ایالات متحده می گوید که سوئیس از آستانه ارزی فراتر رفته است، بدون برچسب دستکاری توسط رویترز

2/2 © رویترز. عکس فایل: وزارت خزانه داری ایالات متحده در واشنگتن، دی سی، ایالات متحده، 30 اوت 2020 دیده می شود. رویترز/اندرو کلی 2/2 نوشته آندره آ شلال واشنگتن (رویترز) – وزارت خزانه داری ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که سوئیس همچنان به فراتر رفتن از آستانه دستکاری احتمالی ارز تحت قانون تجارت

کد خبر : 215020
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
ایالات متحده می گوید که سوئیس از آستانه ارزی فراتر رفته است، بدون برچسب دستکاری توسط رویترز


2/2

© رویترز. عکس فایل: وزارت خزانه داری ایالات متحده در واشنگتن، دی سی، ایالات متحده، 30 اوت 2020 دیده می شود. رویترز/اندرو کلی

2/2

نوشته آندره آ شلال

واشنگتن (رویترز) – وزارت خزانه داری ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که سوئیس همچنان به فراتر رفتن از آستانه دستکاری احتمالی ارز تحت قانون تجارت ایالات متحده در سال 2015 ادامه می دهد، اما از نام بردن آن – یا هر کشور دیگری – دستکاری ارز خودداری کرد.

وزارت خزانه داری گفت که به تعامل دوجانبه تقویت شده با سوئیس که در اوایل سال 2021 برای بحث در مورد گزینه های مقامات سوئیس برای رسیدگی به علل زمینه ای عدم تعادل خارجی آن آغاز شد، ادامه خواهد داد.

یکی از مقامات ارشد وزارت خزانه داری گفت که این مذاکرات به خوبی پیش می رفت و سوئیس با چالش های منحصر به فردی مواجه شد که بر تراز حساب جاری آن تأثیر گذاشت، از جمله ورودی های گاه به گاه پناهگاه های امن، مانند شروع جنگ روسیه علیه اوکراین.

وزارت خزانه داری در گزارش شش ماهه خود گفت که ویتنام و تایوان همچنان به فراتر رفتن از برخی آستانه ها برای دستکاری احتمالی ارز ادامه می دهند و به تحلیل عمیق نرخ ارز و سیاست های کلان اقتصادی خود ادامه می دهند.

به طور کلی، این گزارش به این نتیجه رسید که هیچ یک از شرکای تجاری اصلی نرخ مبادله خود را با دلار آمریکا به منظور جلوگیری از تعدیل موثر تراز پرداخت ها یا به دست آوردن مزیت رقابتی ناعادلانه در تجارت بین المللی دستکاری نکرده است.

اما اعلام کرد که همچنان نگران افزایش مقیاس و تداوم مداخله ارزی برخی از اقتصادها برای مقاومت در برابر افزایش ارزش پول خود در راستای اصول اقتصادی است و به فشار بر کشورهای مازاد برای برداشتن گام‌هایی برای تقویت تقاضای داخلی ادامه خواهد داد.

جانت یلن، وزیر خزانه داری، از شرکای تجاری اصلی ایالات متحده خواست تا ابزارهای سیاست خود را برای حمایت از یک بهبود قوی و پایدار جهانی به دقت تنظیم کنند.

او گفت: «بازیابی نابرابر جهانی، بهبودی انعطاف‌پذیر نیست. این نابرابری را تشدید می کند، عدم تعادل جهانی را تشدید می کند و خطرات را برای اقتصاد جهانی افزایش می دهد.

وزارت خزانه داری تایوان و ویتنام را به «فهرست نظارت» شرکای تجاری اصلی خود که شایسته توجه دقیق به رویه های ارزی آنها هستند، همراه با 10 کشور دیگر که در این فهرست باقی مانده اند، منتقل کرد: چین، ژاپن، کره جنوبی، آلمان، ایتالیا، هند، مالزی، سنگاپور، تایلند و مکزیک.

وزارت خزانه داری گفت که از می 2021 با تایوان گفتگوهای “مولد” داشته است که به ایجاد درک مشترک از نگرانی های ایالات متحده کمک کرده است، اظهاراتی که مقامات تایوانی پس از انتشار این گزارش منعکس کردند.

یک مقام بانک مرکزی تایوان گفت که دو طرف ارتباطات خوبی داشتند و واشنگتن موضع سیاست نرخ ارز تایوان را درک کرد.

وزارت خزانه داری گفت که از پیشرفت ویتنام بر اساس توافق ژوئیه 2021 برای رسیدگی به نگرانی های ایالات متحده راضی است.

این گزارش چند ساعت پس از انتشار بیانیه ای مشترک توسط دولت و بانک مرکزی ژاپن منتشر شد که در آن نگرانی خود را در مورد کاهش شدید اخیر ین نشان دادند، که قوی ترین هشداری است که تاکنون وجود دارد مبنی بر اینکه توکیو می تواند برای حمایت از ارز خود مداخله کند.

گزارش وزارت خزانه داری به کاهش شدید ین ژاپن تا کنون در سال 2022 اشاره کرد و گفت که این امر عمدتاً به دلیل تفاوت های نرخ بهره ناشی از ادامه موضع سیاست پولی تطبیقی ​​بانک مرکزی ژاپن است.

این گزارش همچنان به ابراز نگرانی در مورد عدم موفقیت چین در انتشار داده‌های مداخله ارزی و عدم شفافیت گسترده‌تر در مورد مکانیسم نرخ ارز خود می‌پردازد و می‌گوید خزانه‌داری از نزدیک بر فعالیت‌های ارزی بانک‌های دولتی چین نظارت خواهد کرد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.