برگزیدگان دومین جشنواره هنری اقتصادی ثور معرفی شدند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، اختتامیه دومین جشنواره هنری – اقتصادی ثور، امروز سه‌شنبه ۷ اسفند، در مجموعه تئاتر لبخند برگزار شد و برگزیدگان خود را شناخت. در این مراسم، حسین عبده تبریزی، پیشکسوت بازار سرمایه و عضو شورای سیاستگذاری جشنواره «ثور» گفت: دومین جشنواره هنری اقتصادی ثور در شرایطی برگزار شد

کد خبر : 563378
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰
برگزیدگان دومین جشنواره هنری اقتصادی ثور معرفی شدند



به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، اختتامیه دومین جشنواره هنری – اقتصادی ثور، امروز سه‌شنبه ۷ اسفند، در مجموعه تئاتر لبخند برگزار شد و برگزیدگان خود را شناخت.

در این مراسم، حسین عبده تبریزی، پیشکسوت بازار سرمایه و عضو شورای سیاستگذاری جشنواره «ثور» گفت: دومین جشنواره هنری اقتصادی ثور در شرایطی برگزار شد که اقتصاد ایران دوران بسیار سختی را می‌گذراند. البته صنعت هنر همیشه در گرفتاری مالی بوده اما امروز آن‌قدر اوضاع دشوار است که این سختی برای فعالان عرصه هنر بیش‌تر شده است.

او با بیان این‌که هدف جشنواره ثور برقراری ارتباط بین صنعت هنر و صنعت مالی است، افزود: تا امروز در بخش مالی به قدر کافی از ظرفیت‌های هنر برای برندینگ صنعت مالی استفاده نکرده‌ایم و روشن است که برای ارتقا این صنعت و تعریف محصولاتی که در این صنعت وجود دارد باید بیشتر هنر را به کار بگیریم.

عبده تبریزی افزود: در این صورت است که می‌توانیم به صنعت هنر رونق دهیم. تا زمانی که بخش هنر به صنعت تبدیل نشود و صرفا به جنبه های فرهنگی آن توجه شود، همیشه گرفتار خواهیم بود. از این رو باید تلاش کنیم که صنعت نشر، تئاتر،سینما و موسیقی از نظر اقتصادی روی پای خودشان باشند.

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره ثور ادامه داد: در بسیاری از این بخش‌ها متولیان آن تاکید داشته‌اند که کار فرهنگی می‌کنیم اما طبیعی است که اگر به ابعاد اقتصادی توجه نشود آن بخش پایدار نمی‌ماند. بنابراین بخش مالی برای گسترش هنر کمک‌کننده است. خوشبختانه سازمان بورس برای تحقق این هدف اقدامات مثبتی انجام داده است. همچنین، در دوران فعلی که مردم به سمت دارایی‌های فیزیکی سوق پیدا داده‌اند، بازار سرمایه می‌تواند از فرصت هنر استفاده کند. تا امروز صندوق سرمایه‌گذاری در هنر تشکیل شده اما نمی‌توان گفت اقدامات آن موفق بوده است.

رشد هنر بدون توجه به ابعاد اقتصادی دشوار است

در ادامه مهدی کرباسیان، رئیس اسبق ایمیدرو و عضو شورای سیاستگذاری جشنوار ثور گفت: امیدواریم این جشنواره بتواند پول و سرمایه را به حوزه هنر بیاورد.

او افزود: تا نتوانیم هنر و اقتصاد را به هم نزدیک نکنیم حتما رشد هنر خیلی کند خواهد بود.

کرباسیان، ادامه داد: در هالیوود اول اقتصاد مطرح است بعد هنر. در کشوری مثل ترکیه هم فرهنگ ترکی را با بهره‌گیری از هنر به خانه‌های کشورهای عربی وارد کرده‌اند. با نگاهی به حوزه سیاسی، در می‌یابیم که پول زیادی از این راه بدست آمده است.

کرباسیان با بیان اینکه باید در جشنواره ثور مستمر ایستاد و آن را ادامه داد، گفت: کاری که در دو سال آخر دولت دوازدهم انجام دادیم این بود که یک گروهی به نام اقتصاد هنر را در اتاق تهران ایجاد کردیم. اما خیلی موفق نبود چرا که دولت چندان با ما همکاری نکرد. اکنون می‌خواهیم این کمیسیون را با کمک علاقه‌مندان هنر دوباره راه بیاندازیم.

محتواهای اقتصادی نیاز به سلول های اقتصادی دارد

ایوب آقاخانی، عضو شورای سیاستگذاری و هیات داوران جشنواره ثور هم گفت: جشنواره ثور اعلام یک نیاز مدنی و توجه به زیر ساخت‌های اقتصاد هنر است. مسئله چرخش اقتصاد هنر حائز اهمیت است، به خصوص محتواهای هنری که به سلول‌های اقتصادی نیازمند هستند.

او افزود: سال گذشته اولین دور جشنواره ثور با جمعی کوچک‌تر و در بخش فیلمنامه نویسی فیلم‌های کوتاه و نیمه بلند برگزار شد اما امسال ابعاد جشنواره تغییر کرد و بخش‌های جدیدی به آن اضافه شد.

امین آذریان، دبیر جشنواره فرهنگی- اقتصادی ثور نیز در ادامه گفت: سال اول برای برگزاری این جشنواره هم‌فکری‌های خوبی داشتیم و ۱۱۰ فیلمنامه کوتاه ارسال شد اما امسال سه رشته فیلم‌نامه، نمایش‌نامه و تبلیغات خلاقانه بصری اضافه شد.

او افزود: اگر قرار است کار دوستان تبدیل به اثر شود باید از ابزارهایی که در دنیا هم وجود دارد، بهره گرفته شود. موضوع دیگر هم بحث سواد مالی است که متاسفانه داده‌ای نیست که به صورت استفاده از ابزارهای هنری مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه برگزیدگان دومین جشنواره هنری اقتصادی ثور در بخش های مختلف معرفی شدند:

بخش نمایشنامه نویسی:

نمایشنامه دندون گیر، نوشته: محسن رحمانی و ناهید ریحانی

تبلیغات خلاقانه بصری بورس:

گروه مالی کاریزما، کار علیرضا نجفی

تبلیغات خلاقانه بصری بیمه:

شرکت بیمه البرز

تبلیغات خلاقانه بصری بانک:

بدون برگزیده

فیلمنامه نویسی:

فیلم‌نامه راس هرم؛ نوشته: وحید مشکات و علی نیک افروز



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.