به گفته بانک مرکزی رویترز، بات قوی تایلند به صادرکنندگان و گردشگری ضربه می زند

بانک مرکزی (رویترز) – افزایش سریع بات تایلند به صادرکنندگان و هزینه‌های گردشگری ضربه می‌زند و افزود که این ارز به دلیل ضعیف شدن دلار در برابر ارزهای قوی‌تر منطقه‌ای مانند یوان و ین افزایش یافته است. بات در روز دوشنبه به بالاترین سطح خود در 31 ماه گذشته رسید، در برابر دلار 32.235. این

کد خبر : 502874
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰:۱۷
به گفته بانک مرکزی رویترز، بات قوی تایلند به صادرکنندگان و گردشگری ضربه می زند


بانک مرکزی (رویترز) – افزایش سریع بات تایلند به صادرکنندگان و هزینه‌های گردشگری ضربه می‌زند و افزود که این ارز به دلیل ضعیف شدن دلار در برابر ارزهای قوی‌تر منطقه‌ای مانند یوان و ین افزایش یافته است.

بات در روز دوشنبه به بالاترین سطح خود در 31 ماه گذشته رسید، در برابر دلار 32.235. این رقم تا به امروز 5.8 درصد افزایش یافته است، که دومین عملکرد برتر منطقه پس از رینگیت مالزی است.

صادرات و گردشگری محرک های کلیدی دومین اقتصاد بزرگ آسیای جنوب شرقی هستند.

افزایش سریع بات پیش از نشست هفته جاری بین بانک مرکزی و وزارت دارایی صورت می گیرد که انتظار می رود عملکرد ارز تایلندی و هدف تورم کشور مورد بحث قرار گیرد.

این نشست که اولین بار توسط رویترز گزارش شد، پس از ماه ها فشار دولت بر BOT برای کاهش نرخ بهره و همسویی با سیاست های مالی با هدف تحریک اقتصاد انجام می شود.

بانک مرکزی تاکنون در برابر درخواست‌ها برای کاهش مقاومت نشان داده و نرخ‌ها را برای پنجمین جلسه متوالی در ماه گذشته بدون تغییر در 2.50 درصد نگه داشته است و اعلام کرده است که کاهش آن ضروری نیست. بررسی بعدی نرخ در 16 اکتبر است.

چایاوادی چای آنانت، دستیار رئیس BOT به خبرنگاران گفت که بانک مرکزی نوسانات بات را مدیریت کرده است.

او گفت که بات قوی‌تر بر صادرکنندگان در هنگام تبدیل سود به بات تأثیر می‌گذارد و افزود که هزینه‌های گردشگری را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گفته BOT، صادرات در آگوست 11.4 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت در حالی که واردات 8.5 درصد افزایش یافت که منجر به مازاد حساب تجاری 2.4 میلیارد دلاری شد.

به گفته BOT، مازاد حساب جاری در ماه اوت 1.4 میلیارد دلار بود که نسبت به مازاد تجدیدنظر شده 0.1 میلیارد دلاری در ماه ژوئیه، به دلیل صادرات سریع محصولات کشاورزی به شرکای تجاری که با کمبود مواجه بودند، افزایش یافت.

اقتصاد در سه ماهه آوریل تا ژوئن سال جاری با سرعت 2.3 درصدی رشد کرد، اما تحلیلگران گفتند که عدم قطعیت سیاست مالی چشم انداز را مختل کرده است.

BOT رشد اقتصادی 2.6 درصدی را برای سال 2024 پیش بینی کرده است، پس از توسعه 1.9 درصدی سال گذشته که نسبت به همتایان منطقه ای عقب بود.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.