بهترین فیلم های سوفیا لورن به مناسبت ۹۰ سالگی زیباترین زن دنیا!

بهترین فیلم های سوفیا لورن را به مناسبت ۹۰ ساله شدن این بازیگر خوش چهره برای‌تان گردآوری کرده ایم. سوفیا لورن، سوپراستار ایتالیایی، اگرچه بیشتر به لطف ظاهرش به شهرت رسید، اما بیش از آنکه با مجموعه‌ای از موفقیت‌های بین‌المللی و برنده اسکار بهترین بازیگر زن، توانایی‌های بازیگری‌اش را ثابت کرد. بیایید نگاهی به بهترین

کد خبر : 500705
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۶
بهترین فیلم های سوفیا لورن به مناسبت ۹۰ سالگی زیباترین زن دنیا!


بهترین فیلم های سوفیا لورن را به مناسبت ۹۰ ساله شدن این بازیگر خوش چهره برای‌تان گردآوری کرده ایم. سوفیا لورن، سوپراستار ایتالیایی، اگرچه بیشتر به لطف ظاهرش به شهرت رسید، اما بیش از آنکه با مجموعه‌ای از موفقیت‌های بین‌المللی و برنده اسکار بهترین بازیگر زن، توانایی‌های بازیگری‌اش را ثابت کرد. بیایید نگاهی به بهترین فیلم های سوفیا لورن بیندازیم.

سوفیا لورن،‌ زیباترین زن جهان

لورن که در سال 1934 در رم به دنیا آمد، شروع به حضور در فیلم‌هایی در زادگاهش ایتالیا و هالیوود کرد و در چندین فیلم ظاهر شد که بیش از بازیگری، زیبایی باورنکردنی او را نشان می داد. همه چیز با «دو زن» (1961) تغییر کرد، یک درام هیجان‌انگیز از نئورئالیست ایتالیایی ویتوریا دسیکا که او را در نقش مادری قرار داد که از دخترش در برابر وحشت جنگ جهانی دوم محافظت می‌کند. این نقش برای او تحسین بین المللی و پیروزی های اسکار، بفتا و جشنواره فیلم کن را به عنوان بهترین بازیگر زن به ارمغان آورد و او را به اولین بازیگر فیلم خارجی زبان تبدیل کرد که در آکادمی برنده شد. او برای فیلم «ازدواج به سبک ایتالیایی» (1964) ساخته دی سیکا، پیشنهادهای بیشتری برای اسکار و گلدن گلوب به دست آورد، که نقش مقابل او، مارچلو ماسترویانی، بازیگر اصلی فیلم بود.

اگرچه پس از تشکیل خانواده با کارلو پونتی، تهیه کننده و همسرش، تولیدات سینمایی او کمتر شد، اما هر از گاهی در فیلم ها ظاهر می شد و برای بازی در نقش مکمل رابرت آلتمن در «آماده پوشیدن» نامزدی گلدن گلوب را به دست آورد. او جوایز زیادی دارد و توانست ثابت کند که زیبایی اش تنها عامل شهرت او نبوده است.

بهترین فیلم های سوفیا لورن

فهرست زیر بهترین فیلم های سوفیا لورن هستند و ارزش تماشا کردن را دارند:

۱. ال سید

کارگردانی آنتونی مان. فیلمنامه فیلیپ یوردان، فردریک ام فرانک، بن بارزمن، داستان از فرانک. بازیگرانی چون چارلتون هستون، سوفیا لورن، راف والونه، ژنیو پیج، جان فریزر، گری ریموند، هربرت لوم، داگلاس ویلمر.

مسلماً دیدن چارلتون هستون با آرایش تیره برای ایفای نقش یک جنگجوی افسانه ای اسپانیایی رودریگو دیاز (معروف به ال سید) بسیار عجیب است. با این حال، این موضوع چیزی از حماسه سرگرم‌کننده و هوشمندانه آنتونی مان کم نمی‌کند، داستانی که السید را دنبال می‌کند، زیرا او بر آشفتگی‌های خانوادگی و سیاسی غلبه می‌کند تا ملت مسیحی را در مبارزه با مورها رهبری کند. در طول راه، او زمانی را پیدا می کند تا با دونا زیمنای زیبا (لورن) رابطه عاشقانه برقرار کند. این فیلم که در زمان خود تا حد زیادی کنار گذاشته شده بود، از آن زمان در میان سینماگران، از جمله مارتین اسکورسیزی، که در بازسازی و اکران مجدد آن در سال 1993 کمک کردkn، شهرت پیدا کرد.

۲. یک روز خاص (1977)

بهترین فیلم های سوفیا لورن

به کارگردانی اتوره اسکولا. نویسنده: Maurizio Costanzo، Ruggero Maccari و Ettore Scola. با بازی سوفیا لورن، مارچلو ماسترویانی، جان ورنون، فرانسوا برد.

اگرچه تمام توجه جوایز معطوف به مارچلو ماسترویانی بود (کسی که نامزدی اسکار و گلدن گلوب را برای بازی خود به ارمغان آورد)، بازی سوفیا لورن هم فوق العاده است. “یک روز خاص” لحظه ای تاریخی در سال 1938 را بازگو می کند که آدولف هیتلر با دیکتاتور ایتالیایی بنیتو موسولینی دیدار کرد و فاشیسم را در سراسر اروپا گسترش داد. با این حال، از یک داستان سیاسی دور است: بلکه درباره دو همسایه – یک روزنامه‌نگار لیبرال (ماستروئیانی) و یک خانه‌دار خشن (لورن) – است که در کنار یکدیگر آرامش می‌یابند و از رژه مجلل که هموطنانشان از آن لذت می‌برند اجتناب می‌کنند.

۳. ازدواج به سبک ایتالیایی (1964)

بهترین فیلم های سوفیا لورنبهترین فیلم های سوفیا لورن

به کارگردانی ویتوریو دی سیکا. فیلمنامه رناتو کاستلانی، تونینو گوئرا، لئو بنونوتی و پیرو دی برناردی بر اساس نمایشنامه ادواردو دی فیلیپو. با بازی سوفیا لورن، مارچلو ماسترویانی، آلدو پوگلیسی، تکلا اسکارانو، ماریلو تولو.

تیم رویایی لورن و کارگردان ویتوریو دسیکا چندین فیلم بین المللی را تولید کردند، از جمله این کمدی عاشقانه لذت بخش که شامل مرد اصلی محبوب ایتالیا، مارچلو ماسترویانی بود و از بهترین فیلم های سوفیا لورن است. داستان «به‌سبک ایتالیایی ازدواج» روی یک تاجر ثروتمند (ماسترویانی) است که در حین تعطیلات با یک فاحشه فقیر (لورن) آشنا می‌شود و او را به خانه‌اش باز می‌گرداند تا خانه‌دار و معشوقه‌اش شود. او موافقت می کند تا زمانی که او در بستر مرگ است با او ازدواج کند و پس از آن او از بهبودی سریع لذت می برد. این فیلم برای سوفیا نامزدی گلدن گلوب و اسکار بهترین بازیگر زن را به ارمغان آورد و در بهترین فیلم های خارجی به رقابت پرداخت.


۴. دیروز، امروز و فردا (1963)

به کارگردانی ویتوریو دی سیکا. نویسنده: بلا بیلا، ادواردو دی فیلیپو، آلبرتو موراویا، ایزابلا کوارانتوتی و چزاره زاواتینی. سوفیا لورن، مارچلو ماسترویانی، آلدو جوفره، آگوستینو سالویتی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

«دیروز، امروز و فردا» ویتوریو دی سیکا یک اثر کمدی کاملاً بدیع است. در «آدلینا ناپل»، لورن نقش زن فقیری را بازی می‌کند که با فروش سیگار در بازار سیاه از شوهر بیکارش حمایت می‌کند. در «آنا میلان»، او یک زن خانه دار ثروتمند است که باید بین ثروت خود و معشوق هنرمندش یکی را انتخاب کند. و در “Mara of Rome”، او یک فاحشه است که به یک مشتری طبقه بالا و روان رنجور خدمت می کند. (ماسترویانی نقش هر سه مرد را بازی می کند). این فیلم موفق بین المللی برنده اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شد.


۵. دو زن (1961)

به کارگردانی ویتوریو دی سیکا. فیلمنامه‌نویس چزاره زاواتینی، بر اساس رمانی از آلبرتو موراویا. سوفیا لورن، ژان پل بلموندو، راف والونه، الئونورا براون در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

با «دو زن»، لورن از جایگاه جنسی بین‌المللی به یک بانوی برجسته جهانی تبدیل شد و به همین دلیل این یکی اس بهترین فیلم های سوفیا لورن است. او در این فیلم نقش یک زن معمولی را ایفا کرد که درگیر نزاع‌های عظیمی است. این فیلم توسط نئورئالیست ایتالیایی ویتوریو دی سیکا کارگردانی شده است و درباره یک بیوه (لورن) است که سعی می کند از فرزند خردسالش (الئانورا براون) در برابر وحشت جنگ جهانی دوم محافظت کند. لورن 25 ساله که در ابتدا برای نقش دیگری انتخاب شده بود، پس از انصراف آنا مگنانی، این نقش را به عهده گرفت و اثابت کرد که توانایی ایفای نقش سخت تری را دارد. تلاش های او با برنده شدن بفتا، کن و اسکار برای بهترین بازیگر زن به ثمر نشست (اولین باری که اجرای یک زبان خارجی در آکادمی غالب شد).

همراهان گرامی خبرنامه در صورت تمایل به اطلاع از خبرهای تازه مرتبط با سلبریتی‌ها و افراد مشهور می توانید صفحه اخبار هنرمندان یا تازه چه خبر در خبرنامه را دنبال کنید. ما می کوشیم جدیدترین خبرها را آماده کرده و در اختیار شما قرار دهیم. همچنین در صورتی که انتقاد یا پیشنهادی در رابطه با مطالب تولیدی دارید، می توانید آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. ما همیشه شنوای ایده های خوب شما هستیم.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.