با پایان جلسه نیویورک، USD/JPY در 114.00 کاهش یافت

USD/JPY در حدود 114.00 به بالاترین سطح دو هفته ای رسید و با شروع جلسه نیویورک از حرکت صعودی عقب نشینی کرد. جفت USD/JPY در بحبوحه ضعف دلار آمریکا در سراسر جهان سقوط کرد. بازده ثابت اوراق قرضه آمریکا چشم انداز دلار آمریکا در برابر ین ژاپن را تضعیف کرد. USD/JPY از بالاترین سطح هفتگی

کد خبر : 128742
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲:۰۷
با پایان جلسه نیویورک، USD/JPY در 114.00 کاهش یافت


  • USD/JPY در حدود 114.00 به بالاترین سطح دو هفته ای رسید و با شروع جلسه نیویورک از حرکت صعودی عقب نشینی کرد.
  • جفت USD/JPY در بحبوحه ضعف دلار آمریکا در سراسر جهان سقوط کرد.
  • بازده ثابت اوراق قرضه آمریکا چشم انداز دلار آمریکا در برابر ین ژاپن را تضعیف کرد.

USD/JPY از بالاترین سطح هفتگی در حدود 114.00 عقب نشینی کرد، 0.17% سقوط کرد، با پایان جلسه نیویورک در 113.88 معامله شد. روز جمعه، ین ژاپن پس از از دست دادن 1.24 درصدی در طی دو روز، به دلیل ارقام بالاتر تورم مصرف‌کننده آمریکا، که آخرین بار در دهه 1990 مشاهده شد، مقداری در برابر دلار بهبود یافت. علاوه بر این، بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده، که به شدت با جفت USD/JPY همبستگی دارد، در جلسه 1.565% ثابت به پایان رسید.

در طول جلسه آسیایی، این جفت ارز همزمان با بازده اوراق قرضه آمریکایی به بالای 114.29 رسید، اما با رسیدن معامله گران اروپایی به میز خود، USD/JPY به 113.95 کاهش یافت. به نظر می رسد که این حرکت توسط گاوهای دلاری که در آستانه ورود سرمایه گذاران به آخر هفته سود می کنند، آغاز شده است.

در همین حال، شاخص دلار آمریکا که عملکرد دلار آمریکا را در برابر سبدی از همتایان خود دنبال می‌کند، با 0.05 درصد کاهش به 95.096 کاهش یافت.

تورم مصرف کننده در ایالات متحده به 6.2 درصد رسید که بالاترین میزان در سه دهه اخیر است

در جمع‌بندی هفته، در روز سه‌شنبه، قیمت‌های موسوم به عمده‌فروشی با شاخص بهای تولیدکننده برای مهرماه، بدون احتساب اقلام نوسانی مانند انرژی و مواد غذایی، مطابق با انتظارات، ۶.۸ درصد افزایش یافت. با این حال، در روز چهارشنبه، شاخص قیمت مصرف کننده برای مدت مشابه، که سرمایه گذاران آن را بحرانی ترین شاخص تورم می دانند، 6.2 درصد افزایش یافت، بسیار بالاتر از 5.8 درصد تخمین زده شده توسط تحلیلگران، که قرائت ماه قبل را کاهش داد. شایان ذکر است که این بالاترین سطحی است که در 30 سال گذشته رسیده است و واکنش فوری را در بازار به دنبال داشته است.

بنابراین، این امر فدرال رزرو را تحت فشار قرار می دهد. دیدگاه آنها از تورم “گذرا” قابل اجرا نیست، زیرا به نظر می رسد افزایش قیمت ها بیشتر از آنچه سیاست گذاران انتظار داشتند دوام خواهد آورد. شایان ذکر است که بانک مرکزی ایالات متحده در آخرین نشست سیاست پولی خود اعلام کرد که کاهش اوراق قرضه را از اواسط نوامبر آغاز خواهد کرد.

همچنین، در روز جمعه، شاخص احساسات مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان در ماه نوامبر به 66.8 کاهش یافت، که کمتر از 71.7 در اکتبر بود که پایین‌ترین میزان از نوامبر 2011 بود.

ریچارد گفت: بر اساس این گزارش، به دلیل افزایش نرخ تورم و افزایش باور مصرف کنندگان مبنی بر اینکه هنوز سیاست های موثری برای کاهش آسیب های ناشی از افزایش تورم تدوین نشده است، احساسات مصرف کننده در اوایل نوامبر به پایین ترین سطح خود در یک دهه گذشته رسید. کرتین، اقتصاددان ارشد Surveys of Consumers.

.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.