با وجود ثبات تراز تجاری نیوزیلند، NZD/USD به 0.6700 هدایت می شود

NZD/USD پس از اعداد معاملاتی NZ در ماه نوامبر، نزدیک به پایین ترین سطح روزانه خود باقی می ماند. تراز تجاری نیوزیلند، صادرات بهبود می یابد، واردات نیز افزایش می یابد. والر فدرال رزرو نگرانی های افزایش نرخ بهره را تجدید کرد، کارشناسان نیوزلند نسبت به جهش موارد ویروسی هشدار دادند. تقویم سبک، حال و

کد خبر : 144851
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲:۰۰
با وجود ثبات تراز تجاری نیوزیلند، NZD/USD به 0.6700 هدایت می شود


  • NZD/USD پس از اعداد معاملاتی NZ در ماه نوامبر، نزدیک به پایین ترین سطح روزانه خود باقی می ماند.
  • تراز تجاری نیوزیلند، صادرات بهبود می یابد، واردات نیز افزایش می یابد.
  • والر فدرال رزرو نگرانی های افزایش نرخ بهره را تجدید کرد، کارشناسان نیوزلند نسبت به جهش موارد ویروسی هشدار دادند.
  • تقویم سبک، حال و هوای تعطیلات آخر سال ممکن است حرکت را محدود کند، اما باید کنترل را حفظ کند.

NZD/USD در اوایل صبح دوشنبه در آسیا از اعداد تجاری خوش‌بینانه نیوزلند عقب نشینی کرد و پس از انتشار داده‌ها به پایین‌ترین سطح خود در روز به 0.6737 رسید.

پس از یک درام تحت رهبری بانک مرکزی در هفته گذشته، به نظر می رسد نگرانی ها از نوع ویروس کرونا مرتبط با آفریقای جنوبی به صحبت های تازه پیرامون افزایش نرخ بهره فدرال رزرو ایالات متحده (Fed) در اوایل سال 2022 می پیوندد.

تراز تجاری نیوزلند (NZ) با پیش بینی های 6.047- میلیارد دلاری با 6.040- میلیارد دلار مطابقت داشت، در حالی که صادرات و واردات هر دو به 5.86 میلیارد دلار و 6.73 میلیارد دلار در مقابل 5.36 میلیارد دلار و 6.66 میلیارد دلار افزایش یافتند. در اوایل روز، یک سنج خصوصی از اعتماد مصرف کنندگان NZ نشان داد که بدبینان برای داده های Q4 برتری دارند. شاخص اعتماد مصرف کننده Westpac-McDermott Miller از 102.7 در سه ماهه قبل به 99.1 کاهش یافت. رویترز می‌گوید که عدد بالای 100 نشان‌دهنده خوش‌بین‌های بیشتری نسبت به بدبین‌ها است.

در روز جمعه، نظرات کریستوفر والر، عضو شورای حکام فدرال رزرو، دلار آمریکا را تقویت کرد و به نقل از رویترز گفت: «تمام نکته» تصمیم فدرال رزرو برای تسریع سرعت کاهش QE خود، برگزاری نشست ماه مارس فدرال رزرو «زنده» بود. برای افزایش نرخ اول.»

همچنین بر قیمت‌های NZD/USD، صحبت‌ها در مورد افزایش موارد کووید مانند نیو ساوت ولز استرالیا (NSW) تأثیر می‌گذارد. NZ Herald گفت: «کارشناسان مدل‌سازی Covid-19 هشدار می‌دهند که نوع بسیار قابل انتقال Omicron خطری جدی برای تابستان تا حد زیادی نامحدود دارد. سیزده مورد از این نوع در حال حاضر در انزوای مدیریت شده و قرنطینه شناسایی شده اند.

در صفحه ای دیگر، تشدید تنش ها بین چین و ایالات متحده نیز قیمت کیوی را به دلیل روابط تجاری پکن با اوکلند به چالش می کشد.

در میان این تغییرات، بازدهی خزانه داری 10 ساله ایالات متحده با 1.5 واحد کاهش به 1.41 درصد رسید در حالی که معیارهای وال استریت در روز جمعه قرمز بسته شدند.

با این حال، معامله گران NZD/USD احتمالاً در بحبوحه عجله بازار برای ایمنی ریسک و عدم وجود کاتالیزورهای تازه در تقویم، شاهد نزول بیشتری خواهند بود. شایان ذکر است که بانک خلق چین (PBOC) می‌خواهد نتایج سیاست پولی خود را در ساعت 01:30 به وقت گرینویچ با صحبت‌هایی پیرامون کاهش بیشتر نرخ‌ها اعلام کند که به نوبه خود ممکن است به نفع فروشندگان جفت کیوی باشد.

تحلیل فنی

NZD/USD از مارس از خط حمایت نزولی جهش می کند، که نشان دهنده ضعف بیشتر در آزمایش مجدد حمایت خط روند اعلام شده نزدیک به 0.6700 است. با این حال، شرایط RSI بیش از حد فروش نشان‌دهنده جهش از خط حمایت اعلام‌شده است، که شکستن آن درهایی را برای یک مسیر نزولی به سمت پایین اواخر سال 2020 نزدیک به 0.6590 باز می‌کند.

در مقابل، یک شکست واضح صعودی در سطح 21-DMA نزدیک به 0.6800، قبل از فراخوانی گاوهای NZD/USD، نیاز به اعتبارسنجی از پایین ترین سطح سپتامبر نزدیک به 0.6860 دارد.

.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.