بانک مرکزی اروپا چیست؟

[ad_1] در این مقاله یاد خواهید گرفت: مخفف بانک مرکزی اروپا – ECB نقش بانک مرکزی اروپا در سیستم مالی و پولی آیا بانک مرکزی اروپا پول چاپ می کند ارتباط بین بانک مرکزی اروپا و یوروگروپ چگونه بانک مرکزی اروپا بر تصمیمات تجاری و سرمایه گذاری تأثیر می گذارد

کد خبر : 214968
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹
بانک مرکزی اروپا چیست؟

[ad_1]

در این مقاله یاد خواهید گرفت:

  • مخفف بانک مرکزی اروپا – ECB
  • نقش بانک مرکزی اروپا در سیستم مالی و پولی
  • آیا بانک مرکزی اروپا پول چاپ می کند
  • ارتباط بین بانک مرکزی اروپا و یوروگروپ
  • چگونه بانک مرکزی اروپا بر تصمیمات تجاری و سرمایه گذاری تأثیر می گذارد

همانطور که از نام آن پیداست، بانک مرکزی اروپا، بانک مرکزی اروپا است و به طور گسترده با مخفف آن، ECB شناخته می شود. بانک مرکزی اروپا که مسئول نظارت بر سیستم پولی و بانکی در منطقه یورو است، در راس ساختار بانکی قرار دارد.

یک تصور غلط رایج این است که بانک مرکزی اروپا تمام اسکناس های یورو را در گردش چاپ می کند. این در واقع کار بانک های مرکزی ملی مانند بانک دو فرانس یا Deutsche Bundesbank است. بانک مرکزی اروپا زمانی پول ایجاد می کند که در حین خرید اوراق قرضه یا دارایی های رهنی برای موسسات بانکی اعتبار صادر می کند، اما این مبادلات به صورت الکترونیکی در آنچه به عنوان نقدینگی شناخته می شود اعتبار می شود.

نقش بانک مرکزی اروپا در سیستم مالی و پولی

اتحادیه اروپا بزرگترین بلوک تجاری جهان است و میلیون ها تجارت و مصرف کننده به یک سیستم مالی سالم وابسته هستند. به این ترتیب، نقش بانک مرکزی اروپا در تنظیم و حفظ ارزش پول رایج بسیار مهم است. نگرانی اصلی بانک مرکزی اروپا ثبات قیمت ها و حفظ ارزش یورو است. هدف اصلی حفظ تورم در حدود 2 درصد رشد در سال است.

بانک مرکزی قدرت تنظیم نرخ بهره را دارد که توسط کل بخش بانکی – 5963 بانک – در 27 کشور عضو اتحادیه اروپا دنبال می شود که خدمات خود را به 341 میلیون مصرف کننده ساکن در منطقه یورو می فروشند. بانک مرکزی اروپا نرخ وام یک شبه مورد استفاده بانک ها را برای وام دادن به یکدیگر تعیین می کند. بانک مرکزی اروپا نیز همان نرخ بهره را به بانک هایی می پردازد که وجوه ذخیره را نزد بانک مرکزی نگه می دارند.

ارتباط بین بانک مرکزی اروپا و یوروگروپ

یوروگروپ یک گروه غیررسمی متشکل از همه وزرای دارایی اتحادیه اروپا است که برای بحث در مورد بزرگترین مسائل مالی و اقتصادی روز گرد هم می آیند. به عنوان ناظر اصلی بخش بانکی و مالی، بانک مرکزی اروپا با گروه یورو همکاری می کند تا راه حل هایی برای چالش های موجود در بازارهای مالی بیابد. یک نمونه بحران بدهی دولتی است که در سال 2009 آغاز شد، زمانی که یونان و سایر کشورهای اتحادیه اروپا قادر به پرداخت بدهی های ملی خود نبودند.

چگونه بانک مرکزی اروپا بر تصمیمات تجاری و سرمایه گذاری تأثیر می گذارد

بانک مرکزی اروپا تأثیر زیادی بر تصمیمات تجاری و سرمایه گذاری دارد و تصمیمات نرخ بهره آن بسته به شرایط می تواند جفت ارز یورو را جابجا کند. هدایت نرخ بهره بالاتر یا پایین‌تر از سوی بانک مرکزی اثر موجی بر بسیاری از بازارها دارد:

  • بازارهای کالا
  • بازارهای فارکس
  • وام مسکن و وام های شرکتی
  • سرمایه گذاری در سهام
  • سهام بانک و انتظارات سود هر سهم

به همین دلیل است که معامله گران و سرمایه گذاران از نزدیک سیاست های پولی ماهانه بانک مرکزی اروپا و تصمیمات نرخ بهره را دنبال می کنند و از آنها برای تصمیم گیری در مورد معاملات ارز یا سرمایه گذاری در بازار سهام استفاده می کنند.

بانک مرکزی اروپا و اخبار معاملات

بانک مرکزی اروپا در بیانیه های ماهانه خود از اصطلاحات فنی زیادی استفاده می کند، بیایید آنها را باز کنیم.

ثبات قیمت: انتظار معمولی از قیمت های روزانه پرداخت شده توسط مصرف کنندگان و مشاغل.

تورم: نرخی است که میانگین قیمت کالاها و خدمات در سال افزایش یا کاهش می یابد.

تسهیل کمی (QE): همچنین به عنوان برنامه خرید دارایی شناخته می شود، این زمانی است که بانک مرکزی اروپا دارایی هایی مانند اوراق قرضه شرکتی و بانکی را علاوه بر اوراق قرضه دولتی خریداری می کند. زمانی که اقتصاد در رکود است و تورم نسبتاً پایین است، بانک مرکزی ممکن است از QE برای حمایت از سیستم مالی و جلوگیری از نکول بدهی استفاده کند.

ذخایر خارجی: بانک مرکزی اروپا برای حمایت از اهداف سیاست پولی خود و حمایت از موقعیت مالی خود، ذخایر زیادی از ذخایر خارجی و طلا نگهداری می کند.

نقدینگی: جریان نقدی.

ممکن است هنوز در مورد اینکه چگونه بانک مرکزی اروپا بر بازارهای معاملاتی و سرمایه گذاری تأثیر می گذارد، سؤالاتی داشته باشید. وبینارهای رایگان Admirals اطلاعات زیادی در مورد تحلیل اخبار معاملاتی است و میزبانان ما همگی معامله گران و سرمایه گذاران با تجربه هستند.

امروز ثبت نام کنید!

وبینارهای تجاری رایگان

در وبینارهای زنده که توسط کارشناسان تجارت ما برگزار می شود، هماهنگ شوید

عضویت رایگان

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آینده نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا مطمئن شوید که خطرات را درک می کنید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.