با تشدید بحران روسیه و اوکراین، سرمایه گذاران به صندوق های رمزنگاری، شرکت ها روی می آورند

شرکت تحقیقاتی Fundstrat در آخرین یادداشت خود به مشتریان اعلام کرد که خریداران سرمایه گذاری خطرپذیر (VC) در سه هفته آخر فوریه حدود 4 میلیارد دلار در فضای کریپتو سرمایه گذاری کرده اند. داده‌ها نشان می‌دهد که VCها در هفته گذشته 400 میلیون دلار دیگر به استارت‌آپ‌های این بخش سرازیر کردند. سرمایه گذاری VC با

کد خبر : 178864
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۱
با تشدید بحران روسیه و اوکراین، سرمایه گذاران به صندوق های رمزنگاری، شرکت ها روی می آورند


شرکت تحقیقاتی Fundstrat در آخرین یادداشت خود به مشتریان اعلام کرد که خریداران سرمایه گذاری خطرپذیر (VC) در سه هفته آخر فوریه حدود 4 میلیارد دلار در فضای کریپتو سرمایه گذاری کرده اند. داده‌ها نشان می‌دهد که VCها در هفته گذشته 400 میلیون دلار دیگر به استارت‌آپ‌های این بخش سرازیر کردند.

سرمایه گذاری VC با ورودی های هفتگی گسترده سازگار است. داده های Fundstrat نشان می دهد که از ابتدای سال، سرمایه گذاری های هفتگی در این صنعت به طور متوسط ​​بین 800 میلیون دلار تا حدود 2 میلیارد دلار بوده است.

صندوق‌های ارز دیجیتال جدید نیز نزدیک به 3 میلیارد دلار در دو هفته گذشته از روز جمعه جمع‌آوری کردند که بیشترین میزان در سال جاری است.

پاول هسو، بنیانگذار و مدیر اجرایی Decasonic، یک صندوق هیبریدی 50 میلیون دلاری که هم در دارایی های دیجیتال و هم در سرمایه گذاری خطرپذیر سرمایه گذاری می کند، گفت: “درگیری در اوکراین اقتصاد مالی و دیجیتال ما را به سلاح تبدیل کرده است و پذیرش بلاک چین را واقعا تسریع کرده است.” وی افزود که تقاضای 200 میلیون دلاری برای سرمایه گذاری در صندوق وی وجود دارد.

ما شاهد تخصیص مجدد به ارزهای دیجیتال و بلاک چین به دور از املاک و سرمایه های اوراق قرضه هستیم، به عنوان مثال، به دلیل نرخ بهره بالاتر. من این را با سرمایه‌های خود دیده‌ام، اما متأسفانه، به دلیل بسته بودن کار، نمی‌توانم سرمایه‌گذاری یا سرمایه‌گذار بیشتری را بپذیرم.»

داده‌های Refinitiv Lipper نشان داد که سرمایه‌گذاران آمریکایی ۷.۸ میلیارد دلار خالص از صندوق‌های اوراق قرضه در هفته منتهی به ۹ مارس خارج کردند.

صندوق‌های املاک و مستغلات پس از ثبت خروجی‌های 1.15 میلیارد دلاری در هفته قبل، 707 میلیون دلار خالص خروجی را در مدت مشابه مشاهده کردند.

جورج ملکا، مدیر اجرایی در کارگزار کریپتو SFOX می‌گوید: «شرکت‌های بومی کریپتو همچنان با ارزش‌گذاری‌های بسیار بالا افزایش می‌یابند و بسیاری از دورهای تأمین مالی همچنان بیش از حد مجاز هستند». در واقع، ارزش‌گذاری استارت‌آپ‌های رمزنگاری احتمالاً بالاترین چیزی است که من دیده‌ام.»

به عنوان مثال، Bain Capital Ventures، واحدی از شرکت سهام خصوصی Bain Capital، اوایل هفته گذشته اعلام کرد که یک صندوق 560 میلیون دلاری را راه‌اندازی می‌کند که منحصراً بر سرمایه‌گذاری مرتبط با ارزهای دیجیتال متمرکز است.

دارایی‌های کریپتو از دارایی‌های ریسک‌پذیر سنتی مانند سهام در طول بحران بهتر عمل کرده‌اند. بیت کوین در ماه گذشته 12.2 درصد افزایش یافت، در حالی که اتر 8.8 درصد افزایش یافت. از زمان سقوط روسیه در 24 فوریه، زمانی که روسیه به اوکراین حمله کرد، ارزهای دیجیتال به ترتیب 14.5 و 13.5 درصد افزایش یافتند، در حالی که S&P 500 تنها 3.2 درصد افزایش یافت.

جریان های سرمایه، بازده صندوق های تامینی

براساس داده‌های CoinShares، مدیر دارایی CoinShares، محصولات و صندوق‌های سرمایه‌گذاری کریپتو در دو هفته منتهی به 4 مارس، 163 میلیون دلار پول نهادی جدید داشتند، در حالی که جریان ورودی به سهام بلاک چین در مجموع حدود 15.6 میلیون دلار بود.

ورودی 127 میلیون دلاری بزرگترین ورودی سال جاری بوده است. داده‌های CoinShares نشان داد که جریان‌ها به بخش کریپتو در اواخر ژانویه، پس از پنج هفته متوالی خروج، مثبت شد.

بازده صندوق های رمزنگاری تثبیت شده است.

بر اساس داده‌های منتشر شده در روز دوشنبه، شاخص معامله‌گران ارزهای رمزنگاری BarclayHedge در ماه فوریه به 1.5 درصد کاهش یافت و 39 صندوق یا حدود 43 درصد از کل مدیران دارایی‌های رمزنگاری شده را گزارش کردند. در ژانویه این شاخص نزدیک به 13 درصد و در دسامبر 10 درصد کاهش یافت.

جو دی پاسکوال، مدیر اجرایی BitBull Capital که یک صندوق ارز دیجیتال و دو صندوق تامینی را مدیریت می‌کند، می‌گوید: «واقعاً هیچ وحشتی حتی با درگیری اوکراین وجود ندارد.

دی‌پاسکوال گفت، دو صندوق تامینی بیت‌بول که از استراتژی‌های خنثی بازار استفاده می‌کنند، در سال افزایش یافته‌اند و از بازیابی بیت‌کوین و اتر در ماه فوریه سود می‌برند.

او گفت: «مردم به دلیل افزایش قیمت‌ها در چند سال گذشته، سرمایه‌هایی را راه‌اندازی می‌کنند.

(گزارش توسط گرترود چاوز-دریفوس؛ ویرایش توسط آلدن بنتلی و نیک زیمینسکی)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.