بیانیه آمریکا در شورای حکام آژانس اتمی درخصوص راستی‌آزمایی و نظارت از ایران

[ad_1] نماینده آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت: ایالات متحده از مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای گزارش ۱۰ نوامبر درخصوص راستی‌آزمایی و نظارت از ایران تشکر و قدردانی می‌کند. ما عزم مداوم مدیرکل آژانس اتمی، معاون مدیرکل در مسائل پادمانی و کارمندان آژانس در انجام مسئولیت‌های برجامی در ایران را تحسین

کد خبر : 281807
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲:۵۴
بیانیه آمریکا در شورای حکام آژانس اتمی درخصوص راستی‌آزمایی و نظارت از ایران

[ad_1]

نماینده آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت: ایالات متحده از مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای گزارش ۱۰ نوامبر درخصوص راستی‌آزمایی و نظارت از ایران تشکر و قدردانی می‌کند. ما عزم مداوم مدیرکل آژانس اتمی، معاون مدیرکل در مسائل پادمانی و کارمندان آژانس در انجام مسئولیت‌های برجامی در ایران را تحسین می‌کنیم.

در ادامه بیانیه آمده است: ایران به توسعه برنامه هسته‌ایش ورای محدودیت‌های برجامی از طریق راه‌اندازی سانتریفیوژهای پیشرفته و انباشت اورانیوم با غنای بالا ادامه می‌دهد. تولید اورانیوم با غنای ۶۰ درصد توسط ایران هیچ توجیه معتبر صلح‌آمیزی ندارد. هیچ‌ کشور دیگری در جهان از اورانیوم با غنای ۶۰ درصد با اهدافی که ایران مدعی آن است، استفاده نمی‌کند. ایران باید به فعالیت‌های دردسرساز که مخالف رفتارهای کشورها در سرتاسر جهان است، پایان دهد.

نماینده آمریکا ادعا کرد: ایران در ماه سپتامبر امید جمعی مبنی بر اینکه بازگشت به برجام قریب‌الوقوع است را با طرح درخواست‌هایی که می‌دانست غیرممکن است از بین برد. این درخواست‌ها وظایف آژانس اتمی درخصوص تعهدات پادمانی ایران را سیاسی می‌کرد و از آن‌ها می‌خواست که تعهداتشان را اجرا نکنند. در هیچ جای دنیا بازرسان چشم خود را بر روی مواد هسته‌ای و فعالیت‌های اعلام نشده که آژانس اتمی در ایران پیدا کرده، نمی‌بندند. شرایط از ماه سپتامبر تنها پیچیده‌تر شده است. ایران باید به تحریک‌های هسته‌ای و برداشتن گام‌هایی که خطر اشاعه هسته‌ای زیادی دارند، پایان دهد.
در ادامه این بیانیه از ایران خواسته شد که اطمینان جامعه بین‌المللی درخصوص ماهیت صلح‌آمیز فعالیت‌های هسته‌ایش را افزایش دهد و از اتخاذ اقداماتی که باعث تشدید تنش‌ها و حرکت به سوی عدم اطمینان می‌شود خودداری ورزد.

310310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.