بانک مرکزی کره می گوید تا زمانی که تورم شکست نخورد، نرخ ها افزایش خواهند یافت

افزایش ارزش دلار ناشی از افزایش نرخ فدرال رزرو به تورم در بسیاری از اقتصادهای باز در سراسر جهان، از جمله کره، افزوده است، زیرا ارزش پول محلی کاهش می یابد. ما اکنون از دولت مستقل هستیم، اما از فدرال رزرو مستقل نیستیم. بنابراین، اگر فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره ادامه دهد، فشار کاهش

کد خبر : 247528
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۴:۵۳
بانک مرکزی کره می گوید تا زمانی که تورم شکست نخورد، نرخ ها افزایش خواهند یافت


افزایش ارزش دلار ناشی از افزایش نرخ فدرال رزرو به تورم در بسیاری از اقتصادهای باز در سراسر جهان، از جمله کره، افزوده است، زیرا ارزش پول محلی کاهش می یابد.

ما اکنون از دولت مستقل هستیم، اما از فدرال رزرو مستقل نیستیم. بنابراین، اگر فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره ادامه دهد، فشار کاهش ارزش پول ما را به همراه خواهد داشت.» اگرچه بانک کره قبل از فدرال رزرو شروع به افزایش نرخ بهره کرد، اما اولین افزایش آن یک سال پیش انجام شد، “این که آیا ما می توانیم زودتر به پایان برسانیم – من فکر نمی کنم.”

ری گفت، تورم در کره عمدتاً نتیجه مسائل بیرونی مانند قیمت انرژی است، و «اگر از من بپرسید که آیا متوقف خواهم شد… اگر قیمت نفت دوباره افزایش یابد، چه اتفاقی می‌افتد؟ … با توجه به اهمیت شوک خارجی، دانستن زمان دقیق برای ما بسیار سخت است.

اگرچه او انتظار دارد که تورم داخلی در ماه آگوست در مقایسه با نرخ 6.3 درصدی که در ماه جولای مشاهده شد کاهش یابد، بسیار زود است که بگوییم به اوج خود رسیده است، به خصوص که با نزدیک شدن به فصل زمستان، قیمت بنزین ممکن است دوباره افزایش یابد.

بانک کره در آخرین نشست خود نرخ بهره را یک چهارم واحد افزایش داد و به 2.5 درصد رساند و گفت که افزایش یک چهارم واحدی بیشتر «تا زمانی که مسیرهای تورم به همان شکلی که در حال حاضر تصور می شود باقی بماند، برای مدتی مناسب خواهد بود».

ری گفت که نقطه توقف به نحوه رفتار تورم بستگی دارد.

ری گفت: در این مرحله، “نمی توانم بگویم که ما از منحنی جلوتر هستیم.” «تا زمانی که تورم بالا بماند، یعنی 4-5 درصد… پس قطعاً بر عادی‌سازی نرخ‌های بهره تأکید خواهیم کرد.

انتظار می رود تورم در کره تا پایان سال 2022 حدود 5 درصد باشد و تا سال 2023 کاهش یابد. بانک مرکزی این کشور، مانند بسیاری دیگر، تورم 2 درصد را هدف قرار داده است.

ری در حاشیه کنفرانس تحقیقاتی فدرال رزرو صحبت کرد که در آن بانک های مرکزی جهانی عمدتاً از همان زبان برای توصیف نبرد مشترک خود علیه افزایش قیمت ها استفاده کردند. اگرچه مشکل اصلی یکسان است – تورم بسیار فراتر از اهداف تعیین شده آنها – منابع فشار قیمت و در نتیجه واکنش های سیاست در بین کشورها متفاوت است.

برای اقتصادهای باز کوچکتر مانند کره، به دلیل تأثیرات سرریز سیاست های تعیین شده در جاهای دیگر، وضعیت به ویژه پیچیده است.

ری گفت، حتی پیامدهای سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در اینجا در روز جمعه، که جرقه فروش در بازارهای سهام ایالات متحده را برانگیخت، با توجه به نحوه باز شدن وون در معاملات دوشنبه بررسی می شود. رئیس فدرال رزرو قول داد که نرخ های بهره ایالات متحده به سطوح “محدود کننده” حرکت کند و تا زمانی که برای کاهش تورم ایالات متحده لازم باشد در آنجا باقی خواهد ماند.

وون امسال در برابر دلار حدود 11 درصد کاهش یافته است و مقامات محلی نظارت بر حرکات ارز را افزایش داده اند.

ری گفت که تا کنون کاهش ارزش را ناشی از سفته بازی یا عوامل بنیادی اقتصادی کره نمی داند، بلکه آن را بخشی از افزایش قدرت جهانی دلار می داند.

ری گفت: “چند روزی است که شاهد حرکتی هستیم که بیش از حد بیش از حد است – اما تا کنون فکر می کنم حرکت نرخ ارز ما بسیار مطابق با ارزهای اصلی است.” وی با بیان اینکه این فشار کاهشی ناشی از تقویت دلار در واقع عامل بدی برای تورم ما است، زیرا قیمت‌های وارداتی ما افزایش زیادی پیدا می‌کند، اما فشار کاهشی فعلی به معنای مشکل نقدینگی یا مشکل پرداخت بدهی یا مشکل اعتباری نیست. کشور کره.”

ری گفت که خطر مسائل جدید ژئوپلیتیکی را تهدید می کند، زیرا جنگ اوکراین باعث افزایش هزینه های انرژی و تنش بین ایالات متحده و چین شده است.

او گفت: “این یک خطر بزرگ برای ما است – ژئوپلیتیک و تنش ایالات متحده و چین به نظر من یک عامل بسیار مهم است.”

اما او همچنین گفت که فرصتی برای کره وجود دارد زیرا اقتصاد جهانی پس از همه‌گیری دوباره سازماندهی می‌شود.

در حال حاضر اولویت اصلی شکست دادن تورم است، مشکلی که در سراسر جهان مشترک است، حتی اگر دلایل آن متفاوت باشد.

ری گفت: «من واقعاً می‌توانم ببینم که وضعیت و چالش‌هایی که ایالات متحده با آن مواجه است با سردرد و چالش‌هایی که من و احتمالاً همکاران اروپایی من با آن مواجه هستم، کاملاً متفاوت است. اما برای هر یک از آنها “برای ما مهم است که تورم را در اولویت قرار دهیم.”

(گزارش هاوارد اشنایدر؛ ویرایش توسط نیک زیمینسکی)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.