اوکراین کنترل کامل هاب لجستیکی را از روسیه پس گرفته است و انتظار دستاوردهای بیشتری دارد

[ad_1] شکست سخت برای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، پس از اعلام الحاق چهار منطقه که تقریباً یک پنجم اوکراین را در روز جمعه اعلام کرد، منطقه‌ای که لیمان را نیز در بر می‌گیرد، رخ داد. کیف و غرب این اعلامیه را محکوم کرده اند و آن را یک شوخی غیرقانونی می دانند. ینس استولتنبرگ، دبیرکل

کد خبر : 262447
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲:۱۳
اوکراین کنترل کامل هاب لجستیکی را از روسیه پس گرفته است و انتظار دستاوردهای بیشتری دارد

[ad_1]

شکست سخت برای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، پس از اعلام الحاق چهار منطقه که تقریباً یک پنجم اوکراین را در روز جمعه اعلام کرد، منطقه‌ای که لیمان را نیز در بر می‌گیرد، رخ داد. کیف و غرب این اعلامیه را محکوم کرده اند و آن را یک شوخی غیرقانونی می دانند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت: تصرف این شهر که در آن پرچم‌های اوکراین بر فراز ساختمان‌های مدنی در روز شنبه برافراشته شد، نشان داد که اوکراین می‌تواند نیروهای روسی را بیرون کند و تأثیر استقرار تسلیحات غربی پیشرفته اوکراین بر درگیری‌ها را نشان داد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در یک کلیپ ویدئویی کوتاه در کانال تلگرامی خود گفت: «از ساعت 1230 (0930 GMT)، لیمان به طور کامل پاکسازی شده است. “از نیروهای ما متشکرم… افتخار برای اوکراین!”

طی هفته گذشته، تعداد پرچم‌های اوکراین در دونباس افزایش یافته است. زلنسکی در یک سخنرانی قبلی با استفاده از نام ترکیبی دونتسک و لوهانسک گفت.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که نیروهایش را “در ارتباط با ایجاد تهدید محاصره” از منطقه لیمان خارج می کند.

این سازمان در به روز رسانی روزانه خود در مورد نبرد در اوکراین در روز یکشنبه اشاره ای به لیمان نکرده است، اگرچه گفته است که نیروهای روسیه هفت انبار توپخانه و موشک را در مناطق اوکراینی خارکف، زاپوریژژیا، میکولایف و دونتسک منهدم کرده اند.

ارتش اوکراین در بیانیه عصر روز یکشنبه خود گفت که نیروهایش پیشروی های روسیه را در چندین منطقه دفع کرده اند – به ویژه در منطقه دونتسک در نزدیکی باخموت و اسپیرنه، درست در داخل منطقه دونتسک در نزدیکی لیسیچانسک، مرکز اصلی در منطقه همسایه لوهانسک.

نیروهای روسی لیمان را در ماه مه از اوکراین تصرف کردند و از آن به عنوان مرکز تدارکات و حمل و نقل برای عملیات خود در شمال منطقه دونتسک استفاده کردند. بازپس گیری این کشور توسط نیروهای اوکراینی بزرگترین شکست روسیه در میدان جنگ از زمان ضدحمله برق آسای اوکراین در منطقه شمال شرقی خارکف در ماه سپتامبر است.

سرهی گایدای فرماندار لوهانسک گفت که کنترل بر لیمان می تواند یک “عامل کلیدی” در کمک به اوکراین برای بازپس گیری سرزمین های از دست رفته در منطقه همسایه لوهانسک باشد، که مسکو پس از هفته ها پیشروی در اوایل ژوئیه، تصرف کامل آن را اعلام کرد.

وزارت دفاع بریتانیا گفت که اهمیت عملیاتی لیمان به دلیل فرماندهی آن بر روی یک گذرگاه بر فراز رودخانه سیورسکی دونتس است که روسیه در پشت آن تلاش کرده است تا دفاع خود را تحکیم کند.

این وزارتخانه افزود که روسیه احتمالاً در جریان عقب نشینی تلفات سنگینی را متحمل شده است. سخنگوی ارتش اوکراین روز شنبه گفت که روسیه قبل از حمله اوکراین، 5000 تا 5500 سرباز در این شهر داشت.

مناطق الحاقی

مناطقی که پوتین ادعا کرد که تنها بیش از هفت ماه پس از تهاجم روسیه به همسایه خود – دونتسک و لوهانسک به علاوه خرسون و زاپوریژژیا در جنوب – ضمیمه شده‌اند، برابر با 18 درصد از کل مساحت اوکراین است.

ویاچسلاو ولودین، رئیس مجلس سفلی روسیه گفت: پارلمان روسیه روز دوشنبه لوایح و معاهدات تصویبی برای جذب مناطق را بررسی می کند.

مراسم امضای پر زرق و برق کرملین با رهبران مستقر در منطقه توسط روسیه در روز جمعه نتوانست موجی از انتقادها را در داخل روسیه از نحوه مدیریت عملیات نظامی این کشور متوقف کند. وزارت دفاع بریتانیا گفت که این احتمال وجود دارد که با شکست های بیشتر تشدید شود.

رمضان قدیروف، رهبر منطقه جنوبی چچن روسیه، متحد پوتین، روز شنبه خواستار تغییر استراتژی “تا اعلام حکومت نظامی در مناطق مرزی و استفاده از سلاح های هسته ای کم بازده” شد. واشنگتن می گوید به هرگونه استفاده از سلاح های هسته ای قاطعانه پاسخ خواهد داد.

دیگر شخصیت‌های تندرو روسیه روز شنبه در رسانه‌های اجتماعی از ژنرال‌های روسی و وزیر دفاع روسیه سرگئی شویگو به دلیل نظارت بر این شکست‌ها انتقاد کردند، اما از حمله به پوتین کوتاهی کردند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.