بانک مرکزی هند، RBI جزئیات ارز دیجیتال را منتشر می کند – تایید می کند که روپیه دیجیتال آزمایشی “به زودی” راه اندازی می شود – مقررات بیت کوین نیوز

[ad_1] بانک مرکزی هند، بانک مرکزی هند (RBI)، می گوید که به زودی «راه اندازی آزمایشی محدود» ارز دیجیتال این کشور (روپیه دیجیتال) را برای موارد استفاده خاص آغاز خواهد کرد. بانک مرکزی توضیح داد: گزینه‌های فن‌آوری متعددی باید مورد آزمایش قرار گرفته و بر اساس نتایج، معماری نهایی تصمیم‌گیری شود. RBI برای راه اندازی

کد خبر : 265122
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
بانک مرکزی هند، RBI جزئیات ارز دیجیتال را منتشر می کند – تایید می کند که روپیه دیجیتال آزمایشی “به زودی” راه اندازی می شود – مقررات بیت کوین نیوز

[ad_1]

بانک مرکزی هند، بانک مرکزی هند (RBI)، می گوید که به زودی «راه اندازی آزمایشی محدود» ارز دیجیتال این کشور (روپیه دیجیتال) را برای موارد استفاده خاص آغاز خواهد کرد. بانک مرکزی توضیح داد: گزینه‌های فن‌آوری متعددی باید مورد آزمایش قرار گرفته و بر اساس نتایج، معماری نهایی تصمیم‌گیری شود.

RBI برای راه اندازی پایلوت دیجیتال روپیه آماده می شود

بانک مرکزی هند، بانک مرکزی هند (RBI)، روز جمعه گزارشی را با عنوان «یادداشت مفهومی ارز دیجیتال بانک مرکزی» منتشر کرد. RBI توضیح داد که سند 51 صفحه ای “اهداف، انتخاب ها، مزایا و خطرات انتشار” یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در هند را توضیح می دهد و اضافه می کند که در حال بررسی مزایا و معایب معرفی دیجیتال بانک مرکزی است. ارز “برای مدتی”.

RBI تصریح کرد که CBDC آینده که به آن e₹ (روپیه دیجیتال) نیز گفته می شود، «به طور اساسی با اسکناس تفاوتی ندارد، اما دیجیتال بودن آن احتمالا آسان تر، سریع تر و ارزان تر است. جزئیات گزارش:

RBI در حال حاضر مشغول کار به سمت استراتژی پیاده‌سازی مرحله‌ای است، مراحل مختلف آزمایشی را طی می‌کند و به دنبال آن راه‌اندازی نهایی را طی می‌کند، و همزمان موارد استفاده‌ای را بررسی می‌کند که می‌توانند با حداقل یا بدون اختلال اجرا شوند.

این گزارش با اشاره به اینکه بانک مرکزی در حال بررسی جنبه های مختلف انتخاب های فناورانه موجود است، می افزاید: بسته به موارد استفاده مختلف، گزینه های تکنولوژیکی متعددی مورد آزمایش قرار گرفته و بر اساس نتایج، معماری نهایی تصمیم گیری می شود.

علاوه بر این، RBI در حال بررسی گزینه اجرای CBDC مبتنی بر حساب در بخش عمده‌فروشی و CBDC مبتنی بر توکن در بخش خرده‌فروشی با رویکرد درجه‌بندی شده است.

یادداشت مفهومی همچنین ویژگی‌های برنامه‌ریزی شده روپیه دیجیتال و رویکرد RBI برای معرفی یک ارز دیجیتال را توضیح می‌دهد. ملاحظات کلیدی مانند فناوری و انتخاب‌های طراحی، مکانیسم‌های صدور، مسائل مربوط به حریم خصوصی، و «پیامدهای معرفی CBDC بر سیستم بانکی، سیاست‌های پولی، [and] ثبات اقتصادی.”

CBDC، ارز دیجیتال بانک مرکزی، وعده‌های زیادی را از طریق تضمین شفافیت، و هزینه کم عملیات در میان سایر مزایا و پتانسیل گسترش سیستم‌های پرداخت موجود برای رفع نیازهای دسته وسیع‌تری از کاربران، دارد. بانک مرکزی در پایان اعلام کرد:

بانک رزرو به زودی راه اندازی آزمایشی محدود e₹ را برای موارد استفاده خاص آغاز خواهد کرد.

به گفته RBI، راه پیش رو “نیازمند برنامه ریزی دقیق از نظر دامنه، هزینه و زمان بندی برای اطمینان از عرضه به موقع مراحل مختلف معرفی CBDC است.”

آیا فکر می کنید RBI باید یک ارز دیجیتال بانک مرکزی هند راه اندازی کند؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

کوین هلمز

کوین که دانشجوی اقتصاد اتریش بود، بیت کوین را در سال 2011 پیدا کرد و از آن زمان تا کنون یک مبشر بوده است. علایق او در امنیت بیت کوین، سیستم های منبع باز، اثرات شبکه و تقاطع بین اقتصاد و رمزنگاری نهفته است.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.