بازار تغییر کرده است: دیگر درباره تورم نیست، بلکه رشد است

دلار آمریکا در بالاترین سطح از ابتدای شیوع همه‌گیری قرار دارد و امروز افزایش یافته است. چه اتفاقی می افتد؟ به طور خلاصه، بازار دیگر متقاعد نشده است که بانک های مرکزی جهانی می توانند تورم را بدون ضربه بزرگی به رشد مهار کنند. شاید این یک رکود نباشد، اما پارادایم رشد بسیار کندتر از

کد خبر : 197320
تاریخ انتشار : شنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
بازار تغییر کرده است: دیگر درباره تورم نیست، بلکه رشد است


دلار آمریکا در بالاترین سطح از ابتدای شیوع همه‌گیری قرار دارد و امروز افزایش یافته است.

چه اتفاقی می افتد؟

به طور خلاصه، بازار دیگر متقاعد نشده است که بانک های مرکزی جهانی می توانند تورم را بدون ضربه بزرگی به رشد مهار کنند. شاید این یک رکود نباشد، اما پارادایم رشد بسیار کندتر از آنچه تصور می شد است.

هشت ماه بعد، پس از شروع یک سری افزایش حداقل 50 واحدی در ثانیه، بازار آتی صندوق های فدرال رزرو با نرخ 2.75 تا 3.00 درصد یک شبه قیمت گذاری می شود. نرخ یک شبه از سال 2007 به این اندازه بالا نبوده است و ما فقط نمی دانیم که اقتصاد وقتی به آنجا برسد چگونه خواهد بود.

بازار می‌گوید که بانک‌های مرکزی جهانی پشت این منحنی هستند و برای متوقف کردن تورم باید بیش از حد سفت شوند.

اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس امروز گفت: «ما در حال قدم زدن در یک خط بسیار تنگ بین مقابله با تورم و اثرات تولید شوک درآمد واقعی، و خطری که می‌تواند رکود ایجاد کند، هستیم.»

دیروز، پاول این را برای گفتن داشت:

هدف ما این است که از ابزارهای خود برای بازگرداندن تقاضا و عرضه به طور همزمان استفاده کنیم… و این کار را بدون کاهشی که به رکود تبدیل می شود، انجام دهیم. “این کار بسیار چالش برانگیز خواهد بود.”

نه فقط تورم

پیش از این، بازار متقاعد شده بود که بانک‌های مرکزی فرصت‌های زیادی برای افزایش تدریجی نرخ‌ها برای کاهش تورم دارند، اما دو چیز در سال 2022 تغییر کرده است.

1) جنگ اوکراین تورم کالاها را تسریع کرد

2) چین در قرنطینه است و دوباره زنجیره تامین را به هم می زند

بازار برای مدتی عینک‌های رز رنگی را در هر دو جلو به چشم می‌خورد، اما اکنون مشخص است که هر دو به جایی نمی‌رسند. به علاوه، با تداوم افزایش تورم و در حال حاضر شیب شدیدتر بانک‌های مرکزی، خطرات به نقطه‌ای رسیده است که برای گاوها غیرقابل تحمل است.

این را با شور و نشاط غیرمنطقی در سهام فناوری در خانه در طول همه‌گیری و ترکیدن حباب ناشی از آن ترکیب کنید و این یک میدان مین است.

در نهایت، چیزی که مرا وادار به تجدید نظر کرد، عملکرد تولیدکنندگان کالا در این هفته است. قیمت کالاها در این هفته تا حد زیادی افزایش یافته است، اما تولیدکنندگان در حال تکان هستند.

Alcoa درآمد خوبی را در این هفته گزارش کرد و تفسیر در کنفرانس تلفنی بسیار خوشحال کننده بود. با این حال این نمودار است:

الکوآ

این یک کاهش 23 درصدی در این هفته است.

این یک مورد منفرد نیز نیست. Freeport McMoran 18% و سایرین به میزان کمتری کاهش یافته است.

اگر بخواهم حوزه آبخیز را نام ببرم، این آخرین پیش بینی رشد جهانی صندوق بین المللی پول است که در این هفته منتشر شده است. این مجموعه اعداد عموماً به مردم چیزهایی را می‌گویند که قبلاً می‌دانند، اما این بار به نظر می‌رسید که این گزارش احساسات را برانگیخته است. پیش‌بینی تولید ناخالص داخلی جهانی در سال 2022 از 4.4 درصد به 3.6 درصد کاهش یافت.

اگر به این پیش‌بینی‌ها به‌عنوان تصویری فوری از اجماع یک ماه پیش نگاه کنید، از آن زمان به بعد در سناریوهای افزایش نرخ سریع‌تر قرار بگیرید — به راحتی می‌توانید به زیر 3 درصد برسید. به عنوان مثال، چین از 4.8 درصد تنها به 4.4 درصد کاهش یافت. با توجه به وضعیت کووید، این خوشبینانه است.

علاوه بر این، در اینجا نگاهی به پیش بینی های سال 2023 داریم. اگر نگران نرخ های بالاتر و کندی عمیق تر هستید، جای زیادی برای خطا وجود ندارد:

  • انگلستان + 1.2٪
  • ایتالیا + 1.7٪
  • منطقه یورو + 2.3٪
  • ایالات متحده + 2.4٪

برای بازار ارز چه معنایی دارد؟

تصاویر گویای داستان هستند. GBP/USD از اواسط ماه مارس به عنوان حمایت مهم به 1.30 چسبیده است. امروز سقوط کرد و به کمترین میزان از اکتبر 2020 رسید.

GBPUSD روزانه 22 آوریل

نمودار دلار نیوزلند (که بسیار شبیه نزدک به نظر می رسد) نیز از طریق 61.8% اصلاحی رالی مارس سقوط کرد. تا قبل از پایین‌ترین قیمت ژانویه هنوز کمی فرصت تنفس دارد، اما حرکت قیمت امروز نشانه‌ای از چیزهایی است که در آینده خواهند آمد، مگر اینکه حال و هوای بازار معکوس شود.

NZDUSD روزانه

هنوز چیزهای زیادی برای ارزهای کالایی وجود دارد: من فکر می‌کنم که این یک دهه صعودی برای منابع طبیعی به دلیل سرمایه‌گذاری کم و گذار سبز خواهد بود. اما این تجمع‌ها احتمالا تا زمانی که شاهد عقب نشینی جنگ‌طلبی بانک مرکزی جهانی باشیم، «مکث» خواهند بود.

بانک های مرکزی چه زمانی از ترمز خارج می شوند؟

این سوال بزرگ است.

من می‌توانم یک مورد قانع‌کننده بسازم که ما قبلاً قیمت‌گذاری حداکثری را انجام داده‌ایم. بازدهی 2.71 درصدی در دو سال خزانه داری بازدهی مناسبی در زمان عدم اطمینان است.

فکر می‌کنم فدرال‌رزرو میزان اهرم‌های موجود در بازار را دست‌کم می‌گیرد. ما آن را در آغاز همه گیری دیدیم، زمانی که اوراق قرضه قبل از اینکه فدرال رزرو شروع به خرید در مقادیر نامحدود کند، منفجر شد. بازارهای مالی بر پایه ای متزلزل از معاملات بیش از حد اهرمی ساخته شده اند.

سبد چیزهایی که با نرخ یک شبه 3 درصد در مقایسه با 0.1 درصد کار می کنند، بی نهایت کوچکتر است. برای رسیدن به آنجا نیاز به استراحت های سنگین است و هیچ کس نمی داند که چگونه به نظر می رسد. میترسم قشنگ نباشه

فدرال رزرو در 4 مه ترازنامه خود را اعلام خواهد کرد. آنها قبلاً خریدهای خالص را متوقف کرده اند.

این یک شرط خوب است که پاول شاهد برخی آشفتگی ها در بازارها همراه با ترس از رشد باشد و سعی کند انتظارات افزایش نرخ تهاجمی را کاهش دهد، بنابراین شاید آن موقع است که ساحل روشن شود. فدرال رزرو برای سال ها دوست خوبی برای بازارها بوده است.

در عین حال، تورم یک مشکل واقعی است و نظرات فدرال رزرو نشان می دهد که آنها ترسیده اند. پاول دیروز گفت که بازار کار “به طور ناپایدار داغ” است و مهار تورم “کاملا ضروری است”.

پاول گفت: «ما انتظار داشتیم که تورم در این زمان به اوج خود برسد و در ادامه سال و سپس بیشتر کاهش یابد. “این انتظارات در گذشته ناامید شده است… ما روی کمک از سوی تامین کننده حساب نمی کنیم. ما نرخ ها را افزایش خواهیم داد.”

دلار کانادا را تماشا کنید

یکی از ارزهایی که من به ویژه در زمینه نرخ های بالاتر نگران آن هستم، دلار کانادا است.

حباب مسکن کانادا در حال فروپاشی است و کاهش چشمگیر خواهد بود. در این مرحله گاو نر مورد این است که قیمت‌ها 20 درصد کاهش می‌یابد و کانادایی‌ها آن را کنار می‌گذارند، زیرا به هر حال همه پول پیدا شده است.

آنچه مهم است به خاطر داشته باشید این است که بازار مسکن کانادا و ایالات متحده اساساً از هم جدا شده اند. قیمت های کانادا بسیار بالاتر است، اما از نظر ساختاری، بازار مسکن نیز بسیار آسیب پذیرتر است. این به این دلیل است که وام های مسکن با نرخ متغیر بسیار محبوب هستند و با افزایش نرخ ها حتی بیشتر نیز رشد کرده اند. این بدان معناست که تازه‌ترین پولی که خانه‌ها را با بالاترین قیمت خریده است، در برابر نرخ‌های بالاتر نیز آسیب‌پذیر است. جایی برای خطا وجود ندارد.

علاوه بر این، حتی نرخ‌های ثابت در کانادا فقط برای پنج سال است، بنابراین حدود 20 درصد از آن‌ها هر سال تغییر می‌کنند و دوباره تنظیم مجدد خواهند شد. در ایالات متحده، 30 سال ثابت استاندارد است، بنابراین تنها درد واقعی متوجه خریداران و فروشندگان جدید است.

نکته اصلی این است که واقعاً این بانک کانادا نیست که نرخ ها را برای کانادا تعیین می کند.

حتما فکر میکنی شوخی میکنم ولی جدی میگم نرخ های وام مسکن کانادا در حدود 5 ساله دولت کانادا تعیین می شود. BOC تا حدودی بر محل معامله آن تأثیر می گذارد، اما بزرگترین عامل تعیین کننده این است که صندوق های فدرال رزرو کجا هستند.

در یک سناریوی کابوس‌آمیز برای اقتصاد کانادا، بازار مسکن دچار سقوط می‌شود و حتی با کاهش نرخ‌های BOC به صفر، فدرال رزرو همچنان در حال افزایش است یا نرخ‌ها را در سطح بالایی نگه می‌دارد. شاید BOC بتواند مقداری از آن را با QE خنثی کند، اما نتیجه یک لونی به طور قابل توجهی ضعیف‌تر خواهد بود.

احتمال یک نتیجه در این مسیر در حال افزایش است.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.