بازگشایی چین برای کمک به بازگشت EMFX به مسیر: نظرسنجی رویترز توسط رویترز تنظیم شده است

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: مسافران در طول عجله سفر سالانه جشنواره بهار پیش از سال نو قمری چینی در فرودگاه بین‌المللی پایتخت پکن، پکن، چین در 18 ژانویه 2023 در سالن ترمینال قدم می‌زنند. رویترز/Tingshu Wang/عکس فایل توسط Vuyani Ndaba و Vivek Mishra ژوهانسبورگ/بنگالور (رویترز) – نظرسنجی رویترز از تحلیلگران ارزی نشان داد که

کد خبر : 329529
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۳:۲۸
بازگشایی چین برای کمک به بازگشت EMFX به مسیر: نظرسنجی رویترز توسط رویترز تنظیم شده است

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: مسافران در طول عجله سفر سالانه جشنواره بهار پیش از سال نو قمری چینی در فرودگاه بین‌المللی پایتخت پکن، پکن، چین در 18 ژانویه 2023 در سالن ترمینال قدم می‌زنند. رویترز/Tingshu Wang/عکس فایل

توسط Vuyani Ndaba و Vivek Mishra

ژوهانسبورگ/بنگالور (رویترز) – نظرسنجی رویترز از تحلیلگران ارزی نشان داد که بازگشایی چین قرار است ارزهای بازارهای نوظهور را در برابر دلار آمریکا طی شش ماه آینده تقویت کند، در درجه اول برای ارزهایی که به دومین اقتصاد بزرگ جهان کالا صادر می کنند.

اعتماد سرمایه‌گذاران به دارایی‌های بازارهای نوظهور از زمانی که چین در اواخر سال گذشته سیاست‌های ضد کووید صفر خود در دوران همه‌گیری را کنار گذاشت، افزایش یافته است، اما نگرانی از اینکه فدرال رزرو ایالات‌متحده انقباض بیشتری را در انبار دارد، احساسات را کاهش داده است.

بازارهای نوظهور با خطر قابل توجهی از افزایش طولانی مدت افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و تقویت دلار روبرو هستند که هر دو بار بدهی های ارزی سخت را افزایش می دهند و منجر به شرایط مالی سخت تر می شوند.

اما انتظار می‌رود بازگشایی چین مصرف داخلی و گردشگری را تحریک کند که به نفع همسایگانش در شمال و جنوب شرقی آسیا و همچنین اقتصادهای نوظهور مختلفی است که به صادرات کالا متکی هستند.

علیرغم تهدید ناشی از بازدهی بالاتر ایالات متحده در هفته‌های اخیر، شاخص ارز تقریباً 3 درصد پایین‌تر از اوج خود در اوایل فوریه باقی مانده است، زیرا دلار دوباره ظاهر شده است.

میخائیل لیلواشویلی، استراتژیست بانک آمریکا (NYSE:) خاطرنشان کرد: بازگشایی چین باید باعث رشد قوی تر EM نسبت به ایالات متحده شود.

خطر فرود سخت با ما باقی می‌ماند، اما زمان‌بندی آن دشوار است زیرا رشد جهانی شگفت‌انگیز تا صعودی بوده است. در این شرایط، بهتر است از قرار گرفتن در معرض مستقیم دلار خودداری کنیم.

پس از شروع خوب سال برای بازارهای نوظهور فارکس، دلار آمریکا از پایین ترین سطح اخیر خود در حمایت از اختلاف نرخ، تقریباً 4 درصد افزایش یافته است.

با این حال، تا زمانی که تورم ایالات متحده همچنان پایین تر می رود، استراتژیست ها پیش بینی می کنند که ارزهای بازارهای نوظهور عملکرد بهتری نسبت به ارزهای اصلی خواهند داشت، اگرچه در کوتاه مدت در یک مسیر مستقیم رو به بالا نیستند.

مارک مک کورمیک (NYSE:)، رئیس جهانی استراتژی FX در TD Securities می‌نویسد: «قدرت دلار می‌تواند برای مدتی طولانی‌تر باقی بماند، زیرا بازار تلاش می‌کند تا تعادل بهبود رشد جهانی و نرخ‌های بالاتر را حفظ کند.

هدف رشد

(اما) ما همچنان شاهد کاتالیزورهای معدودی در کوتاه مدت هستیم که می‌تواند روایت را تغییر دهد، اگرچه مراقب اطلاعات چین در آینده باشیم.

به گفته منابع درگیر در بحث سیاست، چین ممکن است برای تقویت اعتماد سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان و ایجاد بهبودی امیدوارکننده پس از همه‌گیری، هدف رشد اقتصادی تا 6 درصد تعیین کند.

پس از کاهش حدود 8 درصدی در سال گذشته، پیش‌بینی شد که یوان چین به شدت تحت کنترل در یک سال تنها حدود 4 درصد افزایش یابد و به 6.67 در هر دلار برسد.

اما تحلیلگران گفتند که جهت یوان تا حدودی به نشست سالانه کنگره ملی حزب بستگی دارد که قرار است امروز یکشنبه آغاز شود. سرمایه گذاران منتظر هرگونه اقدام بیشتر دولت برای تحریک بهبود اقتصادی هستند.

تحلیلگران در این نظرسنجی گفتند که انتظار می‌رود ارزهای کالایی نیز به دلیل بازگشایی اقتصاد چین افزایش پیدا کنند.

پیش‌بینی می‌شود که روبل روسیه در شش ماه آینده حدود 2 درصد افزایش یابد و به 74.1 دلار برسد و دلار کانادا، استرالیا و نیوزلند به ترتیب 3.2، 5.4 درصد و 3.0 درصد رشد کنند.

پیش بینی می شد یک پربازده که در سال جاری تاکنون بیش از 6 درصد از دست داده است، در شش ماه آینده حدود 3 درصد رشد کند و به 17.67 در هر دلار برسد.

پزو مکزیک که ارتباط نزدیکی با چشم انداز دلار آمریکا و لیر ترکیه دارد، تنها دو ارز در بازارهای نوظهور هستند که تحت پوشش این نظرسنجی پیش بینی می شود. [BRL/POLL]

لیر، بدترین عملکرد ارز بازارهای نوظهور در سال گذشته، قرار است در شش ماه آینده حدود 12 درصد کاهش یابد و به 21.68 دلار در هر دلار برسد.

برندان مک کنا، اقتصاددان بین‌المللی در این باره می‌گوید: «فقدان یک بانک مرکزی مستقل و یک دیدگاه غیرمتعارف در مورد سیاست‌های پولی باید لیر را در روندی تضعیف در برابر دلار آمریکا برای آینده قابل پیش‌بینی نگه دارد، مگر اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه مه منجر به تغییر رژیم شود». ولز فارگو (NYSE:).

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.