ببینید | کشاورززاده: منفعت‌طلبی برخی به تصویر کالای چینی لطمه زده است؛ میگوی صادراتی ما خرج یک روز چین است

به گزارش هوشمند نیوز محمد کشاورززاده در کافه خبر گفت: وقتی کالایی وارد کشور می‌شود به اجبار وارد نمی‌شود. ما تاجری داریم که می رود در بازار چین ولی کالای مرغوب را نمی گیرد. بزرگترین تولید کننده اتومبیل در دنیا چین است حتی برندهای بی ام وی و بنز هم بیشترین تولیداتشان در چین است

کد خبر : 497584
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱:۲۸
ببینید | کشاورززاده: منفعت‌طلبی برخی به تصویر کالای چینی لطمه زده است؛ میگوی صادراتی ما خرج یک روز چین است



به گزارش هوشمند نیوز محمد کشاورززاده در کافه خبر گفت: وقتی کالایی وارد کشور می‌شود به اجبار وارد نمی‌شود. ما تاجری داریم که می رود در بازار چین ولی کالای مرغوب را نمی گیرد. بزرگترین تولید کننده اتومبیل در دنیا چین است حتی برندهای بی ام وی و بنز هم بیشترین تولیداتشان در چین است که به اروپا و امریکا صادر می‌شود. تجار ما استانداردهایی باید داشته باشند و باید واردات کالای بی کیفیت ممنوع شود. حتی در زمینه تولید اتومبیل الان کیفیت کالای چینی بهتر شده است. منفعت طلبی تجار ما به تصویر کالای چینی در کشور لطمه وارد کرده است. بعضی هم می‌گویند چرا از چین کالا وارد می‌کنیم خب از کشور دیگری نمی توانیم وارد کنیم. کانال مالی بسته است و بحث اف ای تی اف، سویفت و تحریم مطرح است. مثلا از اروپا که نمی توانیم. در شرایط تحریمی که می‌خواستند کشور را محاصره کنند و چیزی وارد کشور نشود چین به ایران کمک کرد و بسیاری از کالاهای ایرانی مجوز صادرات به چین را گرفتند. میگو، مرکبات و .. اینها منابع درآمد برای ما است.

وی افزود: یادم هست رفتیم با مقام ارشد گمرک چین مجوز صادرات میگو را بگیریم. چین کشور ثروتمندی است. سرانه مصرف گوشت در چین بالاتر از اوپا و امریکا است. مردم ما فکر می‌کنند چین مردم گرسنه و فقیری دارد، نه اینطور نیست. طرف ایرانی گفت می توانیم سالی ۸۵ هزار تن میگو به چین صادرات کنیم. مقام چینی گفت که این خرج یک‌روز کشور ماست. مجوز صادرات عسل، مرکبات، سیب، میگو، لیمو شیرین و .. گرفتیم. در ایران تصمیم‌گیرنده نهایی نداریم، بدون بحث سیاسی. دولت چین یک دولت مختص خودش است. چین دنیایی است، ما هم توانمندی اقتصادی عظیمی داریم. صادرات این محصولات به کشورهای اروپایی را نمی‌توانیم انجام دهیم. در صورتی که اس پی وی که در چین راه اندازی شده می‌تواند به راحتی به عنوان کانال مالی استفاده شود.

۳۱۱۳۱۱



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.