با کاهش بازدهی آمریکا، قیمت طلا افزایش یافت و به 2700 دلار رسید

XAU/USD با کاهش بازدهی خزانه داری ایالات متحده افزایش تقاضا برای دارایی های بدون بازده را افزایش می دهد. معامله گران پیش بینی می کنند که با کاهش تورم و انتظار می رود بانک مرکزی اروپا در 17 اکتبر، نرخ بهره را از سوی بانک های مرکزی بزرگ کاهش دهد. عدم اطمینان ژئوپلیتیک و انتخابات

کد خبر : 509315
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۷
با کاهش بازدهی آمریکا، قیمت طلا افزایش یافت و به 2700 دلار رسید


  • XAU/USD با کاهش بازدهی خزانه داری ایالات متحده افزایش تقاضا برای دارایی های بدون بازده را افزایش می دهد.
  • معامله گران پیش بینی می کنند که با کاهش تورم و انتظار می رود بانک مرکزی اروپا در 17 اکتبر، نرخ بهره را از سوی بانک های مرکزی بزرگ کاهش دهد.
  • عدم اطمینان ژئوپلیتیک و انتخابات آتی ایالات متحده باعث افزایش تقاضا برای طلا به عنوان یک دارایی امن در میان ترس از رکود اقتصادی می شود.

قیمت طلا در جلسه اواسط آمریکای شمالی در روز چهارشنبه، تحت تاثیر کاهش بازدهی خزانه داری آمریکا و کاهش قدرت اخیر دلار آمریکا، افزایش یافت. انتظارات مبنی بر کاهش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی بزرگ در بحبوحه خوانش تورم ملایم، بر بازدهی اوراق قرضه تأثیر گذاشت و فلز غیربازده را تقویت کرد. در زمان نگارش این مقاله، XAU/USD با 0.46 درصد افزایش با 2674 دلار معامله می شود.

احساسات بازار اخیراً بهبود یافته است، همانطور که سه شاخص از چهار شاخص سهام ایالات متحده با رنگ سبز معامله می شوند. بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده کاهش خود را افزایش داده بود، یک باد آخر برای قیمت شمش، که به 2,685 دلار، بالاترین سطح سال تا به امروز (YTD) رسید، اما قدرت آن را نداشت که قیمت ها را به سمت 2700 دلار سوق دهد.

در جریان نشست اروپا، تورم در بریتانیا به زیر هدف 2 درصدی بانک مرکزی انگلیس (BoE) کاهش یافت. از این رو، انتظار می رود که BoE چرخه تسهیل خود را در هماهنگی با فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا از سر بگیرد. معامله گران انتظار دارند که بانک مرکزی اروپا در 17 اکتبر نرخ های بهره را کاهش دهد زیرا تورم به سمت هدف بانک است و همچنین به دلیل ترس از اینکه اقتصاد این بلوک در معرض خطر رکود قرار دارد.

در حالی که معامله گرانی که به دنبال امنیت بودند، در میان مشکلاتی که اقتصاد جهانی ممکن است به سمت کندی رشد و عدم اطمینان در انتخابات آتی ایالات متحده پیش رود، افت قیمت را خریدند، صعود کرد.

تحلیلگران UBS نوشتند: «ما پیش‌بینی می‌کنیم که عدم قطعیت و نوسانات تا زمانی که دولت بعدی ایالات متحده تسویه شود، افزایش خواهد یافت» و پیشنهاد کردند که طلا و نفت می‌توانند «حفاظ‌های موثر پرتفوی» باشند.

در همین حال، بر اساس ابزار CME FedWatch، معامله گران احتمال 96 درصدی برای کاهش 25 واحدی نرخ بهره آمریکا در ماه نوامبر را می بینند.

فقدان داده های اقتصادی، معامله گران را بر تحولات خاورمیانه و برنامه محرک چین متمرکز می کند.

توجه فعالان بازار معطوف به خرده‌فروشی، داده‌های تولید صنعتی و ادعاهای اولیه بی‌کاری در ایالات متحده است که در اواخر این هفته قرار می‌گیرند.

محرک‌های بازار دیجست روزانه: با توجه سرمایه‌گذاران به داده‌های کلیدی ایالات متحده، قیمت طلا افزایش می‌یابد

  • قیمت طلا تحت تاثیر کاهش بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا باقی ماند.
  • نرخ اسکناس معیار 10 ساله با دو واحد کاهش به 4.014 درصد رسیده است.
  • با وجود آن، قدرت کلی دلار آمریکا رشد شمش طلا را به سمت 2700 دلار محدود کرده است.
  • شاخص دلار آمریکا که ارزش دلار را در برابر سبدی متشکل از شش ارز دنبال می کند، با 0.34 درصد افزایش به 103.57 رسید.
  • داده های هیئت تجارت شیکاگو، بر اساس قرارداد آتی نرخ وجوه فدرال فدرال در دسامبر، نشان می دهد که سرمایه گذاران در دو ماه آخر سال 2024، 50 واحد پایه (bps) کاهش قیمت توسط فدرال رزرو را تعیین می کنند.

چشم انداز فنی XAU/USD: قیمت طلا به بالای 2670 دلار افزایش یافت، چشم به اوج YTD

روند صعودی طلا همچنان پابرجاست و خریداران اولین حمله خود را به بالاترین سطح 2685 دلاری YTD آغاز کردند، اما نتوانستند قیمت دوم را شکست دهند. همانطور که توسط شاخص قدرت نسبی (RSI) نشان داده شده است، مومنتوم همچنان صعودی است و راه را برای قیمت های بالاتر باز می کند.

بنابراین، اولین مقاومت طلا، بالاترین سطح YTD در 2685 دلار است. پس از تسویه حساب، حرکت به 2700 دلار روی کارت ها و به دنبال آن 2750 دلار و 2800 دلار است.

برعکس، اگر XAU/USD به زیر سطح 4 اکتبر یعنی 2670 دلار سقوط کند، یک اصلاح به سمت 2650 دلار در کارت است. در صورت ضعف بیشتر، حمایت بعدی 2600 دلار خواهد بود و به دنبال آن میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) در 2561 دلار خواهد بود.

سوالات متداول طلا

طلا نقش کلیدی در تاریخ بشر ایفا کرده است زیرا به طور گسترده ای به عنوان ذخیره ارزش و وسیله مبادله مورد استفاده قرار گرفته است. در حال حاضر، جدا از درخشش و استفاده از آن برای جواهرات، فلز گرانبها به طور گسترده ای به عنوان یک دارایی امن در نظر گرفته می شود، به این معنی که در زمان های آشفته سرمایه گذاری خوبی محسوب می شود. طلا همچنین به طور گسترده ای به عنوان پوششی در برابر تورم و ارزهای در حال کاهش ارزش تلقی می شود زیرا به هیچ ناشر یا دولت خاصی متکی نیست.

بانک های مرکزی بزرگترین دارندگان طلا هستند. بانک‌های مرکزی با هدف حمایت از ارزهای خود در زمان‌های آشفته، تمایل دارند ذخایر خود را متنوع کنند و طلا بخرند تا قدرت درک شده اقتصاد و ارز را بهبود بخشند. ذخایر بالای طلا می تواند منبع اعتمادی برای پرداخت بدهی یک کشور باشد. بر اساس داده های شورای جهانی طلا، بانک های مرکزی در سال 2022، 1136 تن طلا به ارزش حدود 70 میلیارد دلار به ذخایر خود اضافه کردند. این بالاترین خرید سالانه از زمان شروع ثبت است. بانک های مرکزی از اقتصادهای نوظهور مانند چین، هند و ترکیه به سرعت ذخایر طلای خود را افزایش می دهند.

طلا همبستگی معکوس با دلار آمریکا و خزانه‌داری آمریکا دارد که هم دارایی‌های ذخیره اصلی و هم دارایی امن هستند. وقتی ارزش دلار کاهش می‌یابد، طلا تمایل به افزایش پیدا می‌کند و به سرمایه‌گذاران و بانک‌های مرکزی امکان می‌دهد تا دارایی‌های خود را در زمان‌های آشفته متنوع کنند. طلا همچنین با دارایی های ریسک همبستگی معکوس دارد. افزایش در بازار سهام تمایل به تضعیف قیمت طلا دارد، در حالی که فروش در بازارهای پرریسک به نفع فلز گرانبها است.

قیمت می تواند به دلیل طیف گسترده ای از عوامل تغییر کند. بی ثباتی ژئوپلیتیکی یا ترس از رکود عمیق می تواند به سرعت باعث افزایش قیمت طلا به دلیل وضعیت امن آن شود. به عنوان یک دارایی بدون بازده، طلا با نرخ های بهره پایین تر افزایش می یابد، در حالی که هزینه بالاتر پول معمولاً بر فلز زرد تاثیر می گذارد. با این حال، بیشتر حرکات به نحوه رفتار دلار آمریکا (USD) بستگی دارد زیرا دارایی به دلار (XAU/USD) قیمت گذاری می شود. یک دلار قوی تمایل به کنترل قیمت طلا دارد، در حالی که دلار ضعیف تر احتمالاً قیمت طلا را بالا می برد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.