اینویت تاپیریت کاناتامی و دولت کانادا برای پایان دادن به سل در اینویت نونانگات تعهد مشترک دارند.

[ad_1] اتاوا، انتاریو (24 مارس 2022) — رئیس اینویت تاپیریت کاناتامی (ITK)، ناتان اوبد، و وزیر خدمات بومی، پتی هاجدو، امروز بیانیه زیر را صادر کردند: در روز جهانی سل ۲۰۲۲، ما تصدیق می‌کنیم که سل (TB) همچنان به طور نامتناسبی بر جوامع اینویت در سراسر کانادا تأثیر می‌گذارد. ما متعهد به بهبود سلامت Inuit

کد خبر : 183073
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۶
اینویت تاپیریت کاناتامی و دولت کانادا برای پایان دادن به سل در اینویت نونانگات تعهد مشترک دارند.

[ad_1]

اتاوا، انتاریو (24 مارس 2022) — رئیس اینویت تاپیریت کاناتامی (ITK)، ناتان اوبد، و وزیر خدمات بومی، پتی هاجدو، امروز بیانیه زیر را صادر کردند:

در روز جهانی سل ۲۰۲۲، ما تصدیق می‌کنیم که سل (TB) همچنان به طور نامتناسبی بر جوامع اینویت در سراسر کانادا تأثیر می‌گذارد. ما متعهد به بهبود سلامت Inuit در Inuit Nunangat از طریق کاهش سل و اهداف حذف سل هستیم.

نرخ بالای سل در سراسر Inuit Nunangat نشانه ای از نابرابری های بهداشتی بین اینویت و سایر کانادایی ها است، از جمله مسکن های شلوغ، ناامنی غذایی، موانع مراقبت های بهداشتی و فقر. بین سال‌های 2015 تا 2019، میزان بروز بیماری سل فعال در میان اینویت‌های ساکن در اینویت نونانگات، 300 برابر بیشتر از افراد غیربومی متولد شده در کانادا بود. گزارش‌های اخیر برای موارد فعال سل در میان اینویت کاهش 61 درصدی را بین سال‌های 2019 تا 2020 نشان داده است.

با این حال، همه‌گیری COVID-19 برخی از تلاش‌ها را برای آزمایش، گزارش و ردیابی تماس برای سایر بیماری‌های واگیر از جمله سل تغییر مسیر داده است. در حالی که خدمات ضروری سل در سراسر همه‌گیری حفظ شده است، هنوز خیلی زود است که تأثیر کامل COVID-19 بر پیشرفت به سمت اهداف حذف سل را بدانیم. در نتیجه، ادامه نظارت بر سل در میان اینویت ها در سال های آینده برای به دست آوردن تصویری بلندمدت از روندها مهم است.

در سال 2018، دولت کانادا و ITK متعهد شدند که تا سال 2030 سل را از Inuit Nunangat حذف کنند. سرمایه گذاری اولیه دولت کانادا به مبلغ 27.5 میلیون دلار به سمت برنامه های اقدام حذف سل اختصاص یافته است که برای هر یک از چهار منطقه تشکیل دهنده Inuit Nunangat انجام شده است. . این کار شامل فعالیت های غربالگری سل، اطلاع رسانی به جامعه، آموزش کارکنان بهداشتی جامعه، تحقیقات ویژه Inuit و بررسی مقطع بین سل و کووید-19 است.

سل هم قابل پیشگیری و هم قابل درمان است. برنامه ها و ابتکاراتی برای شکستن چرخه سل در سراسر اینویت نونانگات مورد نیاز است. برای این منظور، ITK مشخص کرده است که 141 میلیون دلار اضافی در طول هشت سال آینده برای از بین بردن سل در جوامع اینویت مورد نیاز است.

برای بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی لازم برای جوامع سالم و عاری از سل، ما باید

  • از طریق حمایت مستمر از پروژه‌های درمانی مانند ابتکار نانیلاووت، که به خانواده‌های اینویت کمک می‌کند عزیزانی را که بین دهه‌های 1940 و 1960 بر اثر سل در خارج از خانه مرده‌اند پیدا کنند، تاریخ منحصر به فرد و تأثیرات همه‌گیری سل را بر اینویت به رسمیت بشناسید و احترام بگذارید.
  • مقابله با شکاف‌های تعیین‌کننده‌های اجتماعی سلامت اینویت، از جمله مسکن، امنیت غذایی و تغذیه، سلامت روان، آموزش عادلانه و فرهنگی مرتبط، و دسترسی به خدمات بهداشتی از نظر فرهنگی ایمن، که سل را در جوامع اینویت تداوم بخشیده است.
  • رفع شکاف‌های زیرساختی اجتماعی و اقتصادی از طریق سرمایه‌گذاری‌های جدید عمده در زیرساخت‌ها، از جمله ایجاد صندوق زیرساختی Inuit Nunangat، برای تسریع در توزیع منابع مورد نیاز برای رفع شکاف زیرساخت‌ها و رعایت تعهدات حقوق بشری کانادا.
  • کاهش فقر از طریق توسعه یک مدل درآمد پایه با مشارکت Inuit، که افرادی را که در اطراف یا زیر خط فقر ایجاد شده با استفاده از شاخص‌های هزینه زندگی و درآمد منطقه‌ای و اجتماعی زندگی می‌کنند هدف قرار می‌دهد.
  • شکاف های عمده داده ها، تحقیقات و سیاست ها را در سراسر Inuit Nunangat، به ویژه آنهایی که بر سلامتی و به طور خاص سل تأثیر می گذارند، از طریق حمایت از مشارکت های داده ای تحت رهبری Inuit به حداقل برسانید.

دولت کانادا به همکاری با ITK، جوامع و سازمان‌های Inuit، دولت‌های منطقه‌ای و سایر بخش‌های فدرال برای پیشبرد حذف سل اختصاص دارد. با همکاری شرکای مختلف اینویت، استراتژی‌ها و برنامه‌هایی در حال توسعه است که سبک زندگی، سنت‌ها و فرهنگ اینویت را در نظر می‌گیرد.

با تجارب و صداهای اینویت در خط مقدم تلاش هایمان، ما همچنان به حمایت از خودمختاری در جوامع اینویت ادامه می دهیم. تعهدات مشترک ما بسیار فراتر از کاهش و حذف سل در اینویت نونانگات است. با هم، ما تلاش می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که اینوئیت در تمام مناطق رونق دارد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.