بانک مرکزی قطر در حال مطالعه بانک های دیجیتال و CBDC ها – اخبار بیت کوین

[ad_1] یک مقام رسمی اعلام کرد: بانک مرکزی قطر در حال حاضر در حال بررسی امکان صدور ارز دیجیتال و همچنین مجوز بانک دیجیتال است. این مقام می افزاید که این مطالعه به بانک مرکزی کمک می کند تا درکی از حوزه تمرکز خود داشته باشد. اهمیت رو به رشد CBDC یکی از مقامات بانک

کد خبر : 180408
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
بانک مرکزی قطر در حال مطالعه بانک های دیجیتال و CBDC ها – اخبار بیت کوین

[ad_1]

یک مقام رسمی اعلام کرد: بانک مرکزی قطر در حال حاضر در حال بررسی امکان صدور ارز دیجیتال و همچنین مجوز بانک دیجیتال است. این مقام می افزاید که این مطالعه به بانک مرکزی کمک می کند تا درکی از حوزه تمرکز خود داشته باشد.

اهمیت رو به رشد CBDC

یکی از مقامات بانک مرکزی قطر (QCB) گفته است که این موسسه در حال حاضر در حال مطالعه مجوز بانک های دیجیتال و همچنین ارزهای دیجیتال است. این مقام، آلنود عبدالله المفتاح، رئیس بخش فین‌تک این بانک، اضافه می‌کند که این مطالعه به QCB امکان می‌دهد تا درک بهتری از حوزه تمرکز آن داشته باشد.

المفتاح در اظهارات خود به The Peninsula گفت که این مطالعه به “جنبه ها و جنبه های مختلف فین تک” خواهد پرداخت. این مطالعه همچنین تعیین خواهد کرد که آیا قطر برای قطر ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) امکان پذیر است یا خیر.

“در چند ماه آینده، وجود خواهد داشت [a] درک بیشتر در مورد تمرکز آینده [the] QCB. هر بانک مرکزی باید بانک های دیجیتال را با توجه به اهمیت رو به رشد آنها در بازار جهانی مطالعه کند. همچنین شاهد حرکت بازار به سمت داشتن ارز دیجیتال هستیم. با این حال، هنوز در حال بررسی است که آیا ما یک ارز دیجیتال داریم یا نه.»

در مورد سندباکس نظارتی قطر، رئیس فین‌تک QCB فاش کرد که سه استارت‌آپ که در بخش پرداخت فعالیت می‌کنند، در حال آزمایش راه‌حل‌ها با بانک مرکزی هستند. او گفت که QCB همچنین در حال ارزیابی شرکت‌های بیشتری است که می‌خواهند در سندباکس نظارتی فعالیت کنند.

طرح های بانک دیجیتال دخان بانک

در همین حال، نارایانان سرینیواسان، مدیر عملیات و دیجیتال بانک دوخان، در همین گزارش نقل می‌کند که نشان می‌دهد بانک او در حال بررسی احتمال راه‌اندازی یک بانک دیجیتال در قطر است. با این حال، سرینیواسان هشدار می دهد که بانک او تنها زمانی بانک دیجیتال را تأسیس می کند که درک بهتری از اقتصاد پشت این موضوع وجود داشته باشد. او گفت:

ما نمی خواهیم در این مورد عجله کنیم. ما باید اقتصاد پشت آن را کشف کنیم. متأسفانه، موارد استفاده زیادی وجود ندارد، چه در قالب موفقیت یا شکست، تا بتوانیم سریعاً تصمیم بگیریم که این کاری است که می توانیم انجام دهیم. ما باید بفهمیم که واقعاً چگونه این را به بازار عرضه کنیم.

در این گزارش آمده است که علاوه بر بررسی راه اندازی یک بانک دیجیتال، بانک دوخان در حال بررسی بلاک چین نیز است.

افکار خود را در مورد این داستان چیست؟ نظر خود را در بخش نظرات زیر به ما بگویید.

ترنس زیموارا

ترنس زیموارا روزنامه‌نگار، نویسنده و نویسنده برنده جایزه زیمبابوه است. او در مورد مشکلات اقتصادی برخی از کشورهای آفریقایی و همچنین اینکه چگونه ارزهای دیجیتال می توانند راه فرار را برای آفریقایی ها فراهم کنند، مطالب زیادی نوشته است.







اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.