بلینکن پس از رهبری تلاش‌های فشار بر روسیه با وانگ چینی ملاقات می‌کند

مقامات آمریکایی می گویند اولین دیدار رو در رو بلینکن با وانگ از ماه اکتبر، که شامل یک جلسه صبحگاهی گفتگو و یک ناهار کاری است، با هدف پایدار نگه داشتن روابط دشوار ایالات متحده با پکن و جلوگیری از انحراف سهوی آن به درگیری است. انتظار می رود بلینکن هشدارهای خود را به چین

کد خبر : 226731
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۶:۰۷
بلینکن پس از رهبری تلاش‌های فشار بر روسیه با وانگ چینی ملاقات می‌کند


مقامات آمریکایی می گویند اولین دیدار رو در رو بلینکن با وانگ از ماه اکتبر، که شامل یک جلسه صبحگاهی گفتگو و یک ناهار کاری است، با هدف پایدار نگه داشتن روابط دشوار ایالات متحده با پکن و جلوگیری از انحراف سهوی آن به درگیری است.

انتظار می رود بلینکن هشدارهای خود را به چین تکرار کند تا از تلاش های جنگی مسکو در اوکراین حمایت نکند و دو طرف به موضوعات بحث برانگیز از جمله تایوان، ادعاهای گسترده چین در دریای چین جنوبی، اقدامات پکن برای گسترش نفوذ خود در سراسر اقیانوس آرام، حقوق بشر و تجارت بپردازند. تعرفه ها.

با این حال، هر دو طرف علاقه مشترکی به پایدار نگه داشتن روابط دارند و بلینکن و مقامات آمریکایی می گویند که انتظار می رود جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین هفته های آینده دوباره صحبت کنند، چیزی که احتمالاً در جلسه روز شنبه به آن پرداخته می شود.

دانیل راسل، دیپلمات ارشد ایالات متحده برای شرق آسیا در زمان باراک اوباما، رئیس جمهور سابق، که تماس نزدیک با مقامات دولت بایدن دارد، گفت که او معتقد است که هدف اصلی این دیدار بررسی امکان ملاقات حضوری بین بایدن و شی است. اولین بار به عنوان رهبر، احتمالاً در حاشیه اجلاس سران گروه 20 در بالی در ماه نوامبر.

واشنگتن چین را رقیب استراتژیک اصلی خود می نامد و نگران است که روزی سعی کند جزیره دموکراتیک خودگردان تایوان را تصرف کند، درست زمانی که روسیه به اوکراین حمله کرد.

دانیل کریتنبرینک، دیپلمات ارشد فعلی ایالات متحده در شرق آسیا، روز سه شنبه گفت که انتظار دارد یک تبادل “صادقانه” با وانگ داشته باشد و گفت که این فرصت دیگری است تا “انتظارات خود را در مورد آنچه که از چین انتظار داریم انجام دهد و انجام ندهد در این زمینه انجام دهد.” زمینه اوکراین.»

اندکی قبل از حمله روسیه به اوکراین در 24 فوریه، پکن و مسکو شراکت “بدون محدودیت” را اعلام کردند. اما مقامات آمریکایی گفته‌اند که ندیده‌اند چین از تحریم‌های سخت‌گیرانه آمریکا علیه مسکو دوری کند یا تجهیزات نظامی به روسیه ارائه کند.

با این حال، چین از محکوم کردن اقدامات روسیه خودداری کرده و از تحریم های گسترده انتقاد کرده است. مقامات ایالات متحده در مورد عواقب، از جمله تحریم ها، در صورتی که چین شروع به ارائه حمایت مادی از تلاش های جنگی روسیه کند، که مسکو آن را “عملیات نظامی ویژه” برای تنزل دادن ارتش اوکراین می نامد، هشدار داده اند، اگرچه کیف در پاسخ می گوید که این یک غصب زمین به سبک امپریالیستی است.

مقامات آمریکایی انتظار نتایج مشخصی از مذاکرات روز شنبه ندارند، اما کریتنبرینک گفت که حفظ خطوط ارتباطی باز با چین برای «جلوگیری از هرگونه محاسبه اشتباهی که می‌تواند ناخواسته به درگیری و رویارویی منجر شود، حیاتی» است.

این نشست آخرین تماس در سطح عالی آمریکا و چین خواهد بود.

علیرغم رقابت استراتژیک، دو اقتصاد بزرگ جهان همچنان شرکای تجاری اصلی خود هستند و بایدن در حال بررسی لغو تعرفه های گمرکی بر طیفی از کالاهای چینی برای مهار تورم فزاینده ایالات متحده قبل از انتخابات میان دوره ای نوامبر با تمرکز بر کنترل کنگره است.

تحلیلگران می گویند شی فعلا به حفظ روابط پایدار با واشنگتن علاقه دارد زیرا او به دنبال سومین دوره بی سابقه در کنگره حزب کمونیست حاکم در اواخر سال جاری است.

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، روز دوشنبه با لیو هی، معاون نخست وزیر چین و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، ماه گذشته با یانگ جیچی، دیپلمات ارشد چین، در لوکزامبورگ دیدار کردند.

کاخ سفید روز سه‌شنبه اعلام کرد که هنوز در حال بررسی گزینه‌هایی برای کاهش تعرفه‌ها بر واردات چین است، حتی با وجود درخواست‌های صنعت برای حفظ تعرفه‌ها. انتظار می رود که هیچ اعلام موفقیت آمیزی از دیدار بلینکن و وانگ در روز شنبه وجود نداشته باشد.

(گزارش توسط دیوید برانستروم؛ ویرایش توسط کریستین اشمولینگر)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.