بازاندیشی؛ نیاز امروز گردشگری – ایسنا

ایسنا/خراسان رضوی به منظور افزایش آگاهی جامعه بین‌المللی در مورد اهمیت گردشگری و ارزش اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی آن، سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در سپتامبر ۱۹۷۹ روزی را برای بزرگداشت آن تعیین و برگزاری مراسم این روز در سال ۱۹۸۰ آغاز شد. انتخاب این تاریخ همزمان با یک نقطه عطف مهم در گردشگری جهان

کد خبر : 261003
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ - ۶:۰۴
بازاندیشی؛ نیاز امروز گردشگری – ایسنا


ایسنا/خراسان رضوی به منظور افزایش آگاهی جامعه بین‌المللی در مورد اهمیت گردشگری و ارزش اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی آن، سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در سپتامبر ۱۹۷۹ روزی را برای بزرگداشت آن تعیین و برگزاری مراسم این روز در سال ۱۹۸۰ آغاز شد. انتخاب این تاریخ همزمان با یک نقطه عطف مهم در گردشگری جهان و سالگرد تصویب اساسنامه سازمان جهانی گردشگری در ۲۷ سپتامبر ۱۹۷۰ بود.

گردشگری علاوه بر افزودن ارزش اقتصادی به جوامع، بر ارزش اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نیز تأثیر می‌گذارد. در اصل، گردشگری به همه کشورها کمک می‌کند تا آینده بهتری بسازند. موضوع روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۲، «بازاندیشی در مورد گردشگری» است. مراسم امسال به میزبانی اندونزی برگزار شد که فرصتی برای بازاندیشی است که چگونه بخش گردشگری می‌تواند پایدارتر، فراگیرتر و انعطاف‌پذیرتر باشد.

روز جهانی گردشگری در حالی جشن گرفته شد که تغییر به سمت گردشگری به‌عنوان یک ستون حیاتی برای توسعه، شناخته می‌شود و پیشرفت به خوبی در حال انجام است. ماه مه ۲۰۲۲ اولین باری بود که مجمع عمومی سازمان ملل یک بحث ویژه در مورد گردشگری برگزار کرد که نشان‌دهنده اهمیت تاریخی این بخش بود. گردشگری اکنون در دستور کار دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی در هر منطقه جهانی قرار دارد.

در سراسر جهان حتی در دورافتاده‌ترین نقاط آن، گردشگری به منبع شغلی قابل اعتمادی تبدیل شده است. تنها در ایالات‌متحده، صنعت مسافرت، گردشگری و مهمان‌نوازی از ۷.۶ میلیون شغل در سال ۲۰۱۵ پشتیبانی کرد به این معنی که از هر ۱۸ آمریکایی، یک نفر در صنعت گردشگری مشغول به کار است. وقتی گردشگری مسئولانه انجام شود، می‌تواند شغل‌هایی را در مناطقی ایجاد کند که بیکاری به دلیل عوامل اجتناب‌ناپذیری مانند اتوماسیون افزایش یافته است.

گردشگری، تجارت بزرگی است؛ در سال ۲۰۱۸، گردشگری ۸.۸ تریلیون دلار به اقتصاد جهانی کمک کرد. طی سال‌های اخیر، سفر و گردشگری دومین بخش در حال رشد در جهان بوده است.

صنعت گردشگری ۳۱۹ میلیون شغل ایجاد کرده است. علیرغم حجم شغلی که گردشگری ایجاد می‌کند، هنوز کار برای انجام‌ دادن وجود دارد. کارشناسان صنعت بر این باورند که گردشگری پتانسیلی برای ایجاد مشاغل بیشتر به ویژه برای زنان، جوانان و افراد در مناطق روستایی دارد.

ورود گردشگران بین‌المللی در آغاز سال ۲۰۲۲ دو برابر میزان ثبت‌ شده در سال ۲۰۲۱ بود. در برخی مناطق، ورود گردشگران کنونی در سطح قبل از همه‌گیری یا حتی بالاتر از آن است. برداشتن محدودیت‌های سفر در کنار افزایش اعتماد مصرف‌کننده، محرک‌های مهمی برای بهبود این بخش خواهند بود و امید و فرصت را برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به ارمغان می‌آورند.

اهمیت روز جهانی گردشگری افزایش آگاهی در مورد اهمیت گردشگری در تأثیرگذاری بر ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جامعه بین‌المللی است. افزایش آگاهی در مورد بخش گردشگری بسیار مهم است زیرا این بخش برای میلیون‌ها نفر شغل ایجاد می‌کند و اقتصاد برخی کشورها صرفاً به گردشگری وابسته است. سفر به کشورهای مختلف سرگرم‌کننده و جذاب است اما مردم باید سفرهای پایدار را در نظر بگیرند. سفر پایدار مانعی  در طبیعت ایجاد نمی‌کند و به حفظ تعادل در طبیعت نیز کمک می‌کند.

بازاندیشی در گردشگری، این موضوع را منعکس خواهد کرد. هدف آن الهام بخشیدن به بحث پیرامون بازاندیشی گردشگری برای توسعه، از جمله از طریق آموزش، مشاغل و تأثیر گردشگری بر روی کره‌ زمین و فرصت‌هایی برای رشد پایدارتر است. انتظار می‌رود، سال ۲۰۲۲ شاهد بازسازی گردشگری در پساکرونا باشد. چند سال گذشته تحولی در صنعت گردشگری ایجاد شده است که به کار خود در جهت بهبودی پس از بیماری همه‌گیر ادامه می‌دهد.

موضوع روز جهانی گردشگری ۲۰۲۲، درباره نگاه به آینده و تمرکز مجدد بر کار است تا اطمینان حاصل کنیم که مردم و سیاره را در اولویت قرار می‌دهیم و همه را از دولت‌ها و مشاغل گرفته تا جوامع محلی حول یک چشم‌انداز مشترک پایدارتر و فراگیرتر گرد هم می‌آوریم.

سازمان جهانی گردشگری باید در مورد جهانگردی مقامات آن برای شرکت در جلسات تجدید نظر کند. مدیران سفر نیز باید ردپای کربن عظیمی که به نام شبکه‌های تجاری ایجاد می‌کنند را بررسی کنند. کووید- ۱۹ به ما آموخت که اکثر رویدادهای تجاری که در آن شرکت می‌کنیم می‌توانند به صورت آنلاین اجرا شوند اما درس‌های آموخته شده به سرعت فراموش می‌شوند و نیاز به جمع‌آوری دارند.

همچنین خطوط هوایی به سرعت بخشیدن به پذیرش سوخت‌های هوایی پایدار (SAF) نیاز دارند و هدف فعلی دستیابی به انتشار خالص کربن تا سال ۲۰۵۰ است.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیر کل سازمان جهانی گردشگری در بیانیه‌ رسانه‌ای روز جهانی گردشگری گفت: پتانسیل گردشگری بسیار زیاد است و ما مسئولیت داریم تا مطمئن شویم که این اهداف به‌طور کامل تحقق می‌یابند. این سازمان در روز جهانی گردشگری از همه افراد از جمله گردشگران، کسب‌وکارهای کوچک، شرکت‌های بزرگ و دولت‌ها می‌خواهد تا درباره آنچه انجام می‌دهند و چگونگی انجام آن تفکر کنند.

این بیماری همه‌گیر، نیاز حیاتی برای تغییر صنعت گردشگری را برجسته می‌کند و اکنون بخش جهانی، روز جهانی گردشگری را جشن می‌گیرد زیرا گردشگری جهانی به آرامی بهبود می‌یابد. صنعت گردشگری باید برای چالش‌های آینده که به همکاری و احساس ارتباط بین یکدیگر نیاز دارند را آماده کند. اول، رویکرد ذینفعان به توسعه بخش گردشگری پایدار، دوم، نقش قوی در جامعه به‌عنوان عامل تغییر در تحول گردشگری و سوم، تضمین ایمنی برای بازدیدکنندگان در طول سفر است.

در حال حاضر گردشگران و دارایی آنها بسیار مورد نیاز هستند. گردشگری بین‌المللی منبع درآمدی حیاتی برای بسیاری از کشورهاست. ارز خارجی به دست آمده از طریق گردشگری در بسیاری از نقاط منبع حیاتی بودجه برای تأمین مالی هزینه‌های عمومی، سرمایه‌گذاری برای پرداخت‌های مورد نیاز و برای بازپرداخت بدهی‌های انباشته شده است. تاثیر گردشگری فراتر از اقتصاد است و این بخش یکی از ستون‌های کلیدی دستور کار ۲۰۳۰ برای توسعه پایدار محسوب می‌شود.

اروپا بیش از  چهار برابر بیشتر از پنج ماه اول سال ۲۰۲۱ (۳۵۰ درصد بیشتر) از ورود بین‌المللی استقبال کرد که این امر به دلیل تقاضای قوی درون منطقه‌ای و حذف همه محدودیت‌های سفر در تعداد فزاینده‌ای از کشورها افزایش یافته است. احیای گردشگری در بسیاری از نقاط جهان سرعت گرفته و چالش‌های پیش رو را پشت سر گذاشته است. رشد قوی در خاورمیانه (۱۵۷ درصد) و آفریقا (۱۵۶ درصد)   به ترتیب ۵۴ درصد و ۵۰ درصد کمتر از سطح ۲۰۱۹ باقی مانده است.

 آسیا و اقیانوسیه تقریبا دوبرابر ورودی (۹۴ درصد) داشتنند، اگرچه این تعداد ۹۰ درصد کمتر از سال ۲۰۱۹ بود زیرا برخی از مرزها برای سفرهای غیر ضروری بسته بودند.

کشورها باید اطمینان حاصل کنند که مشاغل گردشگری آنها در هر اندازه می‌توانند از بحران فعلی جان سالم به در ببرند تا در هنگام بازگشت گردشگران از قدرت این بخش استفاده شود. این امر مستلزم اقداماتی مانند خطوط اعتباری برای مشاغل گردشگری و تأمین حمایت اجتماعی برای کارگران گردشگری است. علاوه بر این، باید از فناوری‌های دیجیتال برای افزایش امنیت و افزایش اعتماد به نفس مسافران استفاده شود. همچنین زمان آن فرا رسیده است که دیجیتالی‌شدن را در بین شرکت‌ها و نیروی کار گردشگری افزایش دهیم و این بخش را برای انعطاف‌پذیری ارتقاء دهیم.

جشن امسال روز جهانی گردشگری به آینده روشن این صنعت نگاه خواهد کرد. انسان‌ها نیاز سیری‌ناپذیری به سفر و اکتشاف دارند، به همین دلیل است که گردشگری باید برای همه قابل دسترس باشد. مزایای اجتماعی و اقتصادی متعددی که گردشگری فراهم می‌کند نیز باید برای همه قابل دسترسی باشد، گردشگری از تلاش‌های حفاظتی جوامع روستایی، از جمله حفاظت از گونه‌های در معرض خطر انقراض، آداب و رسوم باستانی و غذاها برای حفظ میراث طبیعی و فرهنگی منحصربه‌فردشان حمایت می‌کند.

 کووید- ۱۹  به دلیل تأثیر آن بر گردشگری، ۴ تریلیون دلار برای اقتصاد جهانی هزینه خواهد داشت. از هر ۱۰ نفر روی کره زمین یک نفر در زمینه گردشگری فعالیت می‌کند. ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون شغل مستقیم گردشگری در نتیجه همه‌گیری در خطر است.

سفر و گردشگری برای نزدیک به ۳۰۰ میلیون نفر در جهان به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌کند. این تقریباً برابر با یک شغل از هر ۱۰ شغل در جهان است که توسط بخش گردشگری ارائه می‌شود. فرصت‌های مساوی برای مردان و زنان با آموزش کمتر برای به دست‌ آوردن شغل در این بخش فراهم می‌کند. مهارت مورد نیاز در گردشگری اینطور نیست که شما مجبور باشید فناوری پیشرفته را یاد بگیرید حتی اگر شما تحصیلات بالایی ندارید فقط با یک آموزش رسمی ساده می‌توانید شغل مناسبی پیدا کنید.

در حالی که هنوز انتظار می‌رود گردشگری خارجی قبل از گردشگری داخلی وارد شود، سازمان جهانی گردشگری پیش‌بینی می‌کند که ابتدا گردشگری محلی باز خواهد گشت. اگر این امر به درستی مدیریت شود، ممکن است برای جمعیت روستایی مفید باشد. توزیع نابرابر واکسن‌ها ضربه اقتصادی ناشی از گردشگری را به کشورهای در حال توسعه تشدید می‌کند که ممکن است تا ۶۰ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را از دست بدهد.

بازاندیشی؛ نیاز امروز گردشگری

همه‌گیری کووید-۱۹ دنیای گردشگری را تغییر داده است. دو سال گذشته برای بسیاری از مردم سخت بود که قوانین همه‌گیری را رعایت کنند؛ استفاده از ماسک، فاصله گرفتن از یکدیگر و ممنوعیت ازدحام، مردم را مجبور کرد به عادت‌های جدید روی آورند. این بیماری همه‌گیر تأثیر قابل‌توجهی بر جهان داشته و یکی از آنها برای بخش گردشگری است.

بیشتر مقاصد گردشگری هنوز در حال نابودی زمین هستند. گفته می‌شود ارزش اقتصادی بخش گردشگری قابل‌توجه است متأسفانه، بسیاری از تحولات گردشگری از جمله کاهش منابع طبیعی محلی و مشکلات آلودگی و زباله بر محیط‌زیست تأثیر منفی می‌گذارد، مصرف بی‌رویه منابع طبیعی، افزایش آلودگی، از بین‌ رفتن زیستگاه‌های طبیعی جانوران و گیاهان و تهدید انقراض گونه‌های خاص از نتایج فشارهای شدید بر بخش گردشگری است.

بسیاری از کشورها محدودیت‌های کرونایی درباره گردشگری را کاهش داده‌اند برای مثال، ژاپن محدودیت‌های گردشگری را کاهش  و سقف ورود روزانه را به ۵۰ هزار نفر افزایش می‌دهد. فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن گفت که سقف ورود روزانه را از هفت سپتامبر به ۵۰ هزار نفر افزایش می‌دهد که گامی مهم در جهت از سرگیری کامل گردشگری است. در کشورهای سراسر جهان، مبادلات بین‌المللی در حال رشد است.

چرا توسعه پایدار گردشگری مهم است؟

توسعه گردشگری اغلب بیشتر به راحتی برای گردشگران و جامعه توسعه‌دهندگان مربوط می‌شود متأسفانه این مورد پتانسیل تخریب طبیعت را دارد. اگر کنترل نشود، صنعت گردشگری می‌تواند به منبع مهمی برای مشکلات زیست‌محیطی تبدیل شود. توسعه پایدار گردشگری با حفظ طبیعت و به حداقل رساندن استفاده از منابع طبیعی مرتبط است این به معنای ترویج اکوتوریسم، اجتناب از فعالیت‌هایی است که به طبیعت آسیب می‌زند و حیات‌وحش را تهدید می‌کند و انتشار گازهای گلخانه‌ای، استفاده از آب و سوخت‌های فسیلی را به حداقل می‌رساند.

گردشگری بین‌المللی می‌تواند درآمد حاصل از صادرات داشته باشد که می‌تواند یک مزیت فوق‌العاده برای جوامع کوچکتر و توسعه نیافته باشد. توسعه یک اکوسیستم گردشگری پایدار برای اطمینان از توزیع این درآمدها در بین جامعه بسیار مهم است. نه تنها این، بلکه توسعه گردشگری پایدار برای حفظ فرهنگ محلی، اجتناب از ازدحام بیش از حد، کمک بزرگی به اقتصاد محلی و کمک به توسعه مناطق و مشاغل کوچک در منطقه مناسب است. تا سال ۲۰۳۰، سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، یکی از آژانس‌های سازمان ملل‌متحد امیدوار است سیاست‌هایی را اجرا کند که باعث پیشرفت بیشتر گردشگری پایدار شود. گردشگری به نوبه خود باعث ایجاد شغل و ترویج فرهنگ و محصولات محلی می‌شود.

دبیر کل سازمان جهانی گردشگری گفت: «هر وقت سفر می‌کنید، به هر کجا که سفر می‌کنید، فقط به یاد داشته باشید که به طبیعت، فرهنگ و میزبان خود احترام بگذارید.»

منابع

waste۴change.com

en.janbharattimes.com

swikblog.com

bizzbuzz.news

businessday.ng

breakingtravelnews.com

businessday.ng

ttrweekly.com

tourismkelowna.com

un.org

nationaldaycalendar.com

nationaltoday.com

sdg.iisd.org

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.