بیانیه رئیس بهداشت عمومی کانادا به مناسبت روز جهانی ایدز و هفته بومی آگاهی از ایدز

بیانیه اول دسامبر مصادف با روز جهانی ایدز و آغاز هفته بومی آگاهی از ایدز است. این فرصتی برای ما است تا آگاهی خود را در مورد اچ آی وی و ایدز افزایش دهیم، از کسانی که با اچ آی وی زندگی می کنند حمایت کنیم و افرادی را که از دست داده ایم به

کد خبر : 136897
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲
بیانیه رئیس بهداشت عمومی کانادا به مناسبت روز جهانی ایدز و هفته بومی آگاهی از ایدز


بیانیه

1 دسامبر 2021 | اتاوا، ON | آژانس بهداشت عمومی کانادا

اول دسامبر مصادف با روز جهانی ایدز و آغاز هفته بومی آگاهی از ایدز است. این فرصتی برای ما است تا آگاهی خود را در مورد اچ آی وی و ایدز افزایش دهیم، از کسانی که با اچ آی وی زندگی می کنند حمایت کنیم و افرادی را که از دست داده ایم به یاد بیاوریم.

شعار روز جهانی ایدز امسال این است: به نابرابری ها پایان دهید. به ایدز پایان دهید پایان دادن به همه گیری ها، و موضوع هفته آگاهی بومی ایدز این است: واکنش بومی به همه گیری های متقاطع. همانطور که این مضامین نشان می دهد، واضح است که همه گیری COVID-19 بر پاسخ های HIV در کانادا و در سراسر جهان تأثیر منفی گذاشته است.

همه گیری COVID-19 به طور نامتناسبی بر جمعیت هایی که در معرض خطر ابتلا به HIV هستند، از جمله مردم بومی، تأثیر گذاشته است. با توجه به اینکه هر جامعه نیازهای بهداشتی منحصر به فردی دارد، ما به همکاری با رهبران، جوامع و شرکای First Nations، Inuit و Métis و همچنین دولت های استانی و منطقه ای ادامه خواهیم داد تا رویکردهای جامعه محور و مبتنی بر تمایز را برای مقابله با HIV و سایر موارد در اولویت قرار دهیم. عفونت های منتقله از راه جنسی و خونی در میان مردم بومی.

اچ آی وی همچنان یکی از نگرانی های بهداشت عمومی در کانادا است. در سال 2020، 1639 مورد تازه تشخیص داده شده HIV گزارش شده است. از این میان، گروه سنی با بیشترین نسبت موارد گزارش شده، افراد 30 تا 39 ساله بودند. تعداد کل موارد گزارش شده جدید در سال 2020 نشان دهنده کاهش 21 درصدی نسبت به سال 2019 است. در ظاهر این کاهش ممکن است یک تغییر مثبت در روند به نظر برسد. با این حال، به احتمال زیاد درجه ای از عدم شناسایی بر این اعداد تأثیر می گذارد. در طول همه‌گیری، تأثیر منفی اقدامات بهداشت عمومی COVID-19 بر ارائه و دسترسی به خدمات برای عفونت‌های مقاربتی و منتقله از راه خون (STBBI)، از جمله آزمایش، مشاهده شده است. داده‌های نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد که در طول همه‌گیری، یک نفر از هر پنج (21%) ارائه‌دهنده خدمات حمایتی و درمانی برای افراد مبتلا به HIV و/یا هپاتیت C با کاهش تقاضا و کاهش توانایی برای ارائه خدمات خود مواجه شده‌اند. انجام آزمایش دروازه ای برای خدمات پیشگیری و درمان است. این تنها راه برای اطلاع از وضعیت HIV است.

مکان‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید آزمایش HIV رایگان انجام دهید، مانند کلینیک سلامت، مطب پزشک یا در یک رویداد آزمایش. برخی از سایت ها تست ناشناس و تست سریع ارائه می دهند. برای اطلاعات بیشتر در مورد محل انجام آزمایش با بخش بهداشت عمومی محلی خود تماس بگیرید یا به hiv411.ca مراجعه کنید.

در کانادا هم اکنون کیت های خودآزمایی HIV نیز وجود دارد. سازمان‌های مبتنی بر جامعه نقش مهمی در دریافت کیت‌های خودآزمایی HIV در دست مردم سراسر کشور و اتصال آن‌ها به منابع بهداشتی ایفا کرده‌اند. کیت های خودآزمایی HIV راهی ایمن، قابل اعتماد، ناشناس و محرمانه را برای اطلاع افراد از وضعیت خود ارائه می دهد. کیت های خودآزمایی همچنین یک راه حل آزمایشی امیدوارکننده را برای افرادی که در جوامع روستایی یا دورافتاده زندگی می کنند و جوامع بومی ارائه می دهد، جایی که آزمایش استاندارد ممکن است در دسترس نباشد یا به راحتی در دسترس باشد.

اقدامات پیشگیرانه زیادی وجود دارد که افراد می توانند برای کاهش خطر ابتلا به HIV انجام دهند. پروفیلاکسی قبل از مواجهه (PrEP) دارویی است که افراد HIV منفی می توانند برای جلوگیری از ابتلا به HIV مصرف کنند. در کانادا، تعداد تخمینی افرادی که PrEP مصرف می‌کنند بین سال‌های 2016 تا 2020 افزایش یافته است، که بیشترین افزایش در بین افراد 18 تا 24 ساله است. افراد 25 تا 35 ساله اندکی بیش از یک سوم افرادی را تشکیل می‌دهند که از PrEP در سال 2020 استفاده می‌کنند. من از دیدن چنین جذب قوی داروهای پیشگیرانه تشویق می‌شوم و می‌خواهم از ارائه‌دهندگان سلامت و سازمان‌های مبتنی بر جامعه تشکر کنم که به طور خستگی‌ناپذیر در طول این مدت کار کرده‌اند. همه گیری برای تشویق آزمایش و ارتباط افراد با منابع مراقبتی و پیشگیری مانند PrEP.

همچنین دارویی به نام پروفیلاکسی پس از مواجهه (PEP) وجود دارد که می تواند پس از قرار گرفتن در معرض HIV مصرف شود که می تواند به جلوگیری از عفونت HIV کمک کند. اگر فکر می کنید اخیراً در معرض HIV قرار گرفته اید، فوراً به یک متخصص بهداشت مراجعه کنید و از آنها بپرسید که آیا پیشگیری پس از مواجهه (PEP) برای شما مناسب است یا خیر. PEP باید در اسرع وقت پس از قرار گرفتن در معرض، حداکثر تا 72 ساعت پس از آن شروع شود.

در سال 2020، اکثر موارد گزارش شده جدید HIV به انتقال از طریق تماس جنسی و مصرف تزریقی مواد مخدر نسبت داده شد. برای کاهش خطر انتقال، روش های جنسی ایمن مانند استفاده صحیح و مداوم از کاندوم و روان کننده ها را انتخاب کنید. HIV همچنین می تواند از طریق سوزن های مشترک از جمله تجهیزات مورد استفاده برای خالکوبی، سوراخ کردن بدن و طب سوزنی منتقل شود. جستجوی خدمات از حرفه‌هایی که از شیوه‌های مناسب کنترل عفونت پیروی می‌کنند، که فقط یک بار از سوزن استفاده می‌کنند و پس از استفاده با خیال راحت آن‌ها را دور می‌اندازند، می‌تواند به کاهش خطر کمک کند. همچنین مهم است که از سوزن یا سایر تجهیزات مصرف مواد مخدر استفاده نکنید.

در حالی که هیچ واکسنی علیه HIV وجود ندارد، درمان‌های بسیار مؤثری وجود دارد که به افراد اجازه می‌دهد زندگی کامل و سالمی داشته باشند. افرادی که با HIV زندگی می کنند و تحت درمان هستند و بار ویروسی سرکوب شده خود را حفظ می کنند، عملاً هیچ خطری برای انتقال اچ آی وی به شریک جنسی خود ندارند، که در غیر این صورت به عنوان Undetectable=Untransmittable یا U=U شناخته می شود. این پیامی است که ما باید به طور گسترده آن را برای کمک به مبارزه با انگی که بسیاری از افراد مبتلا به HIV تجربه می کنند، به اشتراک بگذاریم.

من خوشحالم که کانادا با میزبانی 24 به تسریع پاسخ HIV در داخل و جهان در سال 2022 کمک خواهد کرد.هفتم کنفرانس بین المللی ایدز در مونترال، QC. این کنفرانس جامعه HIV، دانشمندان، مدافعان، ارائه دهندگان بهداشت، افراد با تجربه زنده و دیگران را گرد هم می آورد تا تاب آوری کسانی که با HIV زندگی می کنند و تحت تاثیر آن قرار گرفته اند را جشن بگیرند و در مورد چالش ها بحث کنند و مشخص کنند که چگونه می توانیم با هم برای پیشبرد HIV کار کنیم. پاسخ دهد و به اهداف حذف جهانی دست یابد.

به عنوان افراد، همه ما می‌توانیم در پیشبرد تلاش‌های کانادا برای پایان دادن به HIV و سایر STBBI به عنوان نگرانی‌های بهداشت عمومی تا سال 2030 نقش داشته باشیم.

مخاطب

روابط رسانه ای
آژانس بهداشت عمومی کانادا
613-957-2983
[email protected]

.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.