بریکس به عنوان بزرگترین بلوک تولید ناخالص داخلی در جهان ظاهر می شود که توسط توسعه سریع چین به پیش رانده شده است – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1] بر اساس گزارش‌های شرکت مشاوره ماکرو Acorn، بریکس، مجموعه‌ای از کشورهایی که به عنوان جایگزینی برای G7 گروه‌بندی شده‌اند، اکنون با در نظر گرفتن برابری قدرت خرید، بزرگترین بلوک تولید ناخالص داخلی (GDP) در جهان است. با رشد چین، این گروه اکنون 31.5 درصد به تولید ناخالص داخلی جهانی کمک می کند، در حالی

کد خبر : 340841
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
بریکس به عنوان بزرگترین بلوک تولید ناخالص داخلی در جهان ظاهر می شود که توسط توسعه سریع چین به پیش رانده شده است – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1]

بر اساس گزارش‌های شرکت مشاوره ماکرو Acorn، بریکس، مجموعه‌ای از کشورهایی که به عنوان جایگزینی برای G7 گروه‌بندی شده‌اند، اکنون با در نظر گرفتن برابری قدرت خرید، بزرگترین بلوک تولید ناخالص داخلی (GDP) در جهان است. با رشد چین، این گروه اکنون 31.5 درصد به تولید ناخالص داخلی جهانی کمک می کند، در حالی که G7 30.7 درصد را تامین می کند.

کشورهای بریکس مقیاس اقتصادی را تغییر می دهند

بریکس، گروهی از کشورهای متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی، به عنوان بزرگترین بلوک تولید ناخالص داخلی جهان ظاهر شده و اقتصادهای G7 را پشت سر گذاشته است. بر اساس داده ها ارائه شده است توسط Acorn Macro Consulting، یک شرکت تحقیقاتی اقتصاد کلان مستقر در بریتانیا، بلوک BRICS اکنون 31.5 درصد در تولید ناخالص داخلی جهانی سهم دارد و از G7 که در حال حاضر تنها 30.7 درصد است، پیشی گرفته است.

نمودار ارائه شده توسط ریچارد دیاس، مشاور Acorn، رشد ثابت BRICS را در مقایسه با G7 (کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا، ایالات متحده، و اتحادیه اروپا) نشان می دهد. پیش بینی می کند که این شکاف تنها در سال های آینده بیشتر خواهد شد.

فشار بزرگ برای بلوک بریکس ناشی از رشد اقتصاد چین است که از تولید ناخالص داخلی ایالات متحده با در نظر گرفتن برابری قدرت خرید (PPP) در سال 2014 پیشی گرفت. طبق برآوردهای صندوق بین المللی پول (IMF)، چین دارای تولید ناخالص داخلی PPP است. 30 تریلیون دلار، در رتبه اول جهان قرار دارد، در حالی که ایالات متحده با 25 تریلیون دلار در رتبه دوم قرار دارد.

رشد بیشتر مورد انتظار است

شکاف بین این گروه‌ها و نفوذ اقتصادی بریکس می‌تواند در کوتاه‌مدت در حال افزایش باشد، زیرا کشورهای بیشتری علاقه‌مند به پیوستن به صفوف گروه جایگزین هستند. در ماه فوریه، آنیل سوکلال، سفیر آفریقای جنوبی در BRICS، اظهار داشت که امسال برای گسترش این بلوک بسیار مهم خواهد بود، زیرا اعضا در حال تعیین توصیه ها و معیارهای پذیرش اعضای جدید بودند.

اقتصادهای مهمی قبلاً برای عضویت در این گروه درخواست داده اند، به طوری که عربستان سعودی، مصر و بنگلادش دارای سهام در بانک توسعه جدید، سازمان تأمین مالی BRICS هستند. کشورهای دیگری مانند ایران، الجزایر، آرژانتین و ترکیه نیز علاقمند به پیوستن به این بلوک هستند.

در حالی که هنوز فقط یک پروژه است، در ژوئیه 2022 کشورهای بریکس ایده انتشار ارز خود را به منظور تضعیف سلطه دلار آمریکا در مورد تسویه حساب های بین المللی پیشنهاد کردند. اخیراً، رئیس‌جمهور چین و پوتین رئیس‌جمهور روسیه تصمیم گرفته‌اند یوان چین را به عنوان ارز تسویه حساب بین روسیه و اقتصادهای نوظهور در لاتام، آسیا و آفریقا به کار گیرند.

برچسب ها در این داستان

Acorn Macro Consulting، Anil Sooklal، برزیل، بریکس، کانادا، چین، مصر، توسعه، فرانسه، G7، GDP، آلمان، تولید ناخالص داخلی، هند، ایتالیا، ژاپن، اعضای جدید، PPP، پوتین، روسیه، آفریقای جنوبی، بریتانیا ، ایالات متحده ، xi

نظر شما در مورد ظهور بریکس به عنوان بزرگترین بلوک تولید ناخالص داخلی در جهان چیست؟ ما را در بخش نظرات زیر بگویید.

سرجیو گوشنکو

سرجیو یک روزنامه نگار ارز دیجیتال مستقر در ونزوئلا است. او خود را دیر به بازی توصیف می کند و زمانی که افزایش قیمت در دسامبر 2017 اتفاق افتاد وارد حوزه رمزنگاری شده است. او با داشتن سابقه مهندسی کامپیوتر، زندگی در ونزوئلا و تحت تأثیر رونق ارزهای دیجیتال در سطح اجتماعی، دیدگاه متفاوتی را ارائه می دهد. در مورد موفقیت کریپتو و اینکه چگونه به افراد بدون بانک و محروم کمک می کند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.