بازار وام های خودرو نقطه عطف بالقوه ای در سال 2023 است

برای اینکه ببینیم در بازار خودرو چه اتفاقی می افتد، نیازی به تحلیل عمیق نیست. در طول همه‌گیری، فروش خودرو رونق گرفت و مردم بسیار زیاد پرداخت کردند. اکنون صورت‌حساب‌ها سررسید می‌شوند و دولت‌ها دیگر کیف پول مصرف‌کنندگان را پر نمی‌کنند. علاوه بر این، نرخ‌های بهره در حال افزایش هستند، بنابراین افرادی که تمایل زیادی

کد خبر : 294491
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲
بازار وام های خودرو نقطه عطف بالقوه ای در سال 2023 است


برای اینکه ببینیم در بازار خودرو چه اتفاقی می افتد، نیازی به تحلیل عمیق نیست.

در طول همه‌گیری، فروش خودرو رونق گرفت و مردم بسیار زیاد پرداخت کردند. اکنون صورت‌حساب‌ها سررسید می‌شوند و دولت‌ها دیگر کیف پول مصرف‌کنندگان را پر نمی‌کنند. علاوه بر این، نرخ‌های بهره در حال افزایش هستند، بنابراین افرادی که تمایل زیادی به وام گرفتن دارند (مانند بسیاری از خریداران خودرو) از هر زاویه‌ای احساس فشار می‌کنند.

برخی در تلاشند تا خودروهای دست دوم را تخلیه کنند، اما دارایی هایشان به سرعت در حال کاهش است و ناگهان بازار خودروهای دست دوم اشباع می شود. درد بیشتری در راه است.

اما یک موضوع جالب نیز وجود دارد @cardealershipguy او می‌گوید وام‌دهندگان به افرادی که توانایی خرید خودروی اول را ندارند، وام‌هایی را برای خودروهای دوم ارائه می‌کنند.

“من شک داشتم، اما پس از آنچه امروز صبح دیدم، اکنون کاملاً متقاعد شده‌ام که موجی از بازپس‌گیری خودروها در اوایل/اواسط سال 2023 رخ خواهد داد. اگر وام‌دهندگان مایل به خنجر زدن به یکدیگر باشند تا وام‌های بیشتری بدهند. در جاده، ما در مشکل هستیم. این پایان زیبایی نخواهد داشت.”

به یاد داشته باشید که تورم کالاها با افزایش قیمت خودروهای فرسوده در سال گذشته آغاز شد و اکنون این روند در حال معکوس است.

با نگاهی به نمودار بالا، که شاخص خودروهای دست دوم مانهایم است. به نظر می رسد که قیمت ها هنوز راه درازی تا کاهش دارند. با افزایش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو، درد و رنج همچنان افزایش خواهد یافت.

این یکی از مواردی است که در آن هیچ کس واقعاً نمی داند چقدر زیاده روی در آنجا وجود دارد، اما در ذهن من، قشر خاصی (در حال رشد) از مردم وجود دارند که همیشه از همه چیز حداکثر استفاده را می کنند و باید زیباترین ماشین را داشته باشند. آنها با مشکل بزرگی روبرو خواهند شد، اما مشکل بزرگتر می تواند بانک ها باشد. بله، مردم ممکن است خودروهای خود را از دست بدهند، اما این پایان دنیا نیست، به خصوص اگر آنها بتوانند خودروی ارزان‌تری را در بازار خودرو در حال فروپاشی خریداری کنند (اگر اعتباری داشته باشند). زیان های بزرگ می تواند متوجه وام دهندگان باشد که خودروهایی با ارزش بسیار کمتر از ارزش وام ها را در اختیار دارند. به نوبه خود، آنها باید آن خودروها را در بازار رها کنند و این باعث کاهش بیشتر قیمت ها می شود.

به طور خلاصه، قیمت خودروهای دست دوم ممکن است در سال آینده به شدت ارزان شود، حتی به طور بالقوه حتی از سطوح 2020 در آن نمودار نیز پایین تر خواهد بود.

بدتر از آن، وام دهندگان ممکن است خود را در دردسر بزرگی ببینند. تا حدودی، من فکر می‌کنم بازار از قبل این را می‌داند، زیرا در اینجا Ally است، که دومین منبع بزرگ وام خودرو در ایالات متحده است.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.