با پیوستن دوباره بوئینگ 787 به جنگ، تقاضای جت پهن پیکر دوباره زمزمه می شود
این هواپیماساز آمریکایی اولین Dreamliner خود را از ماه می 2021 در روز چهارشنبه تحویل داد، که پس از مشکلات تولید با جت پهن پیکر، نقطه عطفی برای سازنده بود. بوئینگ اکنون باید بررسی های دقیق نظارتی را برای تحویل 787 بیشتر انجام دهد و در عین حال تعداد 120 هواپیمای ذخیره شده در خارج
این هواپیماساز آمریکایی اولین Dreamliner خود را از ماه می 2021 در روز چهارشنبه تحویل داد، که پس از مشکلات تولید با جت پهن پیکر، نقطه عطفی برای سازنده بود.
بوئینگ اکنون باید بررسی های دقیق نظارتی را برای تحویل 787 بیشتر انجام دهد و در عین حال تعداد 120 هواپیمای ذخیره شده در خارج از کارخانه خود را از بین ببرد.
اما تحلیلگران می گویند که پس از سال ها مازاد بازار، به طور فزاینده ای در مورد تقاضا برای چنین جت هایی صحبت می شود.
از شرق آسیا تا خلیج فارس، چندین شرکت هواپیمایی در حال تجدید ناوگان پهن پیکر هستند.
سه منبع صنعتی گفتند که عربستان سعودی در حال بحث در مورد سفارش بالقوه قابل توجهی برای جت های پهن پیکر است، اگرچه مذاکرات طی چندین سال بدون اعلام توافق در نوسان بوده و زمان تصمیم گیری ممکن است تا حدودی دور باشد.
اما با توجه به سرمایهگذاری ریاض در گردشگری و هوانوردی به عنوان بخشی از طرح چشمانداز 2030 خود برای تنوع بخشیدن به اقتصاد، یکی از افرادی که این موضوع را دنبال میکرد، پیشبینی کرد که تصمیمی «به جای دیرتر» اتخاذ شود و بوئینگ 787 و 777X احتمالاً در میان این ترکیب دیده میشوند.
خطوط هوایی چین تحت حمایت دولت تایوان در حال بررسی گزینه هایی برای تجدید ناوگان 22 ایرباس A330 در رقابت بین 787 و ایرباس A330neo است.
خطوط هوایی مالزی قرار است روز دوشنبه قرارداد خرید 20 جت پهن پیکر A330neo را اعلام کند که تقریباً نیمی از آنها مستقیماً از ایرباس خریداری می شود.
Aengus Kelly، مدیر اجرایی AerCap، بزرگترین شرکت لیزینگ جهان، روز پنجشنبه گفت: “من کاملاً معتقدم که با بازگشایی کامل مرزها، ما شاهد همان بازگشتی در سفرهای بین المللی خواهیم بود که در بازارهای داخلی شاهد بودیم.”
با توجه به سطح درخواست و تقاضایی که برای هواپیماهای پهن پیکر مشاهده می کنیم، واضح است که خطوط هوایی نیز در این مورد متقاعد شده اند.
ترافیک بینالمللی از ابتدای سال افزایش یافته است، اگرچه انجمن بینالمللی حملونقل هوایی میگوید تا بازیابی سطوح قبل از همهگیری راه طولانی در پیش دارد.
احسان منیر، معاون ارشد فروش و بازاریابی تجاری بوئینگ، پس از نمایشگاه هوایی فارنبرو در ماه گذشته گفت: «آنچه در حال حاضر شاهد آن هستیم، قطعاً بهبودی است که در برخی بازارهای بینالمللی در حال تثبیت است.
بازگشت تقاضا
منیر به خبرنگاران گفت: «آتلانتیک زنده است و به خوبی در حال انجام است. “شما شاهد تقاضای بسیار قوی بین اروپا و ایالات متحده و … بین خاورمیانه و اروپا و ایالات متحده هستید، بنابراین مردم دوباره سر خود را بالای آب می گذارند و … برنامه ریزی می کنند.”
بخشی از افزایش علاقه ناشی از تاخیرهای ناشی از خود تولیدکنندگان و همچنین افزایش نظارت نظارتی در پی بحران اخیر ایمنی بوئینگ 737 MAX است.
777X دو موتوره بزرگ بوئینگ به سال 2025 عقب انداخته شد، پنج سال دیرتر از برنامه ریزی اولیه، و 787 یک سال توقف در تحویل داشت.
تقاضا برای بدنههای عریض یک بازگشت واقعی وجود دارد، اما به دلیل تاخیر در تولید و توسعه، در دسترس بودن کوتاه است. برتراند گرابوفسکی، مشاور مستقل هوانوردی، گفت: بنابراین هنوز به سطح قبل از کووید بازگشته است.
وی افزود: 777X دیر شده است و برنامه مشکلات خاص خود را دارد و در دسترس بودن 787 ناقص بوده است.
علاوه بر این، ایرباس با مشکلات زنجیره تامین مواجه است.
گرابوفسکی افزود: «هیئت منصفه در مورد اینکه آیا ایرباس موفق خواهد شد به هدف تحویل A350 برسد یا خیر، صحبت نمی کند.
مدیران صنعت گفتند که هنوز بازارها را حدس می زنند و شاید بزرگترین بخش پازل تقاضا، چین است.
پس از آخرین سفارش بزرگ چینی در ماه ژوئیه، که صرفاً بر روی مدلهای باریک بدنه کوچکتر متمرکز بود و به ایرباس رفت، بسیاری دیدند که درب یک سفارش بزرگ بدنه بزرگ بوئینگ باز مانده است.
در ماه سپتامبر، جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده گفت که دولت چین از خرید «ده ها میلیارد دلار» هواپیماهای بوئینگ توسط خطوط هوایی داخلی خود جلوگیری می کند. به گفته تحلیلگران، چین تمایل دارد خرید هواپیماهای جت را در طول زمان متعادل کند، اما عملاً پنج سال است که از بازار خارج شده است، زیرا تقاضا ابتدا به دلیل تنشهای تجاری و سپس به دلیل همهگیری با مشکل مواجه شده است.
اکنون، تجارت بالقوه با شرکتهای نمادین آمریکایی به خشم پیرامون سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده به تایوان و همچنین تمرینهای نظامی چین در اطراف جزیره خودگردان مورد ادعای چین منجر شده است.
گرگ والدرون، سردبیر آسیایی FlightGlobal هفته گذشته گفت که کاهش ترافیک هوایی به دلیل اینکه میلیونها نفر در قرنطینه باقی میمانند نیز یک مشکل است.
(گزارش توسط تیم هفر در پاریس و دیوید شپردسون در واشنگتن؛ ویرایش توسط متیو لوئیس)
آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه |
مدیریت حرفه ای کافی شاپ | حقوقدان خبره | سرآشپز حرفه ای |
آموزش مجازی تعمیرات موبایل | آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو | آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک |
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰