بایدن و لولا وحدت را بر سر ارزش های دموکراتیک و تغییرات آب و هوایی طرح می کنند

این دو رهبر نشست اواخر بعد از ظهر خود در کاخ سفید را با بیان مطبوعات در مورد ارزش های مشترک خود – مبارزه با تغییرات آب و هوا و محافظت از دموکراسی در برابر افزایش اقتدارگرایی – آغاز کردند. بایدن پیش از یک جلسه خصوصی در دفتر بیضی بین رهبران به لولا گفت: «ما

کد خبر : 318428
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۴:۱۰
بایدن و لولا وحدت را بر سر ارزش های دموکراتیک و تغییرات آب و هوایی طرح می کنند


این دو رهبر نشست اواخر بعد از ظهر خود در کاخ سفید را با بیان مطبوعات در مورد ارزش های مشترک خود – مبارزه با تغییرات آب و هوا و محافظت از دموکراسی در برابر افزایش اقتدارگرایی – آغاز کردند.

بایدن پیش از یک جلسه خصوصی در دفتر بیضی بین رهبران به لولا گفت: «ما باید به دفاع از دموکراسی و ارزش‌های دموکراتیک خود که هسته‌ی اصلی قدرت ما را تشکیل می‌دهند، ادامه دهیم و افزود که این دو در «صفحه یکسانی» در مورد این موضوع بودند. بحران آب و هوا.”

بولسونارو از حمایت صریح ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده، یک جمهوری خواه برخوردار بود، اما روابط دیپلماتیک برزیل با سایر متحدان سنتی در دوران ریاست جمهوری رهبر راست افراطی سرد شد.

بولسونارو دو روز قبل از پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش در اول ژانویه به فلوریدا پرواز کرد و نتایج دور دوم انتخابات 30 اکتبر را به چالش کشید و با اختلاف کم به لولا باخت. چند روز بعد یک جنبش خشونت‌آمیز از طرفداران بولسونارو که انتخابات را انکار می‌کردند به کاخ ریاست‌جمهوری، کنگره و دادگاه عالی برزیل یورش بردند.

لولا در کاخ سفید بدون ذکر نام بولسونارو گفت برزیل به مدت چهار سال خود را به حاشیه رانده شد.

لولا گفت که دنیای او «با اخبار جعلی صبح، بعدازظهر، شب شروع شده و به پایان رسیده است» که باعث شد بایدن بخندد و مداخله کند.

لولا گفت که برزیل در تلاش است تا جایگاه خود را در جهان تغییر دهد و هر دو کشور دیگر هرگز اجازه ندهند حملاتی مانند حملات ماه گذشته توسط هواداران بولسونارو یا حملاتی که در 6 ژانویه 2021 در ساختمان کنگره ایالات متحده تکرار شد، برای جلوگیری از تایید پیروزی بایدن در سال 2020 بر ترامپ.

لولا همچنین گفت که دو رهبر همچنین می توانند برای مبارزه با نابرابری و تغییرات آب و هوایی با یکدیگر همکاری کنند.

با وجود همه افتخارات، با توجه به بی طرفی برزیل، انتظار نمی رفت که رهبران درباره جنگ در اوکراین به توافق برسند. بایدن رهبری یک ائتلاف بین‌المللی را برای مجازات روسیه به خاطر حمله به اوکراین بر عهده داشت.

لولا می‌خواهد مذاکرات صلح را با مشارکت بازیگران بی‌طرف‌تر جهانی ببیند، موضعی که او گفت با بایدن در مورد آن صحبت کرده است.

لولا پس از جلسه به خبرنگاران گفت: «شما باید شرکای داشته باشید که بتوانند گروهی از مذاکره‌کنندگان با اعتبار در هر دو طرف ایجاد کنند که بتوانند به جنگ پایان دهند.

لولا همچنین از تصمیم خود مبنی بر عدم ارائه مهمات توپخانه ای ساخت آلمان برای حمایت غرب از دفاع اوکراین دفاع کرده است. «اگر مهمات را می فرستادم، به جنگ می پیوستم. من نمی خواهم به جنگ بپیوندم. من صلح می خواهم،» او پیشتر در CNN گفت.

سفر لولا به کاخ سفید پس از دیدار با سناتور برنی سندرز و دیگر قانونگذاران حزب دموکرات بایدن صورت گرفت.

پشتیبانی آمازون

وزارت خارجه برزیل گفته بود که حمایت از دموکراسی، حقوق بشر و محیط زیست در مرکز دستور کار لولا در واشنگتن خواهد بود.

برزیل مشتاق است که کشورهای بیشتری در “صندوق آمازون” که توسط آلمان و نروژ برای حمایت از حفاظت از جنگل های بارانی و پروژه های توسعه پایدار راه اندازی شده است، مشارکت کنند.

دو مقام آمریکایی به رویترز تأیید کردند که دولت بایدن به دنبال پیوستن به صندوق 1.3 میلیارد دلاری است.

کمک ایالات متحده به صندوق تحت مدیریت برزیل بر تجدید روابط بین دو کشور پس از دوره اخیر روابط سرد تأکید می کند.

لولا پس از این دیدار به خبرنگاران گفت که معتقد است ایالات متحده به صندوق آمازون خواهد پیوست، اما گفت که او و بایدن به طور خاص در مورد آن بحث نکرده اند.

لولا گفت: “من فکر می کنم لازم است آنها شرکت کنند.” من در مورد نیاز کشورهای ثروتمند برای به عهده گرفتن مسئولیت تامین مالی همه کشورهایی که جنگل دارند بحث کردم.

لولا به همراه وزیر محیط زیست مارینا سیلوا به واشنگتن سفر کرد و انتظار می رود با جان کری، فرستاده جو بایدن در آب و هوا دیدار کند. وزرای روابط خارجی، دارایی و برابری نژادی نیز در این هیئت حضور دارند.

دولت جدید این هفته تعهد خود را به حفاظت از جنگل های بارانی آمازون با راه اندازی عملیات اجرایی علیه معدنچیان غیرقانونی طلا که منطقه حفاظت شده بومی یانومامی در شمال برزیل را ویران کرده اند، نشان داد.

بولسونارو حفاظت از محیط زیست را کاهش داده بود، استخراج معادن و چوب را در آمازون تشویق می کرد که به گفته او به توسعه اقتصادی کمک می کرد و اجازه می داد جنگل زدایی در این منطقه به بالاترین حد خود در 15 سال گذشته برسد.

لولا در کاخ سفید گفت که جنگل‌های بارانی آمازون در دولت قبلی مورد تهاجم قرار گرفته است و او متعهد است تا سال 2030 جنگل‌زدایی را به صفر برساند.

(گزارش اضافی توسط برد هاینز؛ نوشته استیو هالند و ترور هانیکات؛ ویرایش توسط روزالبا اوبراین)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.