بانک مرکزی نیجریه پس از دریافت “بازخورد از سهامداران” محدودیت های برداشت وجه نقد را افزایش می دهد – اخبار بیت کوین آفریقا

[ad_1] تنها یک ماه پس از اعلام محدودیت برداشت نقدی به کمتر از 50 دلار در هفته، بانک مرکزی نیجریه در 21 دسامبر گفت که افراد می توانند از 9 ژانویه 2023 معادل 1120 دلار در هفته برداشت کنند. بانک مرکزی گفت: افراد و سازمان‌های شرکتی که مبالغی را بیش از محدودیت‌های جدید برداشت می‌کنند،

کد خبر : 297195
تاریخ انتشار : جمعه ۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
بانک مرکزی نیجریه پس از دریافت “بازخورد از سهامداران” محدودیت های برداشت وجه نقد را افزایش می دهد – اخبار بیت کوین آفریقا

[ad_1]

تنها یک ماه پس از اعلام محدودیت برداشت نقدی به کمتر از 50 دلار در هفته، بانک مرکزی نیجریه در 21 دسامبر گفت که افراد می توانند از 9 ژانویه 2023 معادل 1120 دلار در هفته برداشت کنند. بانک مرکزی گفت: افراد و سازمان‌های شرکتی که مبالغی را بیش از محدودیت‌های جدید برداشت می‌کنند، ملزم به پرداخت هزینه‌های پردازش به ترتیب 3 و 5 درصد خواهند بود.

فشار ارز دیجیتال CBN

بانک مرکزی نیجریه (CBN) اعلام کرده است که از 9 ژانویه 2023، مشتریان بانکی انفرادی می توانند معادل 1120 دلار (500000 N) در هفته برداشت کنند که از سقف 50 دلاری معرفی شده در 6 دسامبر بیشتر است. برای سازمان‌های شرکتی، CBN گفت که میزان برداشت نقدی به 11200 دلار محدود می‌شود که تقریباً ده برابر بیشتر از حد اعلام شده قبلی است.

در بخشنامه جدیدی به روسای مؤسسات مالی، CBN، که برای پذیرش گسترده‌تر ارز دیجیتال خود فشار می‌آورد، گفت تصمیمش برای بازنگری محدودیت‌های برداشت نقدی «بر اساس بازخورد دریافتی از سهامداران» بوده است. این بانک افزود که در حالی که برای جامعه ای بدون نقدینگی فشار می آورد، همچنان به نقشی که پول نقد ایفا می کند، به ویژه در جوامع محروم، توجه دارد.

در بیانیه بانک مرکزی آمده است: «CBN نقش حیاتی پول نقد در حمایت از جوامع محروم و روستایی را به رسمیت می شناسد و با اجرای گذار به جامعه ای بدون پول نقد، رویکردی فراگیر را تضمین می کند.

هزینه های پردازش برای برداشت های بیش از محدودیت های جدید

همانطور که قبلاً توسط Bitcoin.com News گزارش شده بود، تصمیم بانک مرکزی نیجریه برای محدود کردن برداشت نقدی زمانی اتخاذ شد که این بانک برای رونمایی از اسکناس‌های جدید آماده بود. اسکناس‌های جدید، که متعاقباً در 15 دسامبر وارد گردش شدند، بخشی از تلاش CBN برای ترویج استفاده و پذیرش e-naira است.

در همین حال، در آخرین بخشنامه، CBN اعلام کرد که افراد و سازمان‌های شرکتی که مایل به برداشت مبالغ بیش از محدودیت‌های جدید هستند، به ترتیب 3 و 5 درصد هزینه پردازش دریافت خواهند کرد. علاوه بر این، پس از ارائه چندین سند که شامل نامه مدیر عامل یک موسسه مالی مبنی بر مجوز برداشت از سوی مشتری است، این گونه برداشت‌ها پردازش می‌شود.

ایمیل خود را اینجا ثبت کنید تا به‌روزرسانی هفتگی اخبار آفریقا را به صندوق ورودی خود دریافت کنید:

افکار خود را در مورد این داستان چیست؟ نظر خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

ترنس زیموارا

ترنس زیموارا روزنامه نگار، نویسنده و نویسنده برنده جایزه زیمبابوه است. او به طور گسترده در مورد مشکلات اقتصادی برخی از کشورهای آفریقایی و همچنین اینکه چگونه ارزهای دیجیتال می توانند راهی برای فرار آفریقایی ها فراهم کنند، نوشته است.







اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.