این چیست و چرا معامله گران باید مراقبت کنند؟

نوسانات ضمنی ، مترادف با نوسانات مورد انتظار ، متغیری است که میزان حرکت مورد انتظار برای بازار یا امنیت معین را نشان می دهد. غالباً به صورت کوتاه IV نامیده می شود ، نوسان ضمنی میزان یا اندازه پیش بینی شده حرکت در یک دارایی اساسی را تعیین می کند. منظور از تنوع چیست؟

کد خبر : 90386
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
این چیست و چرا معامله گران باید مراقبت کنند؟


نوسانات ضمنی ، مترادف با نوسانات مورد انتظار ، متغیری است که میزان حرکت مورد انتظار برای بازار یا امنیت معین را نشان می دهد. غالباً به صورت کوتاه IV نامیده می شود ، نوسان ضمنی میزان یا اندازه پیش بینی شده حرکت در یک دارایی اساسی را تعیین می کند.

منظور از تنوع چیست؟

نوسانات ضمنی عددی است که بر حسب درصد نمایش داده می شود و سطح عدم قطعیت یا ریسک را که معامله گران درک می کنند نشان می دهد. قرائت IV ​​، که از مدل قیمت گذاری گزینه های Black-Scholes گرفته شده است ، می تواند میزان تغییرات مورد انتظار برای یک شاخص حقوق صاحبان سهام ، سهام ، کالا یا جفت ارز اصلی در مدت زمان مشخص شده

به عنوان مثال ، شاخص محبوب VIX صرفاً نوسانات ضمنی 30 روزه برای S&P 500 است. سطح بالای VIX (یعنی درصد) یا خوانش ناپایداری زیاد ، نشان می دهد که خطر نسبتاً بالا رفته و شانس بیشتری برای بزرگتر شدن وجود دارد. نسبت به نوسانات معمولی قیمت

VOLATILITY IMPLIED VS VOLATILITY TISTORICAL – تفاوت در چیست؟

نوسانات ضمنی عبارت است از اندازه مورد انتظار تغییر قیمت در آیندهبه نوسانات ضمنی به طور گسترده ای نشان می دهد که یک حرکت بزرگ یا کوچک در یک بازه زمانی خاص پیش بینی می شود. از سوی دیگر، بی ثباتی تاریخی، یا نوسان متوجه شده است ، نشان می دهد اندازه واقعی تغییر قیمت قبلیبه بی ثباتی تاریخی سطح کلی فعالیت بازار را که قبلاً مشاهده شده است نشان می دهد.

نمودار قیمت نوسانات دلار آمریکا در مقایسه با ضمنی

محدوده واقعی واقعی (ATR) دارایی یا اوراق بهادار نمونه ای از شاخصی است که نوسانات تاریخی را نشان می دهد. اگرچه نوسانات ضمنی و نوسانات تاریخی از نظر انتظارات آینده در مقایسه با مشاهدات گذشته کمی متفاوت است ، این دو معیار به هم نزدیک هستند و تمایل دارند در الگوهای مشابه حرکت کنند.

قرائت ناپایداری ضمنی معمولاً زمانی بیشتر است که عدم قطعیت مطابق با احتمال تأثیر بازار وجود داشته باشد – و اغلب در اطراف انتشار داده های اقتصادی یا سایر رویدادهای خطرناک برنامه ریزی شده مانند جلسات بانک مرکزیبه این می تواند منجر به نوسانات بیشتر قیمت شود و بنابراین می تواند به قرائت بالاتری از نوسانات تحقق یابد. به همین ترتیب ، وقتی نوسانات تاریخی در شرایط آرام بازار ثابت می ماند ، یا زمانی که ریسک نسبتاً مهار می شود ، IV کمتر می شود.

تغییرپذیری اعمال شده می تواند ریسک و عدم اطمینان بازار را منعکس کند

بی ثباتی ضمنی نشان دهنده میزان پیش بینی شده حرکت بازار است – صرف نظر از جهت. به عبارت دیگر ، نوسانات ضمنی بازده مورد انتظار از نتایج بالقوه و عدم قطعیت در مورد بالا یا پایین بودن یک دارایی اساسی را نشان می دهد.

نوسانات ضمنی بالا نشان می دهد که شانس بیشتری برای نوسان قیمت زیاد از سوی معامله گران وجود دارد در حالی که نوسانات ضمنی ضعیف نشان می دهد که بازار انتظار دارد حرکت قیمت ها نسبتاً آهسته باشد. اندازه گیری ناپایداری ضمنی همچنین می تواند به معامله گران در ارزیابی بازار کمک کند احساسات در نظر گرفتن IV به طور گسترده ای سطح عدم قطعیت درک شده یا خطر را نشان می دهد.

محدوده های بازرگانی اعمال فشار می تواند سطوح پشتیبانی فنی و مقاومت را نشان دهد

اندازه گیری های نوسانات ضمنی را می توان در استراتژی های تجاری مختلف نیز گنجانید. این به دلیل مفید بودن آنها برای شناسایی مناطق بالقوه است پشتیبانی فنی و مقاومتبه محدوده معاملات نوسانات ضمنی معمولاً با این فرض محاسبه می شود که قیمتها در یک حرکت انحراف یک استاندارد باقی می مانند. از نظر ریاضی ، این بدان معناست که 68 درصد احتمال آماری وجود دارد که عملکرد قیمت در محدوده معاملات نوسانات ضمنی تعریف شده در یک بازه زمانی مشخص نوسان کند.

گفته می شود ، اگر قیمت ها در بالاترین محدوده معاملات نوسانات ضمنی از پیش تعریف شده خود معامله شوند ، در این صورت 84٪ احتمال آماری وجود دارد که قیمت ها پایین تر گرانش کنند و 16٪ احتمال ادامه قیمت ها وجود دارد. از سوی دیگر ، اگر قیمت ها در محدوده پایین تر محدوده معاملات نوسانات ضمنی از پیش تعیین شده مبادله شوند ، در این صورت احتمال آماری 84 درصد وجود دارد که قیمت ها بالاتر رفته و 16 درصد احتمال ادامه سقوط قیمت ها وجود دارد.

مزایای تغییرپذیری اعمال شده به عنوان یک علامت فارکس

تا حد زیادی مدیون ویژگی بازگشتی ذاتی است جفت ارز اصلی، محدوده معاملات نوسانات ضمنی معمولاً به عنوان سیگنال های قوی فارکس عمل می کند. مثلا، این تحلیل EUR/GBP که محدوده معاملات بی ثباتی 24 ساعته را برای EUR/GBP تعریف کرد ، یک مثال نشان داد که چگونه این موانع فنی می تواند به معامله گران در شناسایی نقاط عطف احتمالی و فرصت های معاملاتی کمک کند.

نمودار قیمت EURGBP مثال استراتژی معاملات نوسانات ضمنی

در 14 ژانویه 2020 ، اقدام قیمت EUR/GBP در 0.8541 معامله شد و اندازه گیری نوسانات ضمنی آن 7.3 for برای قرارداد آپشن های یک شبه (یعنی 1 روز) تعیین شد. با استفاده از این ورودی های ارزشی و فرمول محدوده معاملاتی گزینه های زیر ، برآورد شد که EUR/GBP این کار را انجام می دهد بین حمایت ضمنی 0.8508 و مقاومت ضمنی 0.8574 در 24 ساعت آینده با احتمال آماری 68٪ در نوسان است.

نمودار نوسانات ضمنی محاسبه استراتژی محدوده معاملاتی

به عبارت دیگر ، محدوده معاملاتی 24 ساعته محاسبه شده نشان دهنده یک حرکت ضمنی 1 انحراف استاندارد است

+/- 0.0033 از محل ، که بدان معناست که انتظار می رود نوسانات پوند یورو در یک نوار 66 پیپ در حدود قیمت فعلی آن 0.8541 برای جلسه معاملاتی 15 ژانویه 2020 محدود شود.

با پیشرفت معاملات و گسترش فعالیت بازار ، EUR/GBP به بالاترین سطح روزانه 0.8578 رسید ، اما پس از کاهش شدید قیمت ها ، جفت ارز جلسه 15 ژانویه 2020 را در 0.8547 بست. این امر ناشی از هجوم فشار فروش به دنبال رد موانع فنی ضمنی آن بود.

استفاده از نوسان پذیری وارد شده برای تجارت کالاها ، سهام و شاخص ها

علاوه بر فارکس ، معیارهای نوسانات ضمنی را می توان در آن گنجانید استراتژی های معاملاتی برای کالاها ، سهام و شاخص ها. همانطور که در بالا ذکر شد ، اندازه گیری نوسانات ضمنی می تواند سطح عدم قطعیت بازار را نشان دهد. به همین ترتیب ، معیارهای نوسان متضمن دارایی متقابل دارایی ها تمایل به منعکس کننده روابط مفید با بازارهای اصلی مربوطه خود دارند و ممکن است بینش را در مورد اینکه بازار بعدی در چه مرحله ای قرار دارد ، ارائه دهند.

نمودار قیمت نوسانات ضمنی S&P 500 VIX و نفت خام OVX

نمودار ایجاد شده توسط RichDvorakFX با TradingView

بدون شک محبوب ترین معیار نوسانات ضمنی ، شاخص S&P 500 VIX است. شاخص VIX به طور معمول در شرایط آشفته بازار و افزایش عدم قطعیت افزایش می یابد ، هرچند که “ترس سنج” در حین فروش تهاجمی سهام افزایش می یابد. به نوبه خود ، VIX به طور کلی رابطه معکوس قوی با S&P 500 دارد.

شاخص OVX ، که نشان دهنده نوسان قیمت نفت خام 30 روزه است ، نمونه دیگری از معیار IV را که معمولاً ذکر می شود ، ارائه می دهد. با توجه به اینکه قیمت نفت خام و سهام به طور مشابه با کاهش اشتها واکنش نشان می دهند ، جای تعجب نیست که نفت خام مرتبط با احساسات اغلب با VIX و OVX رابطه منفی دارد.

نمودار قیمت نوسانات ضمنی نحوه تجارت طلا و دلار آمریکا

نمودار ایجاد شده توسط RichDvorakFX با TradingView

اگرچه این رابطه معکوس به طور معمول بین قیمت دارایی و خوانش ناپایداری آن به عنوان یک قاعده کلی عمل می کند ، اما همیشه اینطور نیست و استثنائات خاصی نیز وجود دارد. همبستگی قیمت با نوسان ضمنی پویا است ، به این معنی که دائماً در حال تغییر است ، که با تقویت یا تضعیف نسبی روابط تاریخی آنها مطابقت دارد.

به طور مشابه ، وقتی صحبت از رایج می شود دارایی های امن، آ رابطه مستقیم بین قیمت و نوسان ضمنی ممکن است نشان دهد. به عنوان مثال ، شاخص دلار آمریکا (DXY) به طور گسترده ای جزر و مد مورد انتظار را دنبال می کند بی ثباتی ارز (FXVIX). همچنین ، یک همبستگی مثبت اغلب با قیمت نوسانات طلا و طلا (GVZ) منعکس می شود. این مثالها به تشریح بینش ارزشمندی که بر نوسانات دلالت دارد ، کمک می کند وقتی در رویکردهای کلان و سایر موارد جامع گنجانده شود ، خواندن ها می توانند ارائه دهند استراتژی های معاملاتیبه

یک حساب تجاری نمایشی FX را با IG باز کنید و ارزهایی را که به روندهای سیستمیک پاسخ می دهند معامله کنید.

– نوشته شده توسط دوروراک غنی، تحلیلگر برای DailyFX.com

ارتباط با RichDvorakFXدر توییتر برای درک بازار در زمان واقعی





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.