بر اساس داده های صندوق بین المللی پول، هند از بریتانیا به عنوان پنجمین اقتصاد بزرگ جهان پیشی گرفت – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1] آخرین داده های صندوق بین المللی پول (IMF) نشان می دهد که هند پس از پیشی گرفتن از بریتانیا، اکنون پنجمین اقتصاد بزرگ جهان است. مشاور ارشد سابق اقتصادی هند انتظار دارد این کشور تا سال 2028-2030 به سومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود. هند به پنجمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شد بلومبرگ روز

کد خبر : 250732
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
بر اساس داده های صندوق بین المللی پول، هند از بریتانیا به عنوان پنجمین اقتصاد بزرگ جهان پیشی گرفت – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1]

آخرین داده های صندوق بین المللی پول (IMF) نشان می دهد که هند پس از پیشی گرفتن از بریتانیا، اکنون پنجمین اقتصاد بزرگ جهان است. مشاور ارشد سابق اقتصادی هند انتظار دارد این کشور تا سال 2028-2030 به سومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود.

هند به پنجمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شد

بلومبرگ روز جمعه با استناد به داده‌های تولید ناخالص داخلی صندوق بین‌المللی پول و نرخ‌های ارز تاریخی گزارش داد، هند از بریتانیا عبور کرده و به پنجمین اقتصاد بزرگ تبدیل شده است. بر اساس این برآورد، مستعمره سابق بریتانیا در سه ماهه آخر سال 2021 از بریتانیا پیشی گرفت و اکنون از نظر اندازه اقتصاد تنها از ایالات متحده، چین، ژاپن و آلمان عقب است. یک دهه پیش، هند یازدهمین کشور بزرگ بود.

«بر اساس تعدیل شده و با استفاده از نرخ مبادله دلار در آخرین روز سه ماهه مربوطه، اندازه اقتصاد هند به صورت نقدی «اسمی» در سه ماهه منتهی به مارس 854.7 میلیارد دلار بود. بر همین اساس، بریتانیا 816 میلیارد دلار بود.

بسیاری از مردم هند از خبر پیشی گرفتن اقتصاد هند از اقتصاد بریتانیا استقبال می کنند. کارتیک شارما، عضو پارلمان هند در توییتی نوشت: «هند به عنوان پنجمین اقتصاد بزرگ جهان ظاهر می‌شود و بریتانیا را از موقعیتش واژگون می‌کند. تحت رهبری نارندرا مودی جی، نخست وزیر محترم، ما هند را به پنجمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل کرده ایم.

دکتر آرویند ویرمانی، مشاور ارشد سابق اقتصادی دولت هند، بر اساس ارقام کنونی انتظار دارد هند در این دهه به سومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود. ویرمانی در سال 2009 به عنوان نماینده هند در صندوق بین المللی پول منصوب شد. وی در توضیح این خبر به خبرگزاری ANI گفت:

سال گذشته با حدود 40 میلیارد نفر ششمین بودیم و انتظار می‌رفت این اتفاق در سال 2022 رخ دهد. هند در مقیاس قدرت بالا می‌رود و از نظر ارزش پیش‌بینی تا سال 30-2028 به رتبه سوم بزرگ تبدیل خواهیم شد.

پایگاه داده چشم انداز اقتصاد جهانی صندوق بین المللی پول نشان می دهد که هند در سال جاری با تولید ناخالص داخلی 3.53 تریلیون دلار در مقایسه با 3.38 تریلیون دلار انگلیس، از نظر دلاری از بریتانیا پیشی گرفته است.

با این حال، اودی کوتاک، مدیر عامل بانک کوتاک ماهیندرا، در توئیتی توضیح داد که جمعیت هند 20 برابر بریتانیا است، بنابراین تولید ناخالص داخلی سرانه آن کمتر است. او نوشت: «لحظه غرور آفرین برای هند که بریتانیا، حاکم استعماری ما را به عنوان پنجمین اقتصاد بزرگ معرفی می کند،» و افزود: «یک بررسی واقعیت مخرج جمعیت: هند: 1.4 میلیارد در مقابل 0.068 میلیارد بریتانیا. بنابراین، تولید ناخالص داخلی سرانه ما 2500 دلار در مقابل 47000 دلار هستیم. ما کیلومترها پیش رو داریم.»

بر اساس داده‌های دولتی، اقتصاد هند در سه ماهه دوم سال مالی جاری 13.5 درصد رشد کرد که سریع‌ترین رشد در چهار سه ماهه گذشته، طبق گزارش اداره ملی آمار این کشور (NSO). در همین حال، تولید ناخالص داخلی بریتانیا در سه ماهه دوم تنها 1 درصد رشد کرد اما پس از تعدیل تورم، 0.1 درصد کاهش یافت. پوند نیز نسبت به روپیه نسبت به دلار آمریکا عملکرد کمتری داشته است، به طوری که پوند امسال در برابر روپیه هند 8 درصد کاهش یافت.

ماه گذشته، مورگان استنلی گفت که هند می تواند به عنوان قوی ترین اقتصاد آسیا در سال های 2022-2023 ظاهر شود. بانک سرمایه‌گذاری جهانی انتظار دارد رشد هند برای سال‌های 2022-2023 به طور متوسط ​​7 درصد باشد. این شرکت کارگزاری گفت: «اقتصاد برای بهترین عملکرد خود در بیش از یک دهه گذشته در نظر گرفته شده است. کاهش مالیات شرکت‌ها، طرح تشویقی مرتبط با تولید (PLI) و هند به‌عنوان یک ذینفع بالقوه از تنوع زنجیره تامین، تقاضای داخلی را به‌ویژه در سرمایه‌گذاری تسریع و حفظ خواهد کرد.

نظر شما در مورد پیشی گرفتن هند از بریتانیا به عنوان پنجمین اقتصاد بزرگ جهان چیست؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

کوین هلمز

کوین که دانشجوی اقتصاد اتریش بود، بیت کوین را در سال 2011 پیدا کرد و از آن زمان تا کنون یک مبشر بوده است. علایق او در امنیت بیت کوین، سیستم های منبع باز، اثرات شبکه و تقاطع بین اقتصاد و رمزنگاری نهفته است.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.