ایالات متحده با وجود نگرانی های مربوط به اشاعه، MANPADS را به اوکراین می فرستد

تحویل تسلیحات غربی، که یکی دیگر از آنها انتظار می‌رود در ساعات آینده برسد، برای توانمند ساختن اوکراینی‌ها برای مبارزه با نیروهای مهاجم روس بسیار مؤثرتر و شدیدتر از آنچه اطلاعات آمریکا انتظار می‌رفت، حیاتی بوده است. اما انتقال این مقادیر تسلیحات به بزرگترین درگیری در اروپا پس از جنگ جهانی دوم، خطر افتادن برخی

کد خبر : 177665
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۳:۲۱
ایالات متحده با وجود نگرانی های مربوط به اشاعه، MANPADS را به اوکراین می فرستد


تحویل تسلیحات غربی، که یکی دیگر از آنها انتظار می‌رود در ساعات آینده برسد، برای توانمند ساختن اوکراینی‌ها برای مبارزه با نیروهای مهاجم روس بسیار مؤثرتر و شدیدتر از آنچه اطلاعات آمریکا انتظار می‌رفت، حیاتی بوده است.

اما انتقال این مقادیر تسلیحات به بزرگترین درگیری در اروپا پس از جنگ جهانی دوم، خطر افتادن برخی از آنها به دست اشتباه را به همراه دارد – احتمالی که غرب در نظر گرفته است.

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا روز جمعه در پاسخ به سوالی درباره این خطر گفت: «صراحتاً، ما معتقدیم که در حال حاضر این ریسک ارزش دارد زیرا اوکراینی‌ها به طرز ماهرانه‌ای با ابزارهایی که در اختیار دارند می‌جنگند و از آنها خلاقانه استفاده می‌کنند».

موشک‌های بسیار قابل حمل مانند موشک‌های زمین به هوای استینگر – که نوعی MANPAD هستند – می‌توانند به پیروزی در جنگ‌ها کمک کنند، اما در گذشته نیز گم شده، فروخته شده یا در زرادخانه‌های گروه‌های افراطی زخمی شده‌اند.

به عنوان مثال، صدها استینگر عرضه شده توسط ایالات متحده به عنوان کلیدی برای کمک به شورشیان مجاهدین در بیرون راندن نیروهای شوروی از افغانستان در جنگی که در دهه های 1980 و 1990 ادامه داشت، دیده می شد.

اما ایالات متحده متعاقباً سالها تلاش کرد تا MANPADS استفاده نشده را از آن کشور و سایر مناطق درگیری در سراسر جهان بازیابی کند.

در مطالعه ای که توسط پنتاگون در سال 2019 انجام شد، اندیشکده RAND Corp تخمین زد که بیش از 60 هواپیمای غیرنظامی از دهه 1970 توسط MANPADS مورد اصابت قرار گرفته و بیش از 1000 غیرنظامی را کشته اند. تا سال 2019، 57 گروه مسلح غیر دولتی تایید شد که دارای MANPADS یا مشکوک به داشتن MANPADS هستند.

شرکت رند گفت روسیه “بزرگترین صادرکننده MANPADS” بود و بیش از 10000 سیستم بین سالهای 2010 تا 2018 به کشورهایی از جمله عراق، ونزوئلا، قزاقستان، قطر و لیبی فروخته شد.

ایالات متحده و ناتو فاش نکرده اند که از زمان آغاز تهاجم که اکنون در هفته سوم است، چه تعداد MANPADS به اوکراین منتقل شده است.

تا کنون، روسیه کاروان های تسلیحاتی غربی را که به سمت اوکراین حرکت کرده بودند، هدف قرار نداده است و این مقام ارشد دفاعی ایالات متحده گفت که ایالات متحده ندیده است که هیچ موجودی انبارهای غربی به دست روسیه افتاده باشد.

اما این می تواند تغییر کند.

در جلسه روز جمعه شورای امنیت روسیه، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه درباره توقیف احتمالی سلاح های ضد تانک جاولین و استینگرهای ساخت غرب در آینده صحبت کرد. او گفت که آنها باید به نیروهای تحت حمایت روسیه در منطقه جداشده دونباس در شرق اوکراین تحویل داده شوند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه علناً از این ایده حمایت کرد.

پوتین گفت: «در مورد تحویل تسلیحات، به ویژه تسلیحات ساخت غرب که به دست ارتش روسیه افتاده است، البته من از امکان اعطای این تسلیحات به واحدهای نظامی جمهوری‌های مردمی لوگانسک و دونتسک حمایت می‌کنم.

پوتین به شویگو گفت: لطفا این کار را انجام دهید.

(گزارش توسط فیل استوارت و ادریس علی؛ ویرایش توسط مری میلیکن و دانیل والیس)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.