اوکراین که از اعتصاب در اودسا خشمگین شده است، همچنان آماده از سرگیری صادرات غلات است

رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی حملات به اودسا را ​​به عنوان “بربریت” آشکار محکوم کرد که نشان داد نمی توان به مسکو برای اجرای توافق روز جمعه با میانجیگری ترکیه و سازمان ملل اعتماد کرد. با این حال، یکی از وزیران دولت گفت که آماده‌سازی برای از سرگیری محموله‌های غلات ادامه دارد و رادیو تلویزیون عمومی

کد خبر : 232858
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۸:۵۲
اوکراین که از اعتصاب در اودسا خشمگین شده است، همچنان آماده از سرگیری صادرات غلات است


رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی حملات به اودسا را ​​به عنوان “بربریت” آشکار محکوم کرد که نشان داد نمی توان به مسکو برای اجرای توافق روز جمعه با میانجیگری ترکیه و سازمان ملل اعتماد کرد.

با این حال، یکی از وزیران دولت گفت که آماده‌سازی برای از سرگیری محموله‌های غلات ادامه دارد و رادیو تلویزیون عمومی Suspilne به نقل از ارتش اوکراین گفت که موشک‌ها آسیب قابل توجهی به بندر وارد نکرده است.

توافق امضا شده توسط مسکو و کیف به عنوان یک پیشرفت دیپلماتیک که به مهار افزایش قیمت جهانی مواد غذایی کمک می کند مورد ستایش قرار گرفت، اما از آنجایی که جنگ در روز یکشنبه وارد ششمین ماه خود شد، هیچ نشانه ای از توقف درگیری ها مشاهده نشد.

در حالی که صحنه اصلی نبرد منطقه شرقی دونباس بوده است، زلنسکی در ویدئویی که اواخر روز شنبه منتشر شد، گفت که نیروهای اوکراینی “گام به گام” به سمت منطقه اشغالی خرسون در دریای سیاه شرقی حرکت می کنند.

حملات به اودسا با محکومیت شدید سازمان ملل، اتحادیه اروپا، ایالات متحده، بریتانیا، آلمان و ایتالیا مواجه شد. روز جمعه، مقامات سازمان ملل گفته بودند که امیدوارند این توافق تا چند هفته دیگر عملیاتی شود.

ویدئوی منتشر شده توسط ارتش اوکراین نشان می‌دهد که آتش‌نشانان در حال مبارزه با آتش در یک قایق ناشناس که در کنار یک یدک‌کش لنگر انداخته بود، می‌پردازند. رویترز به طور مستقل قادر به تأیید صحت ویدیو یا تاریخ فیلمبرداری آن نبود.

وزیر دفاع ترکیه گفت که مقامات روسیه به آنکارا گفته اند که مسکو “هیچ ارتباطی” با این حملات ندارد. نه در بیانیه های وزارت دفاع روسیه و نه در خلاصه عصر ارتش به حملات موشکی در اودسا اشاره ای نشده است. این وزارتخانه به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخی نداد.

به گفته ارتش اوکراین، دو موشک روسی کالیبر به منطقه یک ایستگاه پمپاژ در بندر اصابت کرد و دو موشک دیگر توسط نیروهای پدافند هوایی سرنگون شدند. یوری ایگنات، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفت این موشک ها از کشتی های جنگی در دریای سیاه در نزدیکی کریمه شلیک شده است.

Suspilne به نقل از فرماندهی نظامی جنوب اوکراین گفت که منطقه ذخیره غلات بندر آسیب ندیده است.

متأسفانه مجروحانی وجود دارد. ماکسیم مارچنکو، فرماندار منطقه اودسا، گفت: زیرساخت های بندر آسیب دیده است.

اما الکساندر کوباکوف وزیر زیرساخت در فیس بوک گفت که “ما به آمادگی های فنی برای راه اندازی صادرات محصولات کشاورزی از بنادر خود ادامه می دهیم.”

مقامات سازمان ملل گفتند که این قرارداد محموله های غلات از سه بندر بازگشایی شده را به سطح 5 میلیون تن در ماه قبل از جنگ باز می گرداند.

گذرگاه امن

به نظر می‌رسد این اعتصاب‌ها قرارداد روز جمعه را نقض می‌کند، که اجازه عبور امن به داخل و خارج از بنادر اوکراین را می‌دهد.

زلنسکی متعهد شد که برای دستیابی به سامانه‌های پدافند هوایی قادر به سرنگونی موشک‌هایی مانند موشک‌هایی که اودسا را ​​اصابت کرده‌اند، تمام تلاش خود را انجام دهد.

محاصره بنادر اوکراین توسط ناوگان دریای سیاه روسیه از زمان تهاجم مسکو در 24 فوریه، ده ها میلیون تن غلات را به دام انداخته و بسیاری از کشتی ها را به گل نشسته است.

این موضوع تنگناهای زنجیره تامین جهانی را بدتر کرده است. همراه با تحریم های غرب بر روسیه، تورم قیمت مواد غذایی و انرژی را تشدید کرده است. بر اساس گزارش برنامه جهانی غذا، روسیه و اوکراین تامین کنندگان عمده گندم در جهان هستند و بحران جهانی غذا حدود 47 میلیون نفر را به سمت «گرسنگی حاد» سوق داده است.

مسکو مسئولیت بحران غذایی را رد می‌کند و تحریم‌های غرب را به دلیل کند کردن صادرات مواد غذایی و کود و اوکراین را به دلیل استخراج معادن مسیرها به بنادرش مقصر می‌داند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت که حمله به اودسا «اعتبار پایبندی روسیه به توافق دیروز را با تردید جدی مواجه می‌کند».

وی افزود: روسیه مسئولیت تعمیق بحران جهانی غذا را بر عهده دارد و باید تجاوزات خود را متوقف کند.

سخنگوی سازمان ملل گفت، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، این حملات را “به صراحت” محکوم کرد و افزود که اجرای کامل توافق ضروری است.

خلوسی آکار، وزیر دفاع ترکیه در بیانیه‌ای گفت: روس‌ها به ما گفتند که مطلقاً هیچ ارتباطی با این حمله ندارند… این واقعیت که چنین حادثه‌ای درست پس از توافقی که دیروز انجام دادیم، واقعاً ما را نگران کرد.

اوکراین به عنوان بخشی از دفاع جنگی خود آب های نزدیک بنادر خود را مین گذاری کرده است، اما طبق این قرارداد خلبان ها کشتی ها را در امتداد کانال های امن هدایت می کنند.

یک مرکز هماهنگی مشترک متشکل از اعضای چهار طرف توافق، بر کشتی‌های عبوری از دریای سیاه به سمت تنگه بسفر ترکیه و خروج از بازارهای جهانی نظارت می‌کند. همه طرف ها روز جمعه توافق کردند که هیچ حمله ای به این نهادها صورت نگیرد.

پوتین این جنگ را یک «عملیات نظامی ویژه» می‌داند که هدف آن غیرنظامی کردن اوکراین و ریشه‌کن کردن ملی‌گرایان خطرناک است. کیف و غرب این را بهانه ای بی اساس برای غصب زمین تهاجمی می نامند.

یک هیئت کنگره آمریکا که با زلنسکی در کیف ملاقات کرد، قول حمایت ادامه داد.

به نقل از آدام اسمیت، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان، به رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی گفت که واشنگتن و متحدانش قصد دارند سامانه های پرتاب موشک های متعدد بیشتری را ارائه دهند.

(گزارش توسط ناتالیا زینتس در کیف، تام بالمفورث در لندن و دفاتر رویترز؛ نوشته جیکوب گرونهولت-پدرسن، مت اسپتالنیک و سیمون کامرون مور؛ ویرایش توسط ویلیام مالارد)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.