ببینید | اقدام چین درباره جزایر سه‌گانه، نقض تمامیت ارضی ایران نیست

به گزارش هوشمند نیوز محمد کشاورززاده در کافه خبر درباره بیانیه چین با امارات درباره جزایر سه گانه گفت: با روسیه که رابطه به مراتب پیشرفته‌تری داریم، هم چنین بیانیه‌ای امضا کرد. ژاپن هم انجام داد. این طرف ما خودمان کم کاری کردیم. امارات توانسته این بحث را به عنوان یک موضوع بگنجاند. بعد از این

کد خبر : 501146
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۳
ببینید | اقدام چین درباره جزایر سه‌گانه، نقض تمامیت ارضی ایران نیست



به گزارش هوشمند نیوز محمد کشاورززاده در کافه خبر درباره بیانیه چین با امارات درباره جزایر سه گانه گفت: با روسیه که رابطه به مراتب پیشرفته‌تری داریم، هم چنین بیانیه‌ای امضا کرد. ژاپن هم انجام داد. این طرف ما خودمان کم کاری کردیم. امارات توانسته این بحث را به عنوان یک موضوع بگنجاند. بعد از این اتفاق یادداشت رسمی اعتراض به طرف چینی دادیم.

در دیدار مرحوم رییسی با مقام چینی که به تهران آمد هم اعتراض شد. وزارت خارجه اعتراض کرد. در تمام بخش‌های مختلف اعتراض کردیم. در وزارت خارجه چین حضوری اعتراض کردم. ما سعی می‌کنیم منافع ایران را حفظ کنیم. کاری که چین کرده به هیچ عنوان به معنی نقض تمامیت ارضی ایران نیست. اینقدر که رویش تبلیغ کردند بحث‌های جناحی و سیاسی مطرح بوده است.

در سفر آقای رییسی به چین هم اعتراض کردند. طرف چینی نظرش این بود که در گذشته هم چنین چیزی اعلام شده بوده. به جای اینکه چرا یک کشور دیگر رفته این‌کار را کرده، باید در بحث جزایر {کار کنیم.} جزایر سه گانه به عنوان جزو لاینفک تمامیت ارضی کشور است هیچ سیاستمدار و دیپلمات و کشوری نمی‌تواند در این مورد بحثی مطرح کند. 

در دستگاه دیپلماسی باید کار ادامه پیدا کند. چین عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل است حتی اگر در نقض تمامیت ارضی کشورت به سازمان ملل بروی به رای چین نیاز داری. چین کشور بزرگ و تاثیرگذاری است.

بحث سین کیانگ بحث قومی است و می‌خواهند کشور ترکستان ایجاد کنند. امریکایی‌ها وغربی‌ها به دلیل پیشرفت چین این فضاسازی‌ها را می‌کنند. در بحث سین کیانگ باید تابع موضع سازمان کنفرانس اسلامی باشیم. اما بالاخره هر کشوری روش حکمرانی خودش را دارد. چند سال پیش در آن منطقه کارهای تروریستی زیادی شد. اما الان منطقه کاملا پیشرفته‌ای است. کارخانه بنز و پورشه در آن منطقه رشد بسیاری هم دارد.

بحث آنجا قومی است اگرچه مسلمانان در چین محدودیت‌های خود را دارند مگر در کشورهای دیگر ندارند؟ این‌که عامل نمی‌شود پشت سر امریکایی‌ها برویم و کف بزنیم تاچین را محکوم کنند. این درست نیست.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.