ایمنی تسلا در مرکز آزمایشات کره جنوبی در مورد تصادف آتشین و مرگبار

دادستان راننده را به قتل غیرعمد متهم کرده است. او تسلا را مقصر می داند. چوی وان جونگ، که با راندن افراد مست به خانه با خودروهای شخصی خود، امرار معاش کرده بود، می‌گوید که مدل X به خودی خود از کنترل خارج شد و ترمزها در تصادف دسامبر 2020 از کار افتادند. محاکمه جنایی

کد خبر : 283550
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲:۳۶
ایمنی تسلا در مرکز آزمایشات کره جنوبی در مورد تصادف آتشین و مرگبار


دادستان راننده را به قتل غیرعمد متهم کرده است. او تسلا را مقصر می داند.

چوی وان جونگ، که با راندن افراد مست به خانه با خودروهای شخصی خود، امرار معاش کرده بود، می‌گوید که مدل X به خودی خود از کنترل خارج شد و ترمزها در تصادف دسامبر 2020 از کار افتادند.

محاکمه جنایی که قرار است در کره جنوبی آغاز شود، به سؤالاتی در مورد ایمنی خودروهای تسلا بستگی دارد، در زمانی که سازنده خودروهای برقی با طیف وسیعی از دعاوی قضایی و نظارت بیشتر توسط تنظیم کننده ها مواجه است.

چوی 61 ساله اکنون نمی تواند به عنوان یک راننده مستقل یا آنچه در کره به عنوان “راننده جایگزین” شناخته می شود، کار پیدا کند.

او می‌گوید پیش از محاکمه‌ای که اعتبارش را در برابر با ارزش‌ترین خودروساز جهان قرار می‌دهد، دچار فلاش بک و افسردگی می‌شود.

چوی که پس از تصادف به دلیل پارگی روده تحت عمل جراحی قرار گرفت، گفت: «وقتی از خواب بیدار می‌شوم، احساس می‌کنم رها شده‌ام و تنها در وسط اقیانوس شناور هستم.

تسلا به درخواست های کتبی برای اظهار نظر در مورد سقوط و پرونده چوی پاسخی نداد. وکیل خانواده یون هونگ گئون که صاحب خودرو بود و در تصادف جان باخت، از اظهار نظر خودداری کرد.

مورد چوی توجه برخی از حامیان ایمنی در کره جنوبی را به خود جلب کرده است که می خواهند مفاد توافق تجارت آزاد با ایالات متحده را تغییر دهند که تسلا را از استانداردهای محلی مستثنی می کند.

به عنوان مثال، تسلا ملزم به پیروی از مقررات کره جنوبی نیست که حداقل یک درب صندلی جلو و عقب را برای نقص مکانیکی الزامی می‌کند، زیرا توافقنامه تجارت آزاد آمریکا و کره جنوبی، خودروسازانی را که کمتر از 50000 خودرو می‌فروشند، از قوانین ایمنی محلی معاف می‌کند. .

داده های ثبت نام نشان می دهد تسلا در سال 2021 17828 دستگاه خودرو در کره جنوبی فروخته است.

پارک کیون اوه، یکی از مقامات بخش FTA کره-ایالات متحده در وزارت تجارت کره جنوبی، گفت که بند معافیت تسلا را ملزم به رعایت مقررات ایمنی آمریکا می کند، که نیازی به قفل پشتیبان مکانیکی ندارد. چنین چفت‌هایی امکان باز شدن درها را فراهم می‌کنند حتی اگر ماشین برق نداشته باشد.

پارک از اظهار نظر بیشتر خودداری کرد. دفتر نماینده تجاری ایالات متحده به درخواست ها برای اظهار نظر در مورد معامله تجاری یا مقررات پاسخی نداد.

دادستان ها می گویند که چوی هنگام ورود به گاراژ یک ساختمان آپارتمانی در سئول، پدال گاز را کف کرد و قبل از تصادف با سرعت 95 کیلومتر در ساعت (60 مایل در ساعت) برخورد کرد. او این موضوع را رد می‌کند و می‌گوید آینه‌های جانبی خودرو درست قبل از اینکه خودرو به خودی خود شتاب بگیرد، بدون فرمان شروع به جمع شدن و خارج شدن کردند.

چوی که گفت بیش از 20 سال رانندگی کرده و تجربه رانندگی تسلاس را داشته است، گفت: «احساس می‌کردم که ماشین توسط یک طوفان با خود برده شده است.

قاضی در جلسه مقدماتی گفت که این خودروساز داده هایی از مدل X را که خودرو در لحظاتی قبل از تصادف مخابره کرده بود به دادستان ارائه کرد. تیم دفاعی خواستار دیدن داده ها شده و منتظر انتشار آن از سوی دادگاه است.

چوی و وکیلش به دنبال این هستند که نشان دهند سیستم های الکتریکی خودرو از کار افتاده و طراحی آن باعث کندی تلاش آتش نشانان برای نجات یون شده است.

باتری تسلا پس از سقوط آتش گرفت. به گفته آتش نشانان و فیلمی از صحنه که توسط آتش نشانان گرفته شده و توسط رویترز مشاهده شده است، دود و شعله آتش خودرو را پر کرده است.

چوی از پنجره شکسته ای که در کنارش بود فرار کرد. گزارش آتش نشانی در 31 دسامبر 2020 نشان می دهد که آتش نشانان در بیرون کشیدن یون از صندلی عقب تاخیر داشتند، زیرا درهای الکترونیکی مدل X از بیرون باز نشدند. این گزارش اشاره ای نمی کند که عملیات نجات چه مدت به تعویق افتاده است.

یون 60 ساله پس از اینکه آتش نشانان او را از ماشین بیرون آوردند و CPR انجام دادند، مرده اعلام شد. علت مرگ علنی نشد.

قاضی پارک وون-گیو گفت که قصد دارد مهندسان تسلا را برای شهادت فراخواند و ایمنی خودروهای تسلا در دادگاه مورد بررسی قرار گیرد. قتل غیر عمد مجازات بالقوه حبس تا پنج سال را در پی دارد.

صحنه ای آتشین

طبق گزارش آتش نشانی، تحقیقات ایستگاه آتش نشانی که پاسخ داد نشان داد که خرابی باتری واکنش اضطراری را با غیرفعال کردن کنترل صندلی کند کرده است، که باعث می شود آتش نشانان نتوانند صندلی های جلو را تغییر دهند تا بتوانند به یون برسند.

در این گزارش آمده است که قطعی برق باعث شده است که ایمن سازی فضا برای عملیات (نجات) غیرممکن باشد.

یکی از نمایندگان ایستگاه آتش نشانی از اظهار نظر خودداری کرد.

این گزارش می گوید دستگیره های درهای خارجی مدل X که الکترونیکی هستند، به دلیل سوختن باتری از بیرون باز نمی شوند. همچنین می‌گوید آتش‌نشانان نمی‌توانند یون را از ماشین بیرون بکشند، زیرا نمی‌توانستند صندلی‌های جلو را بعد از از بین رفتن باتری حرکت دهند.

ویدئویی از نجات نشان می‌دهد که آتش‌نشانان تلاش می‌کنند اما موفق به باز کردن درب‌های مدل X به سبک بال شوند. طبق فیلم و گزارش آتش نشانان، آنها در نهایت شیشه جلو را شکستند و حدود 25 دقیقه پس از تماس اورژانس، یون را از ماشین بیرون کشیدند.

به گفته این آژانس و پارک سانگ هیوک، قانونگذار حزب مخالف دموکرات کره، تسلا تنها خودروسازی است که داده‌هایی را از سیستم‌های عیب‌یابی داخلی برای بررسی‌های ایمنی در کره جنوبی به سازمان ایمنی حمل‌ونقل کره (TS) ارائه نمی‌کند. به دلیل سقوط چوی، کمپینی را برای نظارت بر تسلا برای تغییر دستگیره‌های درب و همکاری با رگولاتورها انجام داده است.

تی اس خاطرنشان کرد که تسلا از نظر قانونی ملزم به ارائه چنین داده هایی نیست، اما سایر خودروسازان خارجی و داخلی این کار را انجام می دهند.

پارک و تی اس گفتند تسلا با آژانس همکاری می کند تا به مالکان کره ای اجازه دهد از اکتبر 2023 به داده های عیب یابی خودرو خود دسترسی داشته باشند.

پارک با اشاره به مواردی که درهای تسلا پس از برخورد باز نمی‌شوند، گفت: «تسلا به نمادی برای نوآوری بزرگ تبدیل شده است، اما من فکر می‌کنم (مسائل شرکت در کره) نگرانی‌های جدی برای مشتریان در اینجا ایجاد می‌کند. مفاد موافقتنامه تجارت آزاد

یک گروه مصرف کننده کره جنوبی، Citizens United for Consumer Sovereigny، در ماه سپتامبر گفت که تسلا آنچه را که این گروه “نقایص درب” می نامد برطرف نکرده است. این گروه می‌گوید در چهار سال گذشته اطلاعاتی در مورد 1870 شکایت در مورد درهای تسلا جمع‌آوری کرده است. اطلاعات ارائه شده توسط یکی دیگر از قانونگذاران کره جنوبی و تی اس این عدد را تایید کرد.

این گروه مصرف کننده گفت که از پلیس خواسته است تا تسلا را به دلیل عدم بهبود ایمنی راننده و سرنشین پس از تصادف مرگبار در سئول بررسی کند، اما طبق گزارش آنها که رویترز مشاهده کرده است، پلیس در ماه مه به آنها گفت که شواهد کافی برای ادامه کار وجود ندارد.

در نامه‌ای در 29 ژوئن به گروه مصرف‌کننده که رویترز آن را مشاهده کرد، پلیس می‌گوید که اگرچه قفل‌های درهای تسلا ممکن است استانداردهای ایمنی محلی را نقض کند، اما این ملاحظات با شرایط توافق تجارت آزاد کره و ایالات متحده مغایرت داشت.

در نامه پلیس آمده است: «درهای تسلا ممکن است قوانین (محلی) را نقض کنند، اما این شرکت (تسلا) هیچ تعهدی برای رعایت استانداردهای ایمنی وسایل نقلیه موتوری محلی مطابق با توافقنامه تجارت آزاد کره و ایالات متحده ندارد.

سه کارشناس حقوقی و ایمنی خودرو می‌گویند، در دادگاه‌های کره جنوبی، رانندگان در مواردی که علت تصادف مورد مناقشه است، با بار اثبات نقص خودرو مواجه می‌شوند و تولیدکنندگان خودرو تقریباً هرگز به دلیل مسائل ایمنی تحت پیگرد قانونی قرار نمی‌گیرند.

آن هو جون، یکی دیگر از «رانندگان جایگزین» در کره جنوبی، که در ماه مه تقریباً مشابه تصادف چوی تصادفی با تسلا داشت، گفت: «تا زمانی که این مشکل را پشت سر نگذاشته باشید، هرگز متوجه احساس آن نخواهید شد.

تسلا به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

Ahn، یکی از معدود افرادی که در تمام جلسات پیش از محاکمه چوی شرکت کرد، می‌گوید تسلای که او رانندگی می‌کرد نیز خود به خود شتاب گرفت و با دو خودرو در یک گاراژ زیرزمینی تصادف کرد، اما آسیب جدی ندید. پلیس می‌گوید این تصادف مقصر او بوده است، زیرا خودرو مشکلی نداشته است، اما به دلیل جزئی بودن خرابی از او اتهامی دریافت نکرده است.

Ahn گفت که شغل خود را به عنوان یک راننده جایگزین مستقل حفظ کرده است، اما از رانندگی تسلاس خودداری می کند.

چویی که نمی تواند کار کند و تقریباً بی پول است، به یک اتاقک 6.6 متری (71 فوت مربعی) نقل مکان کرده است که با 350000 وون (243 دلار) در ماه اجاره می کند. این خانه که از طریق یارانه های دولتی تامین می شود، شامل یک حمام و آشپزخانه مشترک و تمام برنجی است که او می تواند بخورد. با وجود این سختی‌ها، چوی نگاهی طولانی به تسلا دارد.

بدیهی است که فرآیندی وجود دارد که محصولات را از طریق آزمون و خطا کامل می کند. و من فقط مقدر شده است که بخشی از این روند باشم.»

(گزارش توسط Ju-min Park؛ گزارش اضافی توسط Hyunjoo Jin؛ ویرایش توسط Kevin Krolicki و Gerry Doyle)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.