بیانیه ای در مورد صد و پنجاهمین سالگرد پیمان شماره 1

اتاوا ، انتاریو (منطقه سنتی Algonquin بدون مرخصی) (3 اوت 2021)-امروز ، کارولین بنت محترم ، وزیر روابط تاج و بومی ؛ دانیل وندال ، وزیر امور شمال ؛ مارک میلر ، وزیر خدمات بومی ؛ استیون گیلبو ، وزیر میراث کانادا و جاناتان ویلکینسون ، وزیر محیط زیست و تغییرات آب و هوا و

کد خبر : 97332
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰:۴۹
بیانیه ای در مورد صد و پنجاهمین سالگرد پیمان شماره 1


اتاوا ، انتاریو (منطقه سنتی Algonquin بدون مرخصی) (3 اوت 2021)-امروز ، کارولین بنت محترم ، وزیر روابط تاج و بومی ؛ دانیل وندال ، وزیر امور شمال ؛ مارک میلر ، وزیر خدمات بومی ؛ استیون گیلبو ، وزیر میراث کانادا و جاناتان ویلکینسون ، وزیر محیط زیست و تغییرات آب و هوا و وزیر مسئول پارکهای کانادا ، بیانیه زیر را صادر کردند:

“3 آگوست ، 150 مین یادبود معاهده شماره 1 است ؛ اولین مورد از 11 معاهده شماره گذاری شده در غرب کانادا. در سال 1871 ، تقریباً 1000 نفر از اعضای جامعه در Lower Fort Garry ، در مانیتوبا گرد هم آمدند تا شاهد تاج و تخت ملت Ojibway ، اولین ملت دشت بلند ، اولین ملت پگوئیس ، ملت آنیشینابه رودخانه رودو ، اولین ملت ساگگین ، اولین ملت سندی بی اوجیبوی و اولین ملت دریاچه سوان وارد این پیمان تاریخی شدند.

احترام به روابط معاهده ، بر اساس تأیید حقوق ، احترام ، همکاری و مشارکت ، کلید پیشرفت آشتی پایدار با مردم بومی است. حقوق ذاتی و معاهده مردم بومی توسط شیوه های استعماری ، سیاست ها و نژادپرستی سیستمیک مانع شده است ، که آثار آن هنوز هم امروز احساس می شود. دولت کانادا متعهد است که کار خود را برای شناسایی و رفع موانع ادامه داده و اطمینان حاصل کند که رابطه بین کانادا و مردم بومی بر اساس به رسمیت شناختن و اجرای حقوق بومی است.

این پیمان ها “تا زمانی که خورشید می درخشد ، علف ها رشد می کنند و رودخانه جاری می شود” دوام خواهد داشت و امسال 150 مین یادبود دارای اهمیت بیشتری است زیرا آنها در Lower Fort Garry و همچنین در پادگان Kapyong ، که محل یک ذخیره شهری آینده و بخشی از قطعنامه ای برای دعوای برجسته بین دولت کانادا و پیمان یک ملت.

در سال 2019 ، دولت کانادا و پیمان یک ملت یک توافقنامه حل و فصل جامع برای سرزمین سابق پادگان کاپیونگ در وینیپگ را امضا کردند. پس از توسعه ، این ذخیره شهری محل زندگی مسکونی و تجاری ، امکانات ورزشی و تفریحی و فضاهای اجتماعی خواهد بود. توسعه مجدد این سرزمین یک پروژه مهم و مفید برای معاهده اولین ملل خواهد بود.

همزمان با جشن 150 مین یادبود معاهده شماره 1 ، ما همچنین مشتاق ادامه کار با شرکای معاهده برای احترام به روابط پیمان و تجلیل از کار مشترک و مداوم خود با پیمان اول کشورها هستیم. دولت کانادا همچنان متعهد به ایجاد روابط تازه با مردم بومی و همکاری مشترک برای تقویت درک متقابل ، احترام و احترام به معاهدات و موافقتنامه ها است زیرا ما در مشارکت در مسیر تعیین سرنوشت خود کار می کنیم.

ما مسائلی را که جوامع با توجه به محدودیت های ناشی از COVID-19 با آن روبرو شده اند ، می دانیم و برای پیمان اول ملت ها جشن های سالم و سالمی را در نظر می گیریم که دستورالعمل های بهداشت عمومی را در نظر بگیرد. “

به



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.