بایدن، اقتصاددان نامزد رویترز می‌گوید چین خواهان ضعیف‌تر شدن دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره است

[ad_1] © رویترز. دکتر جرد برنشتاین در مورد نامزدی خود برای ریاست شورای مشاوران اقتصادی در جلسه استماع کمیته امور بانکی، مسکن و امور شهری سنا در کاپیتول هیل در واشنگتن، ایالات متحده، 18 آوریل 2023 شهادت می دهد. رویترز/آماندا آندراد-رودز واشنگتن (رویترز) – یکی از نامزدهای کاخ سفید برای پست اقتصاددان ارشد روز سه‌شنبه

کد خبر : 347870
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲:۰۲
بایدن، اقتصاددان نامزد رویترز می‌گوید چین خواهان ضعیف‌تر شدن دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره است

[ad_1]


© رویترز. دکتر جرد برنشتاین در مورد نامزدی خود برای ریاست شورای مشاوران اقتصادی در جلسه استماع کمیته امور بانکی، مسکن و امور شهری سنا در کاپیتول هیل در واشنگتن، ایالات متحده، 18 آوریل 2023 شهادت می دهد. رویترز/آماندا آندراد-رودز

واشنگتن (رویترز) – یکی از نامزدهای کاخ سفید برای پست اقتصاددان ارشد روز سه‌شنبه گفت «برخی شواهد» وجود دارد که نشان می‌دهد چین می‌خواهد دلار به‌عنوان ارز ذخیره بین‌المللی تضعیف شود، و او از کنگره خواست تا سقف بدهی آمریکا را برای محافظت از این کشور افزایش دهد. ارزش دلار

جارد برنشتاین، یکی از اعضای شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید، در جلسه استماع کمیته بانکی سنا در مورد نامزدی خود برای ریاست این نهاد گفت که کنترل ایالات متحده بر ارز ذخیره جهان چندین مزیت، از جمله توانایی اعمال تحریم ها، به عنوان واشنگتن ارائه می دهد. روسیه به خاطر جنگش علیه اوکراین این کار را انجام داده بود.

برنشتاین در پاسخ به سوالی درباره مقاله‌ای که در سال 2014 در نیویورک تایمز منتشر کرد با عنوان “دلار پادشاه را از تخت سلطنت خلع کنید” و اینکه آیا ایالات متحده اگر این موقعیت را از دست بدهد وضعیت بهتری خواهد داشت یا خیر، به کمیته گفت: “قطعا نه.”

برنشتاین، که این قطعه را در حین خدمت به عنوان کارشناس ارشد در مرکز اولویت‌های بودجه و سیاست نوشت، گفت: هدف از این مقاله نشان دادن “منافع بسیار قوی” داشتن ارز ذخیره جهانی و همچنین هزینه‌ها از جمله توانایی است. چین و سایر کشورها ارزهای خود را برای داشتن مزیت تجاری مدیریت کنند.

برنشتاین در پاسخ به سوال سناتور جمهوری خواه، بیل هاگرتی، گفت: “من با نظر شما در مورد اهمیت دلار به عنوان ارز ذخیره غالب موافقم.”

برنشتاین از این صرافی برای تأکید بر نگرانی های دولت در مورد ضرب الاجل در ماه ژوئن برای کنگره برای افزایش سقف بدهی یا ریسک نکول و تلاش های جمهوری خواهان برای مشروط کردن این تصویب به کاهش بودجه استفاده کرد.

او گفت که افزایش سقف بدهی به حفظ وضعیت ارز ذخیره دلار و حفظ ارزش آن کمک می کند. «داشتن این نوع پیش‌فرض به‌عنوان یک ابزار سیاسی با آنچه من و شما در حال حاضر درباره آن صحبت می‌کنیم، مغایرت دارد.»

در حالی که برنشتاین جزئیات بیشتری در مورد چین ارائه نکرد، خزانه داری ایالات متحده در ماه نوامبر متوجه نشد که هیچ شریک تجاری اصلی ایالات متحده نرخ ارز آن را دستکاری نکرده است تا تا ژوئن 2022 به مزیت ناعادلانه دست یابد، اما چین و شش کشور دیگر را زیر نظر خواهد گرفت.

گزارش وزارت خزانه داری چین را به دلیل عدم انتشار مداخلات ارزی و عدم شفافیت در مورد مکانیسم نرخ ارز مورد انتقاد قرار داده است. چین قبلاً مداخله برای تضعیف یوان را رد کرده بود.

تحلیلگران روز سه شنبه گفتند که جمع آوری ضعیف مالیات در آوریل می تواند به این معنی باشد که ضرب الاجل دولت ایالات متحده برای افزایش سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری زودتر از حد انتظار اتفاق می افتد.

وزارت خزانه داری هشدار داده است که دولت فدرال ممکن است دیگر نتواند تعهدات مالی خود را در اوایل 5 ژوئن انجام دهد، در حالی که دفتر بودجه غیرحزبی کنگره پیش بینی کرده است که این لحظه بین ژوئیه و سپتامبر فرا خواهد رسید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.