بایدن به خاطر آتش سوزی جنگلی نیومکزیکو که توسط دولت برانگیخته شده است، با خشم مواجه است

این آتش‌سوزی به دلیل خشکسالی و باد صدها خانه را در کوه‌های شمال شرقی سانتافه از زمان خارج شدن دو آتش‌سوزی کنترل‌شده توسط سرویس جنگل‌های ایالات متحده (USFS) در ماه آوریل، ویران کرده است. [nL2N2XJ212] ده‌ها هزار نفر از ساکنان روستاهای کشاورزی هند و هیسپانو با دو برابر نرخ فقر ملی را تخلیه کرده‌اند و

کد خبر : 215537
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰:۱۷
بایدن به خاطر آتش سوزی جنگلی نیومکزیکو که توسط دولت برانگیخته شده است، با خشم مواجه است


این آتش‌سوزی به دلیل خشکسالی و باد صدها خانه را در کوه‌های شمال شرقی سانتافه از زمان خارج شدن دو آتش‌سوزی کنترل‌شده توسط سرویس جنگل‌های ایالات متحده (USFS) در ماه آوریل، ویران کرده است. [nL2N2XJ212]

ده‌ها هزار نفر از ساکنان روستاهای کشاورزی هند و هیسپانو با دو برابر نرخ فقر ملی را تخلیه کرده‌اند و اقتصادهای شکننده‌ای را که در آن ساکنان برای گذران زندگی هیزم می‌برند و یونجه پرورش می‌دهند، متزلزل کرده‌اند.

الا آرلانو، که خانواده‌اش صدها هکتار از جنگل‌های اطراف روستای هولمن را از دست دادند، گفت: «این یک فاجعه طبیعی نیست، این توسط یک نهاد دولتی ساخته شده است. این یک آشفتگی است، فقط یک آشفتگی بزرگ که نسل‌ها طول می‌کشد تا از آن خلاص شوند.»

با بیش از 320000 هکتار (129500 هکتار) کوه سیاه شده توسط آتش سوزی Hermits Peak Calf Canyon، جوامع در حال آماده شدن برای رانش گل، جریان خاکستر و سیل در مناطقی هستند که آتش شدید به کف جنگل ها جذب آب معادل آسفالت داده است.

بایدن قبل از عزیمت به نیومکزیکو گفت که از بودجه کامل فدرال برای جبران هزینه های آتش نشانی و بازیابی حمایت می کند، اما افزود که نیاز به تایید کنگره دارد.

بایدن درباره لزوم حمایت کنگره از بودجه کامل گفت: «من نمی‌توانم به تنهایی این کار را انجام دهم.

تا کنون آژانس مدیریت اضطراری فدرال (FEMA) بیش از 3 میلیون دلار به بیش از 900 خانوار کمک کرده است. اما حداکثر پرداخت حدود 40000 دلاری FEMA برای خانه های ویران شده در برخی موارد برای پوشش خسارت تجهیزات مزرعه ای که در کنار خانه ها سوخته اند، که در یک خانه احتمالاً صدها هزار دلار ارزش داشت، کافی نیست.

این آتش به همراه آتش دیگری در جنوب غربی نیومکزیکو در حال شعله ور شدن است که دومین آتش سوزی بزرگ در تاریخ این ایالت است، و بر نگرانی ها مبنی بر تشدید آتش سوزی هایی که تغییرات آب و هوایی بر آتش نشانان غلبه می کند و در نهایت تهدید می کند که بیشتر جنگل های جنوب غربی ایالات متحده را نابود می کند، تأکید می کند.

محققان خدمات جنگل دریافتند که یک سوختگی کنترل شده توسط USFS در 6 آوریل برای شروع آتش سوزی قله هرمیتز از محدوده خارج شد. آتش سوزی Calf Canyon در 19 آوریل در اثر سوختن انبوهی از کنده ها و شاخه های USFS ایجاد شد.

برای جلوگیری از گسترش آتش سوزی، مدیران زمین گاهی اوقات از سوختگی های کنترل شده برای کاهش درختان کوچک، درختچه ها و سایر موادی که به آتش سوزی های جنگلی دامن می زنند، استفاده می کنند. سرویس جنگلی ایالات متحده از آن زمان خواستار توقف موقت این عمل در سراسر کشور در حین بررسی رویه ها شده است. [nL2N2XC2KJ]

(گزارش توسط اندرو هی در تائوس، نیومکزیکو و ترور هانیکات در لس آنجلس؛ ویرایش توسط آرورا الیس)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.