بازارهای متلاطم، صندوق های تامینی ارز را از خواب یک دهه ای به لرزه درآورد

© رویترز. عکس فایل: تصویر تصویری اسکناس های 100 دلاری آمریکا را نشان می دهد که در 2 اوت 2011 در توکیو گرفته شده است. رویترز/یوریکو ناکائو/عکس فایل نوشته نل مکنزی لندن (رویترز) – جان تیلور، مدیر کهنه کار صندوق سرمایه گذاری، یکی از کارتون های مورد علاقه اش گری لارسون را توصیف می کند،

کد خبر : 269142
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
بازارهای متلاطم، صندوق های تامینی ارز را از خواب یک دهه ای به لرزه درآورد



© رویترز. عکس فایل: تصویر تصویری اسکناس های 100 دلاری آمریکا را نشان می دهد که در 2 اوت 2011 در توکیو گرفته شده است. رویترز/یوریکو ناکائو/عکس فایل

نوشته نل مکنزی

لندن (رویترز) – جان تیلور، مدیر کهنه کار صندوق سرمایه گذاری، یکی از کارتون های مورد علاقه اش گری لارسون را توصیف می کند، جایی که کرکسی که روی لاشه حیوان نشسته است، به دیگری می گوید: “دوستان خوبی که از همه جا پرواز می کنند… این بهترین است. زمان ها”.

او به شوخی می گوید، شباهتی به صندوق های تامینی وجود دارد که در حال حاضر در بازارهای ارز در حال چرخش هستند، جایی که افزایش ناگهانی نوسانات باعث افزایش بازده برای معدود سرمایه گذاران متخصصی می شود که از دوره آرامش یک دهه ای که بسیاری را مجبور به ترک این بخش کرد جان سالم به در بردند.

شرکت سابق تیلور، FX Concepts، نوسانات بازار بحران مالی را به بهترین سال خود در سال 2008 رساند، زمانی که دارایی های تحت مدیریت به بیش از 14 میلیارد دلار رسید و آن را به بزرگترین صندوق تامینی ارز در جهان در آن زمان تبدیل کرد.

اما شست‌وشوی تسهیل‌های کمی بانک مرکزی و نرخ‌های بهره در کشورهای توسعه‌یافته پس از بحران، تقریباً ۷ تریلیون دلار در روز بازارهای ارز جهانی را از نوع جریان‌هایی که صندوق‌های تامینی رشد می‌کنند، تضعیف کرد.

به اصطلاح “تجارت حمل” – که در آن سرمایه گذاران یک ارز با بازده پایین قرض می گیرند و آن را می فروشند تا ارزی با بازده بالاتر بخرند – از بین رفت و در نهایت منجر به از بین رفتن بسیاری از این صندوق های تخصصی از جمله FX Concepts پس از یک دوره طولانی شد. 35 سال.

اکنون تورم بالای ده‌ها سال بانک‌های مرکزی را مجبور می‌کند تا دوباره نرخ‌های بهره را به شدت افزایش دهند.

دلار آمریکا به بالاترین حد در 20 سال اخیر رسیده است، زیرا فدرال رزرو پیشتاز بسته انقباضی است. وعده‌های کاهش مالیات بدون بودجه، سرمایه‌گذاران را عصبانی کرده است.

نوسانات بازگشته است، و به همراه آن عملکرد صندوق های ارزی که سال ها بود دیده نمی شد.

بانک دویچه (ETR:) شاخص نوسانات ارزی امسال تا کنون بیش از 100 درصد افزایش یافته است و عملکرد صندوق تامینی ارزی ردیابی شاخص BarclayHedge 5.71 درصد در نیمه اول افزایش یافته است، در مسیر بهترین سال خود از سال 2003.

به طور مشابه، شاخص ارز HFRI 500 HFR، که این وجوه را نیز دنبال می کند، 8.29 درصد افزایش یافته است، بهترین عملکرد خود از سال 2007 و به طور قابل توجهی از رشد 3.8 درصدی در شاخص صندوق های تامینی گسترده تر است.

تیلور در 78 سالگی که قادر به مقاومت در برابر فرصت‌های ایجاد شده توسط محیط تورمی جدید نیست، خود را از بازنشستگی سرمایه‌گذاری کنار کشید تا بتواند پول نقد مورد نیاز خود را برای راه‌اندازی یک صندوق تامینی جدید – معمولاً 100 تا 150 میلیون دلار – جمع‌آوری کند.

او گفت که محرک، گوش دادن به سخنان جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در مورد تورم و بازارها بود.

“هیچ کس قدرت کاملی بر بازارها ندارد. بازار به جایی می رود که می رود. اگر فکر می کند می تواند (تورم را متوقف کند و بازار را کنترل کند)، اشتباه می کند.”

بازیگران بزرگی مانند Brevan Howard، که همچنین دارای یک صندوق ارزی بود که قربانی بازارهای پس از بحران مالی شد، همچنین تمرکز خود را بر روی فارکس افزایش داده‌اند. بر اساس گزارش اخیر سهامداران، گروه صندوق های سرمایه گذاری عمومی آن، BH Macro، در سال گذشته بیش از سه برابر میزان قرار گرفتن در معرض FX خود را افزایش داد و در پایان اوت 18 درصد افزایش یافت. بروان هوارد از اظهار نظر خودداری کرد.

(شاخص معامله گران ارز BarclayHedge https://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/mkt/gdvzyzebepw/BarclayHedge%20currency%20traders%20index%20performance.png)

یک بار گاز گرفته، دو بار خجالتی؟

سال‌های بی‌ثباتی، صندوق‌های تامینی ارز موجود را از بین برد و از ایجاد صندوق‌های جدید جلوگیری کرد، فرآیندی که معمولاً ۷ تا ۸ ماه طول می‌کشد.

طبق گفته BarclayHedge، انحلال و ادغام صندوق ها در چهار سال گذشته با حاشیه قابل توجهی از زمان آغازین پیشی گرفته است، و هیچ صندوق تامینی جدید متمرکز بر ارز در سال جاری راه اندازی نشده است، اولین مورد از زمانی که ارائه دهنده داده ها در سال 1990 ثبت سوابق را آغاز کرد.

(راه اندازی و بسته شدن صندوق تامینی ارز https://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/mkt/xmpjozxqnvr/Hedge%20fund%20launches%20and%20closures.png)

چند نفر آن را بیرون آوردند. بارکلی هج تخمین می‌زند که در حال حاضر بین 85 تا 110 صندوق وجود دارد که از 450 تا 550 یک دهه پیش کاهش یافته است. اما آنها بر روی 1.3 تریلیون دلار دارایی تحت مدیریت نشسته‌اند، که بیشترین پولی است که صندوق‌های بازنشستگی، مدیران دارایی و مدیران ثروت به صندوق‌های ارزی از سال 1990 آغاز کردند.

لزلی هیل، مدیر عامل گروه مالی رکورد می گوید، با این حال، تجارت ارز سخت است.

Record که بر دارایی‌های 83.1 میلیارد دلاری نظارت دارد، با پوشش ریسک ارزی پرتفوی سنتی‌تر مدیران دارایی در کنار استراتژی‌های تجاری خود، به بزرگترین متخصص ارز در جهان تبدیل شده است.

افشای عمومی اخیر نشان داد که این صندوق دارای یک صندوق ارزی 4.5 میلیارد دلاری و یک صندوق چند دارایی 4.4 دلاری است.

هیل می‌گوید: «ارتباط با ارز خالص، نه فقط پوشش ریسک – که در آن کارمزدها کم است اما خطرات آن زیاد است – بلکه ارز برای بازگشت … بسیاری از مدیران ارز را از تجارت خارج کرده است».

آدریان لی، که آدریان لی و شرکا را در سال 1999 تأسیس کرد و تقریباً 17 میلیارد دلار را مدیریت می کند که به طور همزمان به عنوان یک صندوق تامینی و مدیریت ریسک ارز مستقر شده است، معتقد است که شرایط باید برای مدیران ارز شیرین باقی بماند.

او گفت: «در 10 سال گذشته به‌عنوان مدیر ارز، اگر پیشنهاد می‌دادید 2 درصد به سبد سهام مردم اضافه کنید، در حالی که آنها 15 درصد از سهام خود درآمد داشتند، نگاهی به آن نمی‌افتید. اکنون بخش سهام از پرتفوی در حال از دست دادن پول است.

یک منبع که به دلیل قوانین مالی شناسایی نشد، گفت که بازده لی امسال فقط 20 درصد است.

در حالی که تیلور بر این باور است که هجوم سفته بازان می تواند به نوسانات فزاینده بیافزاید، او استدلال می کند که رکود کاهشی تازه ای را در سهام و برخی بازارهای اوراق قرضه و ارز به همراه خواهد داشت – صندوق های تامینی یا نه.

او گفت که بازارها ریتم یک چرخه پخته شده را منعکس می کنند و معامله گران آنجا هستند تا بر این موج سوار شوند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.