به گفته رویترز، اقتصاددانان صندوق بین المللی پول می گویند اگر ضعف ارز ناشی از عوامل بنیادی است، از مداخله در ارز خودداری کنید

© رویترز. عکس فایل: یورو، دلار هنگ کنگ، دلار آمریکا، ین ژاپن، پوند و اسکناس های 100 یوان چینی در این تصویر، 21 ژانویه 2016 مشاهده می شود. رویترز/جیسون لی/تصویر/عکس فایل (رویترز) – اقتصاددانان ارشد صندوق بین المللی پول روز جمعه گفتند که کشورها باید از صرف ذخایر ارزی کمیاب برای مداخله برای حمایت از

کد خبر : 268304
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
به گفته رویترز، اقتصاددانان صندوق بین المللی پول می گویند اگر ضعف ارز ناشی از عوامل بنیادی است، از مداخله در ارز خودداری کنید



© رویترز. عکس فایل: یورو، دلار هنگ کنگ، دلار آمریکا، ین ژاپن، پوند و اسکناس های 100 یوان چینی در این تصویر، 21 ژانویه 2016 مشاهده می شود. رویترز/جیسون لی/تصویر/عکس فایل

(رویترز) – اقتصاددانان ارشد صندوق بین المللی پول روز جمعه گفتند که کشورها باید از صرف ذخایر ارزی کمیاب برای مداخله برای حمایت از ارزهایی که در نتیجه عوامل بنیادی اقتصادی مانند تفاوت نرخ بهره ضعیف می شوند، اجتناب کنند.

گیتا گوپینات، معاون اول مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول و پیر-اولیویه گورینچاس، مشاور اقتصادی، در یک وبلاگ منتشر شده نوشتند، در عوض، تمرکز آنها باید روی تعدیل‌های مناسب سیاست باشد.

این دو در حالی که مقامات مالی جهانی در واشنگتن برای نشست های سالانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی گرد هم آمده بودند، نوشتند: «به طور خاص، مداخله ارزی نباید جایگزین تعدیل موجه سیاست های کلان اقتصادی شود.

آنها افزودند: زمانی که حرکات ارز به طور قابل ملاحظه ای خطرات ثبات مالی را افزایش می دهد و/یا توانایی بانک مرکزی برای حفظ ثبات قیمت ها را به طور قابل توجهی مختل می کند، نقشی برای مداخله به صورت موقت وجود دارد.

اکثر کشورها در سال جاری شاهد کاهش ارزش ارزهای خود در برابر دلار بوده اند. شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شرکای تجاری اصلی تا به امروز نزدیک به 18 درصد افزایش یافته است. ین ژاپن در برابر دلار امسال 22 درصد کاهش یافته است.

اقتصاددانان صندوق بین‌المللی پول گفتند که عوامل بنیادی اقتصادی عامل اصلی افزایش دلار هستند: افزایش سریع نرخ‌های بهره ایالات متحده و شرایط تجاری مطلوب‌تر – افزایش قیمت‌های صادرات ایالات متحده نسبت به واردات آن – ناشی از افزایش قیمت انرژی.

“فدرال رزرو در مبارزه با افزایش تاریخی تورم، مسیری را برای انقباض سریع نرخ‌های بهره در پیش گرفته است. بانک مرکزی اروپا، در حالی که با تورم گسترده‌ای مواجه است، به دلیل نگرانی از این که با تورم گسترده‌تری مواجه است، مسیر کم عمق‌تری را برای نرخ‌های سیاستی خود نشان داده است. بحران انرژی باعث رکود اقتصادی خواهد شد.”

در همین حال، تورم پایین در ژاپن و چین به بانک‌های مرکزی آنها اجازه داده است تا روند انقباض جهانی را کاهش دهند.

گوپینات و گورینچاس گفتند که پاسخ مناسب در بیشتر موارد این است که اجازه دهیم نرخ ارز با دلار قوی‌تر تعدیل شود و در عین حال از سیاست پولی برای حفظ تورم نزدیک به هدف خود و همچنین حمایت مالی برای آسیب‌پذیرترین قشرها استفاده شود.

اقتصاددانان صندوق بین‌المللی پول می‌نویسند: «اگرچه بانک‌های مرکزی بازارهای نوظهور در سال‌های اخیر ذخایر دلاری را ذخیره کرده‌اند که منعکس‌کننده درس‌های آموخته‌شده از بحران‌های قبلی است، اما این بافرها محدود هستند و باید با احتیاط مورد استفاده قرار گیرند».



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.