بانک جهانی رشد 3 درصدی قیمت طلا را پیش‌بینی می‌کند، کارشناس می‌گوید 3 هزار دلار در هر اونس “احتمال بیشتری دارد تا نه” – مصاحبه Bitcoin News

[ad_1] بانک جهانی گفته است که انتظار دارد قیمت طلا در سال 2022 به میزان 3 درصد افزایش یابد، اما هشدار داده است که اگر بانک مرکزی روسیه تصمیم به تخلیه مقادیر زیادی از این کالا بگیرد، ممکن است قیمت به شدت کاهش یابد. فاکتور روسیه پس از افزایش قیمت طلا از مرز 2000 دلار

کد خبر : 200428
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
بانک جهانی رشد 3 درصدی قیمت طلا را پیش‌بینی می‌کند، کارشناس می‌گوید 3 هزار دلار در هر اونس “احتمال بیشتری دارد تا نه” – مصاحبه Bitcoin News

[ad_1]

بانک جهانی گفته است که انتظار دارد قیمت طلا در سال 2022 به میزان 3 درصد افزایش یابد، اما هشدار داده است که اگر بانک مرکزی روسیه تصمیم به تخلیه مقادیر زیادی از این کالا بگیرد، ممکن است قیمت به شدت کاهش یابد.

فاکتور روسیه

پس از افزایش قیمت طلا از مرز 2000 دلار در اوایل ماه مارس، گزارش جدید بانک جهانی اکنون پیش‌بینی می‌کند که ارزش این کالا تنها 3 درصد در سال 2022 رشد خواهد کرد. با این حال، این بانک اعلام کرد که انتظار دارد قیمت‌های کالاهایی مانند مواد غذایی – که دارای رشد هستند. 84 درصد افزایش یافت – و نفت خام تا بیشتر سال 2022 همچنان بالا خواهد ماند.

در حالی که برخی از حامیان طلا پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت این فلز احتمالا به بالاترین حد خود خواهد رسید، اما در گزارش خود، بانک جهانی در عوض انتظار کاهش شدید قیمت در سال 2023 را دارد. این بانک به تخلیه احتمالی مقادیر زیادی از طلا اشاره می‌کند. طلا توسط روسیه به عنوان یکی از عوامل احتمالی که قیمت را کاهش می دهد.

در گزارشی به نقل از آخرین سند پیش‌بینی بانک آمده است: «در بلندمدت، قیمت طلا می‌تواند تحت‌تاثیر سیاست‌های بانک روسیه قرار گیرد و اگر این بانک به فروش بزرگ طلا دست بزند، قیمت‌ها می‌تواند به طور قابل توجهی کاهش یابد».

وقتی روسیه که ارتباطش با سیستم مالی جهانی قطع شده است، به فروش مقادیر زیادی طلا به عنوان راهی برای جمع آوری سرمایه متوسل می شود، مازاد عرضه ناشی از آن احتمالاً باعث کاهش قیمت این کالا خواهد شد.

در این میان، برخی گزارش ها حاکی از آن است که روسیه در حال بررسی امکان حمایت از ارز خود با طلا است. در حالی که هنوز مشخص نیست که چه زمانی احتمالاً این اتفاق می افتد، چشم انداز یک کشور بزرگ که از ارز خود با طلا حمایت می کند ممکن است نشان دهنده افزایش بیشتر قیمت این کالا باشد.

بازگشت استاندارد طلا

چشم انداز بازگشت روسیه به استاندارد طلا نیز بحث در مورد امکان سنجی و کاربرد توکن های رمزنگاری با پشتوانه طلا را برانگیخته است. چندین چنین توکن صادر شده است، اما تنها تعداد کمی از این توکن ها کار می کنند. دلایل زیادی وجود دارد که چرا برخی از توکن های رمزنگاری با پشتوانه طلا شکست خورده اند.

بنابراین، به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد چرایی شکست برخی توکن های رمزنگاری با پشتوانه طلا، آینده و چشم انداز بازگشت روسیه به استاندارد طلا، Bitcoin.com. اخبار نظرات تونی دوبرا، کهنه کار 40 ساله صنعت فلزات گرانبها و مشاور غیر اجرایی در استارت آپ فین تک، Aurus را جویا شد. در زیر پاسخ های کتبی دوبرا به سوالاتی که از طریق لینکدین برای او ارسال شده است را مشاهده می کنید.

Bitcoin.com News (BCN): اگرچه طلا از آغاز جنگ اوکراین و روسیه در مسیر صعودی قرار داشته است، اما علیرغم پیش‌بینی‌هایی که ممکن است از مرز 3000 دلار عبور کند، قیمت تا کنون نتوانسته از مرز 2100 دلار عبور کند. آیا فکر می کنید طلا در پنج سال آینده به 3000 دلار در هر اونس خواهد رسید؟

تونی دوبرا (TD): حجم معاملات طلا به بالاترین حد خود رسیده است. قیمت نوسان است، اما در حال حاضر تحت فشار است. پیش بینی قیمت ها بسیار شبیه خواندن ته مانده برگ چای یا احشای بز است. این یک بازی سالنی است، نه یک علم. با این حال، هر دو آنچه که اکنون در بستر است، به جای تورم گذرا، به علاوه وضعیت بلندمدت در اوکراین، باید تا پایان امسال قیمت طلا را به 2100 دلار برساند. پس از آن، هر چیزی ممکن است. من می گویم 3000 دلار احتمال بیشتری دارد.

BCN: آیا تجدید حیات طلا به این معنی است که ارزهای دیجیتال اکنون برای سرمایه گذاران جذابیت کمتری دارند؟

TD: من فکر می کنم آنها بازارهای متفاوتی هستند، بنابراین هر دو باید سرمایه گذاران را جذب کنند. داشتن تنوع خوب است. آیا سرمایه گذاری روی محصولاتی که به صورت موازی در حال حرکت هستند عاقلانه است؟ چه تنوعی حاصل می شود؟ من متوجه شدم که اکثر سرمایه گذاران بزرگ مجموعه ای از محصولات غیر همبسته را دوست دارند.

BCN: بیایید در مورد رمز/ارز دیجیتالی صحبت کنیم که پشتوانه آن طلاست. ما توکن های زیادی با پشتوانه طلا دیده ایم، اما منصفانه است که بگوییم بسیاری از آنها شکست خورده اند. آیا می دانید چرا اینها شکست خوردند؟

TD: تنوع کاملی از این محصولات وجود داشته است. همانطور که شما می گویید، اکثر آنها شکست خورده اند، اما به دلایل زیادی. دو مورد رایج این است که یا توسط متخصصان دیجیتال بدون دانش دقیق از بازار طلا راه‌اندازی شده‌اند، یا برعکس، توسط معامله‌گران طلا که مهارت‌های دیجیتال مناسبی را استخدام نمی‌کنند. در هر دو مورد، سرمایه گذاران باتجربه فقدان تخصص کامل را حس می کنند. این به همان اندازه برای سرمایه‌گذاران جوان ارزهای دیجیتال و همچنین سرمایه‌گذاران قدیمی فوق محافظه‌کار صدق می‌کند. همه چیز در مورد راحت بودن با محصول است.

BCN: چه کاری متفاوت انجام می‌دهید که متقاعد می‌کند که نشانه‌های شما در جایی که دیگران شکست خورده‌اند موفق می‌شوند؟

TD: برای شروع، Aurus توسط معامله‌گرانی با مهارت‌های دیجیتال و با دانش کافی برای شناخت محدودیت‌های خود و مجموعه مهارت‌ها برای استخدام بهترین افراد با مجموعه مهارت‌ها و تجربه‌های صحیح تأسیس شد. این سیستم یک اکوسیستم ایجاد کرده است که شامل تمام عناصر یک بازار کارآمد است، اعم از خزانه‌ها، پالایشگاه‌ها، معامله‌گران، سرمایه‌گذاران، ارائه‌دهندگان خدمات و پشتیبان‌های فنی.

جالب‌تر اینکه معامله‌گران حرفه‌ای پول خود را از نوسانات به دست می‌آورند نه فقط خرید و فروش، بلکه هر چه قیمت بدون توجه به جهت حرکت کند، عرضه و تقاضا و در نتیجه فرصت‌های معاملاتی را ایجاد می‌کند. Aurus از این دانش برای ایجاد توکن AWX استفاده کرد که با دریافت درصد کمتری از هر تراکنش در اکوسیستم، برای دارنده آن درآمد ایجاد می‌کند. هر چه تعداد تراکنش ها بیشتر باشد، درآمد بیشتر و ارزش توکن AWX بیشتر می شود.

BCN: بسیاری از چهره‌های با نفوذ به این نتیجه رسیده‌اند که بیت‌کوین یک شکل دیجیتالی از طلا است، در حالی که برخی معتقدند که طلا موقعیت خود را به عنوان ایده‌آل‌ترین جایگزین برای پول فیات حتی در زمان‌های نامشخص از دست خواهد داد. با این حال، همانطور که رویدادهای چند هفته گذشته به ما نشان داد، طلا همچنان به عنوان یک دارایی امن تلقی می شود. آیا سناریویی را پیش‌بینی می‌کنید که در آن بیت‌کوین واقعاً طلا را سقوط می‌دهد تا به محبوب‌ترین منبع جایگزین ارزش تبدیل شود؟

TD: یکی دیگر از “آیا می توانید به سوال توپ کریستالی خود نگاه کنید”. من فکر می‌کنم در یک دنیای عالی، بدون جنگ، بدون جنایت و تورم، بیت کوین (BTC) واحد پول اتوپیا خواهد بود. با این حال، در دنیایی که مردم آواره می شوند و به قدرت قابل اعتماد دسترسی ندارند، جایی که شبکه ها توسط دولت ها هک و حمایت می شوند. چند سکه طلا یک مزیت دارد. طلا پس از مبادله مستقیم، اساسی ترین شکل تجارت است. ارزش فوری یک آیفون با باتری خالی در مغازه‌ای که برق ندارد چقدر است؟ مردم می گویند که طلا یادگار تاریخ است، اما آیا ما به سوی جهانی برابرتر، فراوان تر و صلح آمیز تر پیش می رویم یا به سمت جنگ و قحطی عقب می رویم؟

بی‌سی‌ان: برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که روسیه که تحت تحریم‌ها قرار گرفته است، ممکن است از پول خود با طلا حمایت کند. آیا فکر می کنید این امکان برای روسیه وجود دارد که از پول خود با طلا حمایت کند؟

TD: این خیلی “ممکن” نیست، بلکه محتمل است. مانند کالاهای انرژی، روسیه نیز غنی از فلزات گرانبها است. شرکای تجاری مورد علاقه آن، چین و هند، دو خریدار بزرگ طلا در جهان هستند و پس از آن دوست آنها ترکیه. حمایت از روبل با طلا باعث اطمینان مجدد دوستان جدید آنها و ایجاد یک بلوک تجاری غیر دلاری می شود.

برچسب ها در این داستان

Aurus، بانک روسیه، ارز دیجیتال، اقتصاد، طلا، توکن های پشتوانه طلا، مصاحبه، تحریم های روسیه، جنگ روسیه اوکراین، تونی دوبرا، بانک جهانی

افکار خود را در مورد این داستان چیست؟ نظر خود را در بخش نظرات زیر به ما بگویید.

ترنس زیموارا

ترنس زیموارا روزنامه‌نگار، نویسنده و نویسنده برنده جایزه زیمبابوه است. او در مورد مشکلات اقتصادی برخی از کشورهای آفریقایی و همچنین اینکه چگونه ارزهای دیجیتال می توانند راه فرار را برای آفریقایی ها فراهم کنند، مطالب زیادی نوشته است.







اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.