برلوسکنی: روسیه از غرب منزوی شده اما غرب از کل جهان!

[ad_1] برلوسکنی در مقاله‌ای که در روزنامه ایل ژورنال به چاپ رساند، از “پاسخ متعادل، محکم و مهمتر از همه متحد” غرب به “تجاوز غیرقابل انکار از طرف روسیه به یک کشور بی‌طرف” استقبال کرد. برلوسکنی نوشت: از این منظر، روسیه بازی را باخته است؛ اگر غرب را حریف می‌داند، امروز با حریفی بسیار متحدتر

کد خبر : 213341
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۵
برلوسکنی: روسیه از غرب منزوی شده اما غرب از کل جهان!

[ad_1]

برلوسکنی در مقاله‌ای که در روزنامه ایل ژورنال به چاپ رساند، از “پاسخ متعادل، محکم و مهمتر از همه متحد” غرب به “تجاوز غیرقابل انکار از طرف روسیه به یک کشور بی‌طرف” استقبال کرد.

برلوسکنی نوشت: از این منظر، روسیه بازی را باخته است؛ اگر غرب را حریف می‌داند، امروز با حریفی بسیار متحدتر و مصمم‌تر از سال‌های اخیر روبروست.

با این حال، به اعتقاد او درگیری اوکراین یک واقعیت تلخ را نمایان کرده است. او گفت: روسیه از غرب منزوی شده است اما غرب از کل جهان منزوی شده است.

نخست وزیر سابق ایتالیا توضیح داد که تنها ۱.۴ میلیارد نفر در سیستم‌هایی زندگی می‌کنند که «به طور کلی می‌توان آنها را آزاد و دموکراتیک، از نوع غربی تعریف کرد»، در حالی که «۶.۴ میلیارد انسان دیگر تحت دیکتاتوری، خودکامگی، الیگارشی، دین‌سالاری، اقتدارگرا یا استبدادی زندگی می‌کنند. نظام‌های توتالیتر به طرق مختلف و به درجات مختلف.»

او افزود که بزرگترین کشورهای جهان – چین، هند، روسیه و بسیاری دیگر از کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین – “در حال حاضر با غرب نیستند.”

برلوسکنی خاطرنشان کرد که با وجود تمام “خطاها و جنایات” آمریکا و اروپا، غرب “آزادترین و دموکراتیک‌ترین نظام سیاسی، مدنی و اجتماعی را که بشریت تا به حال در تاریخ خود شناخته است” ایجاد کرد و در عین حال “عالی‌ترین سطح رفاه” شهروندانش را تضمین کرد.

با این حال، او گفت جهان غرب در یک جنبه شکست خورده است؛ «به دلیل فقدان رهبری مقتدر در سال‌های اخیر و در حال حاضر، بلکه به دلیل عدم اعتماد به خود»، نتوانسته سیستمی از اتحادها ایجاد کند یا یک مفهوم سیاسی و اقتصادی جذاب ارائه دهد.

برلوسکنی با اشاره به “کاهش اجتناب‌ناپذیر نقش واشنگتن به عنوان حافظ امنیت جمعی” و چالش‌های متعدد جهانی، استدلال کرد که تضمین “وحدت سیاسی و نظامی اروپا” باید به یک اولویت مطلق تبدیل شود. او گفت: تنها راه برای ایفای نقش در جهان و همچنین دفاع از شیوه زندگی ما، یکپارچه کردن نیروهای اقتصادی، سیاسی و نظامی است که آن هم مستلزم تغییرات ساختاری در معماری نهادهای اروپایی است.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.