بانک روسیه محدودیت های خرید دلار و یورو را کاهش می دهد – اخبار مالی بیت کوین

بانک مرکزی روسیه برخی محدودیت‌ها را برای بانک‌های روسی که دلار و یورو به مردم می‌فروشند، کاهش داده است. افزایش عرضه پول نقد خارجی ممکن است بر بازار ارزهای دیجیتال در کشور تأثیر بگذارد زیرا محدودیت‌های ارزی عامل افزایش تقاضا برای سکه‌های دیجیتال بوده است. مقامات پولی روسیه دسترسی شهروندان به پول نقد خارجی را

کد خبر : 247684
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
بانک روسیه محدودیت های خرید دلار و یورو را کاهش می دهد – اخبار مالی بیت کوین


بانک مرکزی روسیه برخی محدودیت‌ها را برای بانک‌های روسی که دلار و یورو به مردم می‌فروشند، کاهش داده است. افزایش عرضه پول نقد خارجی ممکن است بر بازار ارزهای دیجیتال در کشور تأثیر بگذارد زیرا محدودیت‌های ارزی عامل افزایش تقاضا برای سکه‌های دیجیتال بوده است.

مقامات پولی روسیه دسترسی شهروندان به پول نقد خارجی را گسترش می دهند

به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، بانک مرکزی فدراسیون روسیه (CBR) یکی از محدودیت های فروش دلار و یورو به صورت نقدی به افراد خصوصی را که در بحبوحه تحریم های غرب بر سر جنگ اوکراین اعمال شده بود، لغو کرد.

تا همین اواخر، روس‌ها می‌توانستند تنها دلار و یورو فروخته شده به بانک‌ها را پس از 9 آوریل 2022 توسط سایر افراد فیزیکی در صندوق‌های نقدی خود خریداری کنند. اکنون CBR به وام دهندگان روسی اجازه داده است که این دو ارز قابل تبدیل را در صورتی که از منابع دیگر نیز تهیه شده باشند، بفروشند.

تنظیم کننده توضیح داد که این ممکن است شامل تراکنش با بانک های غیر مقیم و همچنین پول نقد خارجی سپرده شده توسط اشخاص حقوقی روسیه باشد. سرویس مطبوعاتی این بانک گفت که این تعدیل به بانک‌ها اجازه می‌دهد تا عرضه دلار نقدی و یورو را افزایش دهند و اشاره کرد که سایر اقدامات محدودکننده تا 9 مارس 2023 همانطور که در اوایل سال جاری اعلام شد، باقی خواهند ماند.

در ماه اوت، بانک روسیه محدودیت‌های برداشت دلار و یورو را برای شش ماه دیگر تمدید کرد. این گزارش خاطرنشان می کند که در حال حاضر، بانک های روسیه در فروش سایر ارزهای فیات خارجی محدودیتی ندارند.

تصمیم مسکو برای حمله به اوکراین در اواخر فوریه با تحریم‌های اقتصادی و مالی سخت‌گیرانه غرب مواجه شد. آنها دسترسی روسیه به منابع مالی جهانی از جمله ذخایر ارز خارجی آن را محدود کرده اند.

محدودیت های ارزی اعمال شده توسط CBR منجر به افزایش تقاضا برای ارزهای دیجیتال شد. بسیاری از روس‌ها بیت‌کوین، سایر ارزهای دیجیتال و استیبل کوین‌ها را می‌خرند تا از آن‌ها برای انتقال پول به خارج از کشور استفاده کنند. باید دید که شل شدن آنها در حال حاضر چه تأثیری بر بازار کریپتوهای محلی خواهد داشت. یک نظرسنجی اخیر نشان داد که نزدیک به یک سوم مردم روسیه آماده خرید سکه در شش ماه آینده هستند.

برچسب ها در این داستان

بانک روسیه، پول نقد، CBR، بانک مرکزی، کریپتو، ارزهای دیجیتال، ارز دیجیتال، ارز، تقاضا، دلار، تسهیل، یورو، ارز ثابت، ارز خارجی، کاهش، اقدامات، محدودیت‌ها، روسیه، روسیه، دلار آمریکا، برداشت‌ها

آیا فکر می‌کنید کاهش محدودیت‌های نقدی خارجی بر تقاضای کریپتو در روسیه تأثیر می‌گذارد؟ نظرات خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که از فن‌آوری آگاه است و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons، diy13





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.