امیرمسعود عابدین: یکی از عجیبترین محصولات فولکسواگن، خودروی XL۱ بود که ظاهر خاص و منحصر به فردی داشت.قصد فولکسواگن از تولید XL۱، این بود که خودرویی بسیار کم مصرف بسازد، که در نهایت منجر به تولید خودرویی لیمیتد ادیشن به نام XL۱ در سال ۲۰۱۴ شد.
قبل از اینکه فولکسواگن از این مدل رونمایی کند، توجه پورشه به سمت شاسی فیبرکربنی XL۱ جلب شد.پورشه هم به این فکر فرو رفت که خودرویی اسپرت و جمع و جور و همچنین کم مصرف بسازد.بنابراین دست به کار شد و شروع به طراحی و تولید ۹۰۴ Living Legend کرد.
سر انجام پورشه از این کانسپت در سال ۲۰۱۳ رونمایی کرد.این کانسپت در واقع یادبودی برای پورشه ۹۰۴ دهه ۱۹۶۰ بود.
سبک طراحی این کانسپت، نشان دهنده آینده پورشه که در واقع اکنون شاهد آن هستیم، بود.چراغهای جلو ترکیبی از شکلهای دایره و مربع بود و دقیقا شبیه چیزی است که امروزه در باکستر و پانامرا میبینیم.طراحی کلاسیک گلگیرها و شکل مدرن بدنه، ترکیبی زیبا را پدید آورده بودند.
بیشتر بدانید:
در نمای عقب، شاهد استفاده از چراغ متصل بودیم که اکنون در ۹۱۱ دیده میشود.قلب تپنده این کانسپت، پیشرانه یک موتور سیکلت V۲ دور بالا بود! پیشرانه ۱.۲ لیتری دوکاتی ۱۱۹۹ سوپرلگرا، در میانه این خودرو قرار گرفته است.این کوپه زیبای موتور وسط میتوانست در سال ۲۰۱۷ با آلپاین A۱۱۰ رقابت جذابی را ایجاد کند، اما متاسفانه هیچگاه پایش به خط تولید باز نشد.
جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در هوشمند نیوز مراجعه کنید.
227227
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰