این خودرو حکم طلا را در بازار ایران پیدا کرده است!

به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز،  شاید تصور کنید که خودرویی مثل ژیان قیمت آنچنان بالایی نداشته باشد، اما سخت در اشتباه هستید. ژیان هم اکنون تبدیل به یک جواهر در بازار خودرو شده است و تا قیمت ۳۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. به نقل از روزگار خودرو، در حال حاضر قیمت پرایدهای موجود در بازار هم در

کد خبر : 494941
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
این خودرو حکم طلا را در بازار ایران پیدا کرده است!


به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز،  شاید تصور کنید که خودرویی مثل ژیان قیمت آنچنان بالایی نداشته باشد، اما سخت در اشتباه هستید. ژیان هم اکنون تبدیل به یک جواهر در بازار خودرو شده است و تا قیمت ۳۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. به نقل از روزگار خودرو، در حال حاضر قیمت پرایدهای موجود در بازار هم در حدود ۳۰۰ میلیون تومان است. اما نکته مهم اینجاست که چطور قیمت خودرویی مثل پراید یا ژیان به این حد رسیده است.

ژیان یا ۲CV پاسخ قاطع سیتروئن به پیشروی فولکس‌واگن بیتل بود. خودرویی ساده از نظر نگهداری و تولید با مصرف کم و قیمت ارزان؛ پاس کردن همه‌ی این شرایط، به معنی مبارزه و پیروزی در برابر فولکس بیتل بود.

سایپا با مهندسی معکوس ماشین محبوب فرانسوی را به ایران می آورد؟

سیتروئن ۲CV که به معنی دو اسب‌بخار است، از سال ۱۹۴۸ پا به میدان رقابت گذاشت و تا سال ۱۹۹۰ تولید می‌شد.  طبق آمار، ۹ میلیون دستگاه از این خودرو تولید شد! این یعنی تولید یک نسل در بیش از ۴۰ سال که در صنعت خودروسازی همچین موردی بسیار کمیاب است.

سایپا با مهندسی معکوس ماشین محبوب فرانسوی را به ایران می آورد؟

طراحی ساده و بدنه جدا از شاسی و پیشرانه تخت و هوا خنک و بسیاری از عوامل دیگر، این خودرو را خاص می‌کرد. پیشرانه‌های مختلفی مثل ۳۷۵ سی‌سی، ۴۲۵ سی‌سی، ۶۰۲ سی‌سی و M۲۸ برای ۲CV در نظر گرفته شد. قوی‌ترین پیشرانه که M۲۸ نام دارد، ۴۵ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کرد و در مسابقات اتومبیل‌رانی به کار گرفته می‌شد. نسخه ۳۷۵ سی‌سی آن، ۹ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کرد و از صفر تا ۶۵ کیلومتر را در ۴۲.۵ ثانیه طی می‌کرد!

سایپا با مهندسی معکوس ماشین محبوب فرانسوی را به ایران می آورد؟

سیستم تعلیق کاملا مستقل در دو محور که در واقع ۴ بازوی مک‌فرسون در هر ۴ طرف و در راستای طولی بود، این اجازه را می‌داد که در حین پیچیدن و یا عبور از یک دست‌انداز، فاصله محوری خودرو در آن سمت بیشتر و کشیده‌تر شود که در نوع خود عجیب بود. به صورت کلی این خودرو به نوعی سرزمین عجایب سیتروئن به حساب می‌آید!

سایپا با مهندسی معکوس ماشین محبوب فرانسوی را به ایران می آورد؟

در سال ۱۹۶۶، سیتروئن با ۲CV وارد ایران شد و سپس با یک نسخه داخلی به نام ژِیان جایگزین شد؛ این خودروها در اصل در ایران، در یک سرمایه گذاری مشترک بین سیتروئن و ایران ناسیونال تا انقلاب ۱۹۷۹ تولید می‌شد، زمانی که ایران ناسیونال ملی شد، تولید این خودرو در ایران از سال ۱۳۴۷ در شرکت سهامی سیتروئن ایران سایپا آغاز شد. ژیان برای سال‌ها در یک مدل و به صورت سواری هاچ بک تولید می‌شد، اما پس از سال ۱۳۵۳ بر تنوع مدل ژیان‌های تولیدی افزوده شده و مدل وانت این خودرو با نام “ژیان مهاری” و “ژیان پیکاپ وانت اتاق دار تولید شد.

با وجود مزایای ژیان تولید این خودرو از سال ۱۳۶۰ متوقف شد به گونه‌ای که شرکت سایپا رنو ۵ را جایگزین این خودرو کرد. پس از آن نیز پراید، جایگزین رنو ۵ شد.

۲۲۷۳۲۲



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.