«برزیل بازگشته است» در COP27 در حالی که لولا با فرستادگان آب و هوای ایالات متحده و چین دیدار می کند

یکی از دستیاران گفت، این چپ‌گرا که ماه گذشته سومین دوره ریاست‌جمهوری خود را به دست آورد، در حال برنامه‌ریزی مجموعه‌ای از جلسات با نمایندگان ملی است که در آن برنامه‌هایی را برای بازگرداندن اعتبار برزیل به‌عنوان شریک در تلاش‌های جهانی برای جلوگیری از گرمایش جهانی بیان خواهد کرد. در رای گیری 30 اکتبر، لولا

کد خبر : 281336
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲:۱۷
«برزیل بازگشته است» در COP27 در حالی که لولا با فرستادگان آب و هوای ایالات متحده و چین دیدار می کند


یکی از دستیاران گفت، این چپ‌گرا که ماه گذشته سومین دوره ریاست‌جمهوری خود را به دست آورد، در حال برنامه‌ریزی مجموعه‌ای از جلسات با نمایندگان ملی است که در آن برنامه‌هایی را برای بازگرداندن اعتبار برزیل به‌عنوان شریک در تلاش‌های جهانی برای جلوگیری از گرمایش جهانی بیان خواهد کرد. در رای گیری 30 اکتبر، لولا رئیس جمهور ژایر بولسونارو را شکست داد که بر تخریب فزاینده جنگل های بارانی آمازون نظارت داشت و از میزبانی نشست آب و هوا در سال 2019 که در ابتدا برای برزیل برنامه ریزی شده بود، خودداری کرد.

یک مقام اتحادیه اروپا گفت که لولا روز چهارشنبه با فرانس تیمرمنز، مسئول سیاست آب و هوای اتحادیه اروپا نیز دیدار خواهد کرد.

لولا اوایل روز سه‌شنبه، پیش از برنامه‌ریزی‌شده‌اش در مذاکرات آب‌وهوایی در روز چهارشنبه، زمانی که دو تن از مشاورانش به رویترز گفتند او پیام «برزیل بازگشته» را ارائه خواهد کرد، وارد شهر تفریحی شرم‌الشیخ شد.

او وعده داده است که یک طرح جامع برای افزایش اجرای قانون محیط زیست و ایجاد مشاغل سبز اجرا کند. تیم او همچنین برای تضمین یک اتحاد حفاظت از جنگل که روز دوشنبه بین سه کشور بزرگ جنگل های بارانی – برزیل، جمهوری دموکراتیک کنگو و اندونزی اعلام شد، کار کرد.

لولا در توییتر گفت که با جان کری فرستاده آمریکا در امور آب و هوا و مذاکره کننده ارشد آب و هوای چین شی ژنهوا دیدار کرده است. یک سخنگوی همچنین گفت که با عبدالفتاح خلیل السیسی رئیس جمهور مصر تماس تلفنی خواهد داشت.

ایزابلا تیکسیرا، مشاور محیط زیست وی، گفت که او بیش از 10 دعوت نامه برای دیدارهای دوجانبه با نمایندگان دیگر کشورها دریافت کرده است و افزود که نام آنها به دلایل امنیتی ذکر نشده است.

نفوذ آب و هوا و امید

سه دیپلمات برزیلی که خواستند نامشان فاش نشود، به رویترز گفتند که به دلیل انتخاب لولا، این کشور در موقعیت قوی تری برای مذاکره در مذاکرات امسال سازمان ملل قرار دارد.

آنها گفتند کشورهای دیگر می دانند برزیل به زودی یک دولت لولا خواهد داشت که قول داده است این موضوع را جدی تر از بولسونارو، یک بدبین به تغییرات آب و هوایی، اتخاذ کند.

موضع مذاکره خود تا حد زیادی بدون توجه به اینکه چه کسی در قدرت بوده است، تغییر نکرده است.

دیپلمات‌ها گفتند، برای مثال، انتظار می‌رود برزیل تحت رهبری لولا به تلاش برای کشورهای ثروتمند با انتشار گازهای گلخانه‌ای بالا ادامه دهد تا به کشورهای فقیر برای خسارت تاریخی به اقلیم پرداخت کنند.

سوزانا محمد، وزیر محیط زیست کلمبیا، گفت که انتخاب لولا به تجدید همکاری منطقه‌ای میان کشورهای جنگل‌های بارانی آمازون برای مقابله با جنگل‌زدایی، که عامل اصلی تغییرات آب و هوایی است، اجازه می‌دهد.

محمد گفت: «یک زمینه سیاسی جدید در آمریکای لاتین وجود دارد. ما باید روی یک سیاست اشتراکی در آمازون کار کنیم.»

او گفت که کلمبیا و رئیس جمهور آن گوستاوو پترو، که امسال نیز انتخاب شد، از پیشنهاد لولا برای اجلاس سران آمازون و کشورهای توسعه یافته علاقه مند به حفظ محیط زیست حمایت خواهند کرد و روحیه نسبت به برزیل تغییر کرده است.

تکسیرا گفت: «امیدی وجود دارد. مردم بسیار خوشحال هستند زیرا برزیل بازخواهد گشت.

هفته گذشته، منابع به رویترز گفتند که لولا قصد دارد در COP27 میزبانی یک اجلاس آب و هوای سازمان ملل را در آینده ارائه دهد و ایجاد یک مرجع ملی آب و هوا را برای نظارت بر کار دولت برای رسیدگی به گرمایش جهانی اعلام کند.

لولا همچنین قصد دارد با دولت های ایالتی در برزیل برای مبارزه با جنگل زدایی همکاری کند.

اولین دیدار او در روز چهارشنبه با شش فرماندار ایالتی برزیل از منطقه آمازون خواهد بود که در COP27 نیز حضور دارند، برنامه عمومی او نشان می دهد.

تکسیرا گفت که لولا روز پنجشنبه با گروه های جامعه مدنی برزیل و نمایندگان بومی و همچنین دبیر کل سازمان ملل متحد آنتونیو گوترش دیدار خواهد کرد. او روز جمعه راهی پرتغال می شود.

مارینا سیلوا، وزیر سابق محیط‌زیست در زمان لولا و مشاور کمپین انتخاباتی‌اش، گفت که آمدنش به COP نشان‌دهنده اهمیت بالایی است که او برای آب و هوا قائل است.

او در این اجلاس به خبرنگاران گفت: «پیام بزرگ حضور او در اینجاست.

برای پوشش روزانه جامع COP27 در صندوق ورودی خود، برای خبرنامه رویترز Switch پایدار در اینجا ثبت نام کنید.

(گزارش توسط جیک اسپرینگ؛ گزارش اضافی توسط کیارا رودریکز در شرم الشیخ، مصر، و لیساندرا پاراگواسو در برازیلیا؛ ویرایش توسط کیتی دایگل، دیوید گرگوریو، باربارا لوئیس، فرانک جک دانیل و دیپا بابینگتون)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.