بازگشت مجدد یورو/دلار آمریکا از ناحیه 1.1300، در بحبوحه نقدینگی پایین پایان سال در محدوده اخیر باقی می ماند.

[ad_1] EUR/USD برای دومین روز متوالی از 21DMA خود در 1.1300 بازگشت، اما در محدوده اخیر قبل از پایان سال باقی می ماند. در سال، این جفت ارز در مسیر کاهش 7.0 درصدی به نظر می رسد که عمدتاً به دلیل واگرایی سیاست فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا است. در آخرین روز معاملاتی سال،

کد خبر : 150431
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶
بازگشت مجدد یورو/دلار آمریکا از ناحیه 1.1300، در بحبوحه نقدینگی پایین پایان سال در محدوده اخیر باقی می ماند.

[ad_1]

  • EUR/USD برای دومین روز متوالی از 21DMA خود در 1.1300 بازگشت، اما در محدوده اخیر قبل از پایان سال باقی می ماند.
  • در سال، این جفت ارز در مسیر کاهش 7.0 درصدی به نظر می رسد که عمدتاً به دلیل واگرایی سیاست فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا است.

در آخرین روز معاملاتی سال، روزی که با نقدینگی/حجم پایین با توجه به بسته شدن بازارها در سراسر اروپا و سایر نقاط جهان خدشه دار شد، EUR/USD همچنان در میانگین متحرک 21 روزه خود حمایت می کند. این جفت ارز از تست سطح 1.1300 برای دومین جلسه متوالی بازگشت کرد و با وجود بسته شدن اخیر چند بازار اروپایی که در واقع در شب سال نو باز بودند، به سمت 1.1350 بازگشته است. با توجه به اینکه این جفت ارز در محدوده اخیر و زیر اوج ماهانه 1.1360 تا 80، که در چند هفته گذشته به عنوان سقف عمل کرده است، به معامله ادامه می دهد، گاوهای کوتاه مدت چندان هیجان زده نخواهند شد.

EUR/USD احتمالاً در بازه‌های اخیر برای بقیه دوره‌ای که یک جلسه بسیار آرام خواهد بود، پایین خواهد ماند و به نظر می‌رسد که ماه را تا حدودی در فضای سبز به پایان برساند. در سال، به نظر می رسد این جفت در مسیر کاهش 7.0 درصدی قرار گیرد. بهبود اقتصادی و بازار کار ایالات متحده که توسط ترکیبی از محرک‌های مالی و پولی عظیم هدایت می‌شود، تورم را در ایالات متحده به بالاترین حد چهار دهه اخیر رسانده و باعث چرخش تندروانه فدرال رزرو شده است. در حالی که بهبود منطقه یورو نیز قوی بوده و فشارهای تورمی در آنجا نیز افزایش یافته است، چرخش جنگ طلب بانک مرکزی اروپا بسیار کمتر تهاجمی بوده است (آنها سرعت خرید QE را در سال 2022 کاهش خواهند داد، اما هنوز تاریخ پایانی تعیین نکرده اند). این یکی از عوامل کلیدی بوده است که در سال جاری بر این جفت تاثیر گذاشته است.

نگاهی به EUR/USD از منظر فنی؛ برخی از تکنسین ها ممکن است استدلال کنند که این جفت در ماه دسامبر یک مثلث صعودی تشکیل داده است، با افزایش قیمت در 1.1300s بالا، در حالی که این جفت پایین ترین سطح را در طول ماه ثبت کرده است. این نشان می‌دهد که یک شکست صعودی ممکن است در آینده باشد، اگرچه ممکن است در مقابل اصول بنیادین باشد. بسیاری از استراتژیست های FX انتظار دارند که قدرت دلار در سه ماهه اول 2022 ادامه یابد زیرا فدرال رزرو خرید QE خود را به صفر می رساند و شاید حتی چرخه پیاده روی خود را آغاز می کند. واکنش بازار به آنچه که به احتمال زیاد بازار کار بسیار قوی ایالات متحده خواهد بود و داده های نظرسنجی ISM PMI در هفته آینده، معیار خوبی از تمایل بازار برای ادامه افزایش قیمت دلار خواهد بود.

.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.