با بهترین انیمه‌های سال ۲۰۲۰ آشنا شوید

سال ۲۰۲۰ سال عجیب و غریبی برای همه ما بود و تمام این عجایب زیر سایه یک چیز بیشتر نبود: ویروس کرونا. دنیا بار دیگر با یک بیماری دست و پنجه نرم کرد و بشریت همانطور که قبلا با وبا و طاعون و… جنگید، این بار با ویروس کرونا شاخ به شاخ شد. ویروسی که

کد خبر : 12784
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱:۲۹
با بهترین انیمه‌های سال ۲۰۲۰ آشنا شوید


سال ۲۰۲۰ سال عجیب و غریبی برای همه ما بود و تمام این عجایب زیر سایه یک چیز بیشتر نبود: ویروس کرونا. دنیا بار دیگر با یک بیماری دست و پنجه نرم کرد و بشریت همانطور که قبلا با وبا و طاعون و… جنگید، این بار با ویروس کرونا شاخ به شاخ شد. ویروسی که قطعا مانند همه بیماری‌های دیگر روزی تا این حد خطرناک نخواهد بود. با این حال کرونا تاثیر خودش را در همه صنایع و هنرها گذاشت و سینما نیز با مواجهه به آن کمر خم کرد و دنیای سینمایی ۲۰۲۰ با تمام سالهای اخیر متفاوت بود.

در سال ۲۰۲۰ سینماها تنها چندماه به صورت گسترده فعالیت می‌کردند و در همان ماه‌های اولیه سال جدید فیلم‌هایی نظیر پسران بد ۳ و Birds Of Prey و سونیک چند مورد دیگر اکران شدند و شانس آوردند که کمتر با کرونا درگیر شدند.

جالب اینجاست که اکثرا فکر می‌کردند در سال کرونا زده که خیلی از پروژه‌های سینمایی کنسل شود و فیلمبرداری‌شان به تعویق بیفتد، بازار انیمه و انیمیشن قطعا داغ‌تر از همیشه خواهد بود و انصافا در زمینه انیمه هم این اتفاق تا حد زیادی رخ داد. گرچه تعداد انیمه‌های سینمایی در سال معمولا آنقدر زیاد نیست ولی در سال ۲۰۲۰ یک انیمه سینمایی توانست تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم اکران شده در سینماهای تاریخ ژاپن بشود و بازار انیمه را از هیشه داغ‌تر کند. در زمینه انیمه‌های سریالی نیز با شروع فصل زمستان و پخش شدن انیمه‌هایی چون دکتر استون و اتک آن تایتان و… خوراک انیمه‌ بازها را بهتر از همیشه فراهم کرده است.

شاید انیمه‌های سریالی در تابستان به مشکل خوردند اما بازار انیمه‌های سینمایی در سال ۲۰۲۰ واقعا بازار خوبی بود. شاید تعداد انیمه‌ها خوب و دیدنی امسال از سالهای گذشته کمتر باشند اما در هر حال این دلیل نمی‌شود که علاقه‌مندان به سینما و فیلمبازان خودشان را از دیدن تماشای آثار روز و درخور توجه بی‌بهره سازند. لااقل در ایران اکران آنلاین در این سال کاری کرد که ما هم پا به پای تمامی فیلمبازان جهان و به طور همزمان فیلم‌های مورد علاقه‌مان را با بهترین کیفیت تماشا کردیم و از این حیث برایمان آنچنان بد هم نشد!

در ویجی اسکار خودمان که قرار است به مرور و تا اواسط بهمن ماه منتشر شود، قصد داریم پیش از برگزاری جوایز سینمایی امسال، بهترین فیلم‌های ژانرهای مختلف را برای علاقه‌مندان به این سبک آثار معرفی کنیم تا بتوانید بر اساس سلیقه خود، محتوای قابل تاملی را تماشا کنید. هرچند بسیاری از آثاری که قرار بود در سال جدید اکران شوند حالا به تعویق افتادند و شاید اکران آنها این جدول را دگرگون می‌ساخت.

این بار به سراغ انیمه‌های محبوب ۲۰۲۰ رفته‌ایم و باید در همینجا این نکته را ذکر کنم یک لیست جدا از بهترین انیمیشن‌های ۲۰۲۰ نیز پیش‌تر داشتیم و خواندن آن خالی از لطف نیست.

نکته مهم درباره لیست‌های بهترین‌های ۲۰۲۰ ما اینست که الزاما هیچ رتبه و مرتبه‌ای برای فیلم‌ها در نظر گرفته نشده و اینطور نیست که فیلم شماره ۹ از فیلم شماره ۲ بدتر یا بهتر باشد. تمام ده فیلم معرفی شده جزو آثار جالب توجه و برتر ۲۰۲۰ در ژانر سینمایی خود به شمار می‌آیند و خوشبختانه تمامی آنها در حال حاضر با بهترین کیفیت از دنیای وب قابل دریافت (دانلود) هستند.

Whisker Away یا Nakineko

میو از کنتو خوشش می‌آید و این را تقریبا کل مدرسه می‌دانند، میو دختری است که از این چیزها خجالت نمی‌کشد و رسما جلوی همه بارها و بارها به کنتو ابراز علاقه می‌کند، اما کنتو هیچ چراغ سبزی به حس و حال میو نمی‌دهد و ترجیح می‌دهد تنها باشد. میو تنها در برخی مواقع خاص می‌تواند به «کراش» خودش نزدیک باشد و آن هم زمانی است که به دست یک ماسک گربه‌ای شکل، خودش را تبدیل به یک گربه سفید بامزه می‌کند. میو در مواقعی که شکل گربه می‌شود، به عنوان یک موجود ولگرد به خانه کنتو سر می‌زند و مورد ناز و نوازش او قرار می‌گیرد و آخر شب به اتاقش برمی‌گردد تا به حالت انسانی‌اش در بیاید؛ این روند ادامه دارد تا اینکه….

انیمه A Whisker Away با نام ژاپنی Nakitai Watashi wa Neko o Kaburu چندی پیش از نتفلیکس پخش شده، نامی که ترجمه آن می‌شود: وقتی می‌خواهم گریه کنم خودم را شبیه گربه می‌کنم. A Whisker Away داستانی از بلوغ نوجوانی و عشق و عاشقی در این دوران را با مضامین جادویی ترکیب کرده و با خلق یک اثر سورئال به مصاف تماشاگر می‌رود و او را در دنیای عجیب خود غرق می‌سازد.

A Whisker Away مانند کار قبلی استودیو سازنده‌اش یعنی «بزرگراه پنگوئن» با فلسفه زندگی سر و کار ندارد و اثری عام پسندانه‌تر به حساب می‌آید، این انیمه یک اثر نوجوانانه و عاشقانه شمرده می‌شود که به زیبایی داستان روایت عشق این دوران را به تصویر می‌کشد و آن را با آمیزه‌ای از جادو ترکیب کرده و به دور از حواشی و شوخی‌های متعدد (که در انیمه‌ها سر و کله‌شان پیدا می‌شود و کار را خراب می‌کنند) داستان خود را روایت می‌کند.

نقد این انیمه را در اینجا بخوانید.

Violet Evergarden: The Movie

دنیای وایولت اورگاردن یک دنیای کاملا رمانتیک و عاشقانه است که امکان ندارد احساسات جاری در آن روی شما اثر نگذارد. در این دنیا افرادی هستند که نویسنده‌های نامه‌های عاشقانه دیگران هستند و وایولت که می‌توان گفت زمانی یک ماشین کشتار جمعی بوده، حالا بعد از پاک شدن حافظه‌اش در این زمینه کار می‌کند. او و دستان مکانیکی‌اش، حالا پر از احساس شده‌اند و بهترین نامه‌های عاشقانه دنیا را می‌نویسد.

وایولت انیمه رمانتیکی است که پیش‌تر یک سریال از آن پخش شد و دو فیلم سینمایی از آن در سال جاری عرضه شد که هر دوی آنها جزو آثار درخشانی هستند. البته عنوان البته Violet Evergarden: Eternity and the Auto Memory Doll در واقع در سال گذشته به بازار عرضه شد اما عرضه جهانی آن به امسال می ‌رسد.

در انیمه سینمایی جدید وایولت، این کاراکتر دوست داشتنی به زندگی خود ادامه می‌دهد و عشق را به دیگران هدیه می‌دهد و ماجراهای عاشقانه زیبایی را خلق می‌کند که احتمالا اشک هر بیننده‌ای را در می‌آورد.

Burn the Witch

انیمه جادوگر را بسوزان توسط استودیو کلوریدو ساخته شده و تاتسورو کاوانو کارگردان آن است. این انیمه سینمایی توسط شبکه استریم محبوبه انیمه‌بازان یعنی کرانچی رول به صورت سه قسمت مجزا پخش جهانی شد و توانست در روز اول اکبر، رکورد تماشاگران انیمه را بزند. نکته جالب اینجاست که نسخه کاملی از این انیمه نیز در وبسایت یوتوب پخش شد که برای طرفداران در دسترس است.

نکته جالب اینجاست که این انیمه در دنیای انیمه Bleach می‌گذرد، انیمه‌ای محبوب که هنوز هم پس از سالیان سال داستانش ادامه دارد و هوادارانش آن را به شدت دوست دارند. در Burn The Witch داستان دو جادوگر به اسم نوئل و نینی روایت می‌شود که در لندن زندگی می‌کنند .

مرگ‌های عجیب و غریبی در لندن به وقوع می‌پیوندد که کسی نمی‌داند دلیلش چیست و اما این دو قهرمان امکان دیدن این موجودات قاتل را دارند. آنها ماموران ویند بایند هستند و باید از مردم در برابر این اژدهایان قاتل حفاظت کنند. یک انیمه سوپرنچورال و اکشن تمام عیار!

Fate/stay night: Heaven’s Feel III. spring song § Plot

سه گانه Heavens Feel بالاخره در سال ۲۰۲۰ تمام شد.در این قسمت شیرو جان خود را به خطر می‌اندازد تا بتواند ساکورا را که در حال نابودی توسط سایه‌ها است نجات دهد و از اینکه او به طوری کلی از بین برود جلوگیری کند. قطعا برای فهم این انیمه نیاز است تا با دنیای Fate/Stay Night آشنایی کافی را داشته باشید و بدون آگاهی لازم، چیز زیادی از داستان انیمه گیرتان نمی‌آید. این انیمه داستان شیرو و ساکورا را روایت می‌کند که در جنگ Holy Grail درگیر می‌شوند.

Demon Slayer Movie: Infinity Train

این انیمه شگفتی ساز امسال به حساب می‌آید و تبدیل به پرفروش فیلم سینمایی اکران شده در ژاپن شد، آنهم در بحبوحه شیوع ویروس کرونا و تق و لق بودن سینماها! محبوبیت فوق‌العاده سریال انیمه شیطان کش و قهرمان دوست داشتنی‌اش و جهان ترسناکی که آفریده به این محبوبیت دامن زده است.

این انیمه که در ادامه فصل اول مجموعه Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba ساخته شده است، اقتباسی از مجموعه مانگای رکورد شکن کویوهارو گوتوگه (Koyoharu Gotouge) است که در مجله هفتگی شونن جامپ (شونن یا Shounen به ژانری گفته می‌شود که برای مخاطبین پسر مناسب است) منتشر می‌شد.

داستان Demon Slayer: Mugen Train داستان را به دنبال قسمت پایانی فصل اول این انیمه ادامه می‌دهد، به همین دلیل به شدت توصیه می‌کنیم که قبل از دیدن این انیمه سینمایی، مجموعه سریالی را ببینید، اما از نظر من سکانس‌های تیتراژ آغازین این سینمایی تمامی فصل اول را به سرعت و بسیار خلاصه به بینندگان نشان می‌دهد و به همین دلیل نیازی نیست حتما به پای دیدن مجموعه سریالی انیمه بنشینند.

نقد این انیمه را اینجا بخوانید.

Lupin III: The First

با اولین انیمه سه بعدی این لیست آشنا شود. سری انیمه Lupin III حالا نیم قرن عمر دارد و در قالب چندین سریال تلویزیونی و انیمه سینمایی مهمان خانه تماشاگران بوده است. فصل پنجم این انیمه شامل ۲۴ قسمت دو سال پیش پخش شد و تا امروز خبری از بخش ششم نیست اگرچه به احتمال زیاد سری جدید ساخته خواهد شد چرا که طرفداران آرسن لوپن در ژاپن بسیار زیاد هستند، باید گفت این انیمه جزو معدود آثاری است که طرفداران داخل کشور ژاپن آن بسیار بیشتر از طرفداران بین‌المللی‌اش هستند و بسیاری از آثار ساخته شده پیرامون این شخصیت هنوز که هنوز رنگ مارکت جهانی را ندیدند و مختص هواداران سرزمین آفتاب ساخته شده‌اند.

انیمه سه بعدی جدید آرسن لوپن نیز دقیقا با این دیدگاه ساخته شده که هم هواداران جدید را به خود جلب کند و هم یک نوستالژی بازی دقیق برای تماشاگران گذشته این سری باشد. ماموریتی که به نظر می‌رسد این انیمه توانسته آن را به خوبی پشت سر بگذارد چرا که انیمه جدید Lupin III: The First تمام عناصر یک اثر جذاب را در خود دارد، بدون آنکه نیازی باشد با شخصیت‌های آن از پیش آشنا بوده باشید.

 آرسن لوپن در دنیای انیمه این بار با سر و هیبتی جدید برگشته و این یک بازگشت تقریبا باشکوه برای او محسوب می‌شود.

نقد این انیمه را اینجا بخوانید.

Doraemon the Movie: Nobitas New Dinosaur و Stand by Me Doraemon 2

 نوبیتا به طور تصادفی تخم دایناسور فسیلی مخلوط با سنگ را در سایت نمایشگاه فسیل دایناسور پیدا می‌کند و دو دایناسور از آن بیرون می‌آیند که کیو و میو نام می‌گیرند. نوبیتا و دورامون می‌خواهند که از این دایناسورها به طور مخفیانه محافظت کنند اما ماجراهای متفاوتی برایشان پیش می‌آید که نمی‌توانند این ماجرا را مخفی کاری‌کنند.

نوبیتا و دوستانش مجبور می‌شوند آنها را به دوران گذشته و عصر حجر برگردانند یعنی درست 66 میلیون سال پیش زمان دایناسورها. دقیقا زمان انقراض دایناسورها….

تهیه کنده این انیمه همان کسی است که انیمه‌های مشهوری چون «اسم تو» و «پسر و هیولا» و «آب و هوا با تو» را تهیه کرده است. دورامون شخصیت محبوبی در تاریخ است و طرفداران خاص خودش را دارد و امسال با ۲ انیمه مهمان طرفداران خود بود.

انیمه Stand by Me Doraemon 2 دیگر اثر با محوریت این کاراکتر بود که یک انیمه سه بعدی است و توانست از محبوبیت بیشتری نسبت به قسمت قبلی خود پیدا کند. این انیمه بر اساس یکی از کارهای کوتاه این سری ساخته شده و در آن نوبیا می‌تواند با شیزوکا ازدواج کند. او تصمیم می‌گیرد به گذشته برود و با مادربزرگ دوست داشتنی‌اش روبرو شود، کسی که در دوران کودکی از دستش داد و مادربزرگ نیز از او می‌خواهد تا عروس خانم را ببیند! ماجراها پیچیده‌تر می‌شود و دورامون سعی می‌کند که اوضاع را راست و ریست کند.

Digimon Adventure: Last Evolution Kizuna

همه ما نسخه قدیمی دیجیمون را به خاطر داریم که از صدا و سیما هم پخش می‌شد. تای و دوستانش که با گابامون و گری‌مون با دنیای دیجی‌مون‌ها آشنا شدند. این سری جزو محبوب‌ترین انیمه‌های دیجی‌مون بوده و تا امروز که مدتها از پخش آن می‌گذرد و قهرمانان دیگری در این سری دیده شدند، همچنان تای و دوستانش محبوب‌ترین کاراکترها در این سری هستند.

انیمه Last Evolution Kizuna در واقع یک حسن ختام و پایان بر این سری است و بالاخره داستان تای و رفقایش را تمام می‌کند. شاید بیراه نباشد که بگویمی این انیمه جزو اولین انیمه‌های سینمایی از دنیای دیجیمون است که لحن و تم بزرگسالانه‌تری نسبت به آثار قبلی دارد. پایان بندی غم انیگز انیمه نیز به مذاق خیلی از هواداران خوش نیامده اما یک پایان باشکوه برای قهرمانانی است که بیش از ۲۰ سال مهمان هواداران هستند.

در این انیمه، قهرمانان متوجه می‌شوند کههرچه بیشتر از دیجیمون‌های خود در نبردها استفاده کنند، آنها را به جدایی نزدیک می‌کنند و کاری می‌کنند که رابطه‌شان برای همیشه قطع شود. از آنسو تهدیدی که جهان را به خطر انداخته وجود دارد که باعث شده بچه‌ها بار دیگر از دیجیمون‌های خود در نبردهای سهمگین استفاده کنند و این موضوع ذره ذره رابطه آنها را کمتر می‌کند…

Goblin Slayer: Goblin’s Crown

Goblin Slayer انیمه بحث برانگیز فصل پاییز 2018 بود که جنجال های زیادی را از همان اتفاقات قسمت اول به وجود آورد. این انیمه دنباله رو Goblin Slayer است که همانطور که حدس می زنید در موضوع کشت و کشتار گابلین‌ها است و خشونت زیادی هم دارد.

Goblin Slayer که با Priestess همکاری می کند و از او پشتیبانی می کند ، روستاهای مختلف را از اجنه وحشی آزاد می‌کند. در این انیمه سینمایی قهرمان داستان به گروهی از مبارزان می‌پیوندد و به روستایی در دل کوه برفی می‌رود که پر از اجنه است و باید آنجا را پاکسازی کنند.

Goblin Slayer: Goblin’s Crown توسط استودیوی White Fox اقتباس شده و توانسته هواداران را به شدت به خود جلب کند.

گزینه افتخاری:

Shingeki no Kyojin: Chronicle

حالا که اتک آن تایتان شروع شده بد نیست بدانید که انیمه سینمایی تحت عنوان Chronicle پیش از آغاز انتشار فصل چهارم پخش شد که خلاصه‌ای از همه قسمت‌های پخش شده تا امروز بود. اگر هنوز دیدن فصل چهار را شروع نکردید و یا با تماشای آن کمی تا قسمتی گیج شدید، می‌توانید با تمسک جوییدن به این عنوان، کارتان را راحت‌تر کنید.

همانطور که می دانید این انیمه داستانی درباره انسان ها و غول های انسان نمایی دارد که به انسان ها حمله می کنند و باعث مرگ آنها می شوند به همین خاطر انسان‌ها در سرزمینی که با دیوار های بسیار بلند محافظت می شوند ، زندگی می کنند اما حادثه ای در فصل اول رخ می دهد که زندگی همه انسان ها را به خطر می اندازد و باعث می شود که دیگر آن زندگی که به ظاهر با صلح درآمیخته است را از یاد ببرند و یک جنگ بین انسان ها و غول ها آغاز شود. این انیمه آماده سازی ذهن برای تماشای فصل جدید است. تاکید می‌شود که این عنوان سینمایی هیچ ناگفته ای را بازگو نمی کند و تنها یادآوری از فصول 1 تا 3 این انیمه است . 

می‌توانید هر هفته در ویجیاتو نقد قسمت‌های فصل آخر اتک آن تایتان را در این لینک بخوانید.



لینک منبع :
هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.