بانک مرکزی انگلیس با وجود خطر رکود اقتصادی، نرخ بهره را به 1 درصد افزایش می دهد

[ad_1] 9 تعیین کننده نرخ بهره BoE با 6-3 رای به افزایش یک چهارم واحدی از 0.75 درصد دادند. اما کاترین مان، جاناتان هاسکل و مایکل ساندرز خواستار افزایش بیشتر به 1.25 درصد برای از بین بردن خطر افزایش تورم در اقتصاد شدند. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کردند که یک رای منفی 8-1

کد خبر : 202791
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸
بانک مرکزی انگلیس با وجود خطر رکود اقتصادی، نرخ بهره را به 1 درصد افزایش می دهد

[ad_1]

9 تعیین کننده نرخ بهره BoE با 6-3 رای به افزایش یک چهارم واحدی از 0.75 درصد دادند. اما کاترین مان، جاناتان هاسکل و مایکل ساندرز خواستار افزایش بیشتر به 1.25 درصد برای از بین بردن خطر افزایش تورم در اقتصاد شدند.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کردند که یک رای منفی 8-1 برای افزایش نرخ‌ها به 1 درصد، در حالی که یکی از سیاست‌گذاران مخالف افزایش نرخ‌ها بود.

بانک‌های مرکزی در سرتاسر جهان در تلاش هستند تا با افزایش تورمی که زمانی آن را گذرا توصیف می‌کردند، کنار بیایند، زمانی که با بازگشایی اقتصاد جهانی آغاز شد، قبل از اینکه حمله روسیه به اوکراین باعث افزایش قیمت‌های انرژی شود.

BoE گفت همچنین نگران تأثیر سیاست های قرنطینه COVID-19 چین است که تهدیدی برای ضربه زدن مجدد به زنجیره تامین و افزایش فشار تورم است.

روز چهارشنبه، فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را نیم درصد افزایش داد و به محدوده 0.75 تا 1.0 درصد رساند، بزرگترین افزایش آن از سال 2000 تاکنون، و جی پاول، رئیس فدرال رزرو، گفت 50 افزایش بیشتر واحد پایه برای دو نشست بعدی روی میز است. .

این اقدام بانک مرکزی آمریکا چهارمین افزایش متوالی نرخ بهره از دسامبر را نشان می‌دهد – سریع‌ترین افزایش هزینه‌های استقراض در ۲۵ سال گذشته – و علی‌رغم نگرانی‌هایش در مورد کندی شدید اقتصادی، پیام خود را در مورد افزایش بیشتر سخت‌تر کرد.

BoE گفت که اکثر سیاستگذاران معتقدند “درجاتی از انقباض بیشتر در سیاست پولی ممکن است هنوز در ماه های آینده مناسب باشد”.

کلمه “متوسط” را برای توصیف مقیاس افزایش نرخ بهره حذف کرد.

یک انشعاب در کمیته سیاست پولی به وجود آمد که دو عضو گفتند با توجه به خطرات رشد، این دستورالعمل بسیار قوی است.

تورم قیمت مصرف کننده بریتانیا در ماه مارس به بالاترین میزان در 30 سال گذشته یعنی 7 درصد رسید، که بیش از سه برابر هدف 2 درصدی BoE بود و بانک مرکزی پیش بینی های خود را برای رشد قیمت اصلاح کرد تا نشان دهد که در سه ماه آخر امسال به بالاتر از 10 درصد رسیده است. سال

پیش از این اعلام کرده بود که انتظار دارد تورم در آوریل به حدود 8 درصد برسد.

BoE گفت تورم در بریتانیا دیرتر از سایر اقتصادهای پیشرفته بزرگ به اوج خود خواهد رسید که دلیل آن محدودیت بریتانیا بر تعرفه های انرژی خانگی بود که شاهد افزایش 54 درصدی تعرفه ها در آوریل بود و BoE فکر می کند در اکتبر 40 درصد بیشتر خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود درآمد واقعی خانوار پس از کسر مالیات – معیاری برای استانداردهای زندگی – در سال جاری 1.75 درصد کاهش یابد که بزرگترین افت سال تقویمی از سال 2011 و دومین کاهش از زمان شروع رکوردهای BoE در دهه 1960 است.

BoE پیش بینی خود را برای رشد اقتصادی در سال جاری 3.75 درصد نگه داشت، اما پیش بینی خود را برای سال 2023 کاهش داد تا 0.25 درصد از برآورد قبلی رشد 1.25 درصدی را نشان دهد. پیش بینی رشد خود برای سال 2024 را از 1.0 درصد قبلی به 0.25 درصد کاهش داد.

در حالی که رشد در سه ماهه اول سال جاری قوی‌تر از پیش‌بینی‌های BoE بوده است، اما انتظار می‌رود که اقتصاد در سه ماهه دوم به دلیل تعطیلات عمومی اضافی و کاهش تست‌های کووید و کاهش نزدیک به 1 درصدی تولید ناخالص داخلی در پایان، دچار رکود شود. یک چهارم پس از شروع افزایش بعدی قیمت انرژی.

این پیش‌بینی‌ها بر اساس شرط‌بندی‌ها در بازارهای مالی مبنی بر اینکه BoE نرخ‌های بهره را تا اواسط سال آینده به حدود 2.5 درصد افزایش خواهد داد و بانک مرکزی سیگنال داد که احتمالاً بیش از حد است.

این سازمان اعلام کرد که انتظار دارد تورم در مدت سه سال به 1.3 درصد کاهش یابد، که بزرگترین کاهش نسبت به هدف 2 درصدی آن از زمان بحران مالی جهانی 09-2008، پس از افزایش بیکاری و کاهش هزینه های زندگی به اقتصاد است.

BoE همچنین اعلام کرد که روی طرحی برای شروع فروش اوراق قرضه دولتی که از زمان بحران مالی جهانی یک دهه پیش خریداری کرده است، کار خواهد کرد که در حال حاضر کمتر از 850 میلیارد پوند است.

کارکنان BoE MPC را در مورد این طرح در جلسه آگوست خود به‌روزرسانی خواهند کرد که «به کمیته اجازه می‌دهد در جلسه بعدی درباره شروع فروش تصمیم بگیرد».

(گزارش توسط دیوید میلیکن و ویلیام شومبرگ)

(([email protected]؛ +44 20 7513 4034))

کلمات کلیدی: BOE بریتانیا / اعلان

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.