برخی از اقتصادهای آسیایی ممکن است برای کاهش تورم-IMF به افزایش سریع نرخ بهره نیاز داشته باشند

[ad_1] توکیو (رویترز) – یک مقام ارشد صندوق بین‌المللی پول (IMF) گفت: چندین بانک مرکزی آسیا باید به سرعت نرخ بهره را افزایش دهند، زیرا فشارهای تورمی به دلیل افزایش جهانی هزینه‌های غذا و سوخت ناشی از جنگ در اوکراین در حال افزایش است. کریشنا سرینیواسان، مدیر بخش آسیا و اقیانوسیه صندوق بین‌المللی پول، در

کد خبر : 234700
تاریخ انتشار : جمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
برخی از اقتصادهای آسیایی ممکن است برای کاهش تورم-IMF به افزایش سریع نرخ بهره نیاز داشته باشند

[ad_1]

توکیو (رویترز) – یک مقام ارشد صندوق بین‌المللی پول (IMF) گفت: چندین بانک مرکزی آسیا باید به سرعت نرخ بهره را افزایش دهند، زیرا فشارهای تورمی به دلیل افزایش جهانی هزینه‌های غذا و سوخت ناشی از جنگ در اوکراین در حال افزایش است.

کریشنا سرینیواسان، مدیر بخش آسیا و اقیانوسیه صندوق بین‌المللی پول، در وبلاگی که روز پنجشنبه منتشر شد، نوشت: «فشارهای تورمی رو به رشد آسیا در مقایسه با سایر مناطق معتدل‌تر است، اما افزایش قیمت‌ها در بسیاری از کشورها بالاتر از اهداف بانک مرکزی بوده است.

بسیاری از اقتصادها باید نرخ ها را به سرعت افزایش دهند، زیرا تورم در حال گسترش به قیمت های اصلی است، که دسته های مواد غذایی و انرژی را حذف می کند تا از مارپیچ رو به رشد انتظارات تورمی و دستمزدها جلوگیری کنند که در صورت عدم کنترل، بعداً نیاز به افزایش بیشتر دارد. او گفت.

سرینیواسان گفت که اکثر اقتصادهای نوظهور آسیایی خروج سرمایه مشابه سال 2013 را تجربه کرده اند، زمانی که بازده اوراق قرضه جهانی به دلیل اشاره های فدرال رزرو ایالات متحده مبنی بر اینکه ممکن است خرید اوراق قرضه زودتر از حد انتظار کاهش یابد، افزایش یافت.

او نوشت که جریان خروجی به ویژه برای هند که از زمان تهاجم روسیه به اوکراین شاهد خروج 23 میلیارد دلاری از این کشور بوده است، زیاد بوده است. جریان خروجی نیز در اقتصادهایی مانند کره جنوبی و تایوان دیده شده است.

سخت‌تر شدن شرایط پولی می‌تواند به وضعیت مالی در حال بدتر شدن در برخی از اقتصادهای آسیایی فشار وارد کند و زمینه را برای سیاست‌گذاران محدود کند تا با هزینه‌های مالی ضربه اقتصادی ناشی از همه‌گیری را کاهش دهند.

به گفته سرینیواسان، سهم آسیا از کل بدهی جهانی از 25 درصد قبل از بحران مالی جهانی به 38 درصد پس از کووید افزایش یافته است که حساسیت منطقه را نسبت به تغییرات شرایط مالی جهانی افزایش داده است.

وی افزود: برخی از کشورهای آسیایی ممکن است نیاز به استفاده از اقداماتی مانند مداخلات ارزی و کنترل سرمایه برای مقابله با هرگونه خروج شدید وجوه داشته باشند.

(گزارش توسط لیکا کیهارا؛ ویرایش توسط بردلی پرت)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.