرگ (6 تا 12 ژانویه) گزارش شده است. پایین نگه داشتن نرخ عفونت همچنان کلیدی برای کاهش افزایش روند بیماری های شدید در هفته های آینده است.

ایمن سازی برای همه کسانی که واجد شرایط هستند، اما هنوز سری اولیه خود را دریافت نکرده اند، اولویت اصلی باقی می ماند. اگرچه ابهامات باقی مانده است، شواهد نشان می دهد که در حالی که دو دوز واکسن ممکن است محافظت خوبی در برابر عفونت ایجاد نکند، یک سری دو دوز اولیه همچنان محافظت خوبی در برابر بستری شدن در بیمارستان ایجاد می کند. به طور دلگرم کننده، آخرین شواهد نشان می دهد که دوز سوم به دلیل نوع Omicron، محافظت در برابر عفونت و بستری شدن در بیمارستان را بهبود می بخشد.

از 13 ژانویه 2022، استان ها و مناطق بیش از 72 میلیون دوز واکسن کووید-19 را تجویز کرده اند. آخرین داده های استانی و منطقه ای نشان می دهد که بیش از 83 درصد از کل جمعیت حداقل یک دوز واکسن کووید-19 دریافت کرده اند و بیش از 77 درصد اکنون به طور کامل واکسینه شده اند. داده‌های پوشش واکسن مخصوص سن، از 8 ژانویه 2022، نشان می‌دهد که بیش از 90 درصد از افراد 40 سال یا بالاتر حداقل یک دوز و بیش از 87 درصد به طور کامل واکسینه شده‌اند، در حالی که بیش از 87 درصد از افراد جوان‌تر بین 18 تا 39 سال حداقل یک دوز داشته باشند و 83 تا 84 درصد به طور کامل واکسینه شده باشند. با این وجود، تمام شد 6.5 میلیون افراد واجد شرایط در کانادا برای تکمیل سری اولیه خود به یک یا چند دوز نیاز دارند.

بسیاری دیگر واجد شرایط دریافت دوز تقویت کننده برای کمک به بازگرداندن محافظتی هستند که ممکن است پس از دوز دوم کاهش یافته باشد. علاوه بر این، شواهد انباشته‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد دوز تقویت‌کننده باعث محافظت بهتر در برابر بیماری‌های شدید، از جمله در برابر نوع Omicron که به نظر می‌رسد درجه بالاتری از فرار ایمنی دارد، وجود دارد. دوزهای تقویت کننده مخصوصاً برای گروه های خاصی مانند کارکنان مراقبت های بهداشتی و کسانی که در معرض بالاترین خطر بیماری شدید ناشی از کووید-19 هستند، از جمله افراد مسن، افراد دارای شرایط پزشکی پرخطر و افراد در جوامع بومی و از جوامع بومی، مهم است. واکسن‌های mRNA کووید-۱۹ Pfizer-BioNTech Comirnaty یا Moderna Spikevax به عنوان تقویت‌کننده مؤثر هستند، بنابراین لطفاً در پذیرش هر واکسنی که به شما پیشنهاد می‌شود، اطمینان داشته باشید. برنامه های واکسیناسیون تقویت کننده در سراسر کانادا ادامه دارد. از 13 ژانویه، بیش از 11 میلیون دوز سوم تا به امروز تجویز شده است. داده های ملی تا 8 ژانویه 2022 نشان می دهد که 67٪ -71٪ از سالمندان 70 ساله یا بیشتر و 36٪ -51٪ از افراد 50-69 ساله دوز اضافی دریافت کرده اند.

در حالی که COVID-19 هنوز در کانادا و در سطح بین‌المللی در گردش است، رویکرد واکسن‌ها به علاوه برای پاسخ به همه‌گیری در کانادا ضروری است. این شامل واکسیناسیون لایه بندی شده با اقدامات بهداشت عمومی زمان بندی شده و هدفمند و اقدامات محافظتی فردی مانند ماندن در خانه / ایزوله شدن در صورت داشتن علائم است. انجام آزمایش در صورت علامت دار بودن و/یا طبق توصیه. آگاهی از خطرات مرتبط با تنظیمات مختلف؛ پیروی از توصیه های بهداشت عمومی محلی و رعایت مداوم اقدامات احتیاطی فردی. به ویژه، پوشیدن صحیح ماسک صورت مناسب و خوش ساخت در مکان‌های عمومی یا خصوصی با دیگران خارج از خانه، اجتناب از شلوغی و داشتن بهترین تهویه ممکن در فضاهای داخلی، لایه‌های محافظتی هستند که می‌توانند شما را کاهش دهند. خطر در همه تنظیمات همچنین، با توجه به خطرات و عدم قطعیت های قابل توجه مربوط به گسترش سریع نوع Omicron، به کانادایی ها توصیه می شود که از تمام سفرهای غیر ضروری به خارج از کانادا خودداری کنید در این زمان؛ اگر باید سفر کنید، از شرایط فعلی و به سرعت در حال تغییر برای بازدید از کشورهای دیگر و بازگشت به کانادا آگاه باشید.

علاوه بر واکسینه شدن کامل با واکسن‌های کووید-۱۹ و دریافت دوز تقویت‌کننده واکسن کووید-۱۹ طبق توصیه، می‌توانیم در طول فصل تنفس زمستانی نیز با به‌روز شدن سایر واکسن‌های توصیه‌شده، مانند آنفولانزا و روتین، سالم‌تر بمانیم. واکسن برای کودکان و بزرگسالان برای اطلاعات بیشتر در مورد واکسیناسیون در منطقه خود، با مقامات بهداشت عمومی محلی، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی، یا سایر منابع قابل اعتماد و معتبر مانند Canada.ca و Immunize.ca تماس بگیرید. Canada.ca طیف گسترده ای از اطلاعات و منابع COVID-19 را برای کمک به کانادایی ها در درک مزایای واکسینه شدن در برابر COVID-19 ارائه می دهد.

کانادایی ها نیز می توانند با اشتراک گذاری مایل بیشتری را طی کنند معتبر اطلاعات در مورد خطرات COVID-19 و اقدامات پیشگیری و اقدامات برای کاهش COVID-19 در جوامع. برای دسترسی به اطلاعات بیشتر و منابع COVID-19 در مورد راه های کاهش خطرات و محافظت از خود و دیگران، از جمله اطلاعات مربوط به واکسیناسیون COVID-19، پیشینه من را بخوانید.

مخاطب

روابط رسانه ای
آژانس بهداشت عمومی کانادا
613-957-2983
[email protected]

.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.