اوکراین وضعیت فوق العاده اعلام کرد و شهروندان را از روسیه به خانه احضار کرد

[ad_1] گلوله باران در خط تماس در شرق اوکراین تشدید شد، جایی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه استقلال دو منطقه شورشی تحت حمایت مسکو را در این هفته به رسمیت شناخت و دستور استقرار نیروهای روسی به عنوان “حافظان صلح” را صادر کرد. یک شاهد رویترز گزارش داد کاروان تجهیزات نظامی شامل 9 تانک

کد خبر : 170365
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲:۰۰
اوکراین وضعیت فوق العاده اعلام کرد و شهروندان را از روسیه به خانه احضار کرد

[ad_1]

گلوله باران در خط تماس در شرق اوکراین تشدید شد، جایی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه استقلال دو منطقه شورشی تحت حمایت مسکو را در این هفته به رسمیت شناخت و دستور استقرار نیروهای روسی به عنوان “حافظان صلح” را صادر کرد.

یک شاهد رویترز گزارش داد کاروان تجهیزات نظامی شامل 9 تانک از سمت مرز روسیه به سمت شرق اوکراین در دونتسک حرکت کردند.

اما هنوز هیچ نشانه روشنی مبنی بر اینکه پوتین با ده ها هزار نیرویی که در نزدیکی مرزهای همسایه خود جمع آوری کرده است به اوکراین حمله خواهد کرد یا خیر وجود نداشت. یک مقام دفاعی ایالات متحده گفت که نیروهای روسیه “تا آنجا که می توانند آماده باشند” برای حمله هستند.

این بلاتکلیفی و اولین رگبار تحریم‌ها علیه منافع روسیه توسط واشنگتن و متحدانش، بازارهای مالی را که روز چهارشنبه با هم متفاوت بودند، متلاطم کرد.

قیمت نفت کاهش اولیه خود را در روز کاهش داد، در حالی که سهام جهانی سقوط چهار روزه را شکست و تقاضا برای دارایی های امن کاهش یافت، زیرا رهبران غربی و اوکراین در انتظار حرکت بعدی پوتین بودند. روبل کاهش یافت، هرچند نه چندان.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت: «پیش بینی گام بعدی روسیه، جدایی طلبان یا تصمیمات شخصی رئیس جمهور روسیه – نمی توانم بگویم.»

بر اساس پیش‌نویس متنی که باید به تصویب مجلس برسد، وضعیت فوق‌العاده 30 روزه می‌تواند آزادی حرکت سربازان ذخیره را محدود کند، محدودیت‌هایی را برای رسانه‌ها اعمال کند و منجر به بررسی اسناد شخصی شود.

این محدودیت ها از روز پنجشنبه اجرایی می شود.

دولت اوکراین همچنین خدمت سربازی اجباری را برای همه مردان در سن جنگ اعلام کرده است.

وب‌سایت‌های دولتی و دولتی اوکراین که در هفته‌های اخیر با قطعی‌هایی مواجه شده‌اند که کیف آنها را به حملات سایبری متهم می‌کند، روز چهارشنبه دوباره آفلاین شدند. وب سایت های پارلمان، کابینه و وزارت خارجه اوکراین تحت تأثیر قرار گرفتند.

مسکو برنامه ریزی برای تهاجم را رد کرده و هشدارها را هیستری ضد روسیه توصیف کرده است. اما هیچ اقدامی برای خروج نیروهای مستقر در امتداد مرزهای اوکراین انجام نداده است.

روز چهارشنبه پرچم های سفارت خود در کیف را پایین آورد و به دیپلمات های خود دستور تخلیه به دلایل ایمنی را داد.

تحریم ها

کشورهای غربی هفته هاست که در مورد احتمال وقوع خونین ترین جنگ دهه ها در اروپا هشدار می دهند. این هنوز محقق نشده است، اما تهدید ظاهری همچنان پابرجاست و سیاستگذاران را مجبور می‌کند تا با کالیبره کردن واکنش‌های خود مبارزه کنند.

واشنگتن به همراه متحدانش در این هفته از تحریم‌های جدید از جمله محدودیت‌های جدید بر برخی بانک‌های روسیه رونمایی کرد.

رهبران غربی می گویند در صورت تهاجم تمام عیار، اقدامات سخت تری در نظر گرفته شده است، برای مثال اگر روسیه به جدایی طلبان کمک کند تا بخش هایی از شرق اوکراین را تصرف کنند که ادعا می کنند اما در حال حاضر کنترل آن را ندارند.

هیچ یک از اقدامات تاکنون مستقیماً شخص پوتین را هدف قرار نداده است، یا انتظار می‌رود که عواقب جدی برای مسکو که بیش از 630 میلیارد دلار ذخایر بین‌المللی دارد، داشته باشد.

انتظار می رود دولت بایدن روز چهارشنبه تحریم هایی را علیه Nord Stream 2 AG، یک شرکت سوئیسی که خط لوله گاز نورد استریم 2 روسیه را به آلمان ساخته و مادرش غول گاز دولتی روسیه است، رونمایی کند.

آلمان روز سه شنبه مجوزهای خط لوله را متوقف کرد.

اتحادیه اروپا تمامی اعضای مجلس سفلی روسیه را که به شناسایی مناطق جدایی طلب در اوکراین رای دادند به لیست سیاه اضافه می کند و دارایی های آنها را مسدود می کند. بسته دوم تحریم اتحادیه اروپا شامل کنترل صادرات می شود.

رهبران اتحادیه اروپا نیز روز پنجشنبه یک نشست اضطراری برای بحث در مورد اقدامات بعدی برگزار خواهند کرد.

بریتانیا روسیه را از انتشار اوراق قرضه جدید در بازارهای خود منع کرد.

نیروهای تازه کار مستقر شدند

ارتش اوکراین اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته در پی افزایش گلوله باران جدایی‌طلبان طرفدار روسیه با استفاده از توپخانه سنگین، بمب‌های خمپاره‌ای و سامانه‌های راکتی گراد در دو منطقه جدا شده، یک سرباز کشته و شش سرباز زخمی شدند.

به گفته شرکت آمریکایی Maxar، تصاویر ماهواره ای جدید چندین نیرو و تجهیزات جدید در غرب روسیه و بیش از 100 وسیله نقلیه را در یک فرودگاه کوچک در جنوب بلاروس، که هم مرز با اوکراین است، نشان می دهد.

برای ماه‌ها، روسیه این بحران را عمدتاً به‌عنوان یک مناقشه با غرب معرفی کرده و خواستار تضمین‌های امنیتی، از جمله وعده هرگز اجازه نخواهد داد اوکراین به ناتو بپیوندد.

اما به رسمیت شناختن مناطق جدایی طلب با زبان بسیار قوی تری علیه اوکراین از جمله شخص پوتین همراه بود.

پوتین در یک سخنرانی تلویزیونی در روز دوشنبه، دولت اوکراین را یک سازه مصنوعی توصیف کرد که به اشتباه توسط دشمنانش از روسیه بیرون کشیده شده است.

برخی از کسانی که این سخنرانی را دیدند گفتند که اکنون از سوی رهبری که تصمیماتی می گیرد که دیگر منطقی به نظر نمی رسد، احساس خطر می کنند.

در مورد پوتین، این مبارزه برای پول یا قدرت نیست، بلکه در مورد غرور است. یعنی ذهن خاموش است. او نمی تواند متوقف شود و نمی توان او را متوقف کرد.

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان، گفت که روسیه می‌تواند به یک منفرد جهانی تبدیل شود و از آن خواست که «خود را به طور کامل در سراسر جهان منزوی نکند».

دیپلماسی نیز آسیب دیده است: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده و ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه را لغو کردند. نشست سران جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و پوتین، که توسط فرانسه در آغاز هفته برگزار شد، اکنون بعید به نظر می رسد.

پوتین گفت که او همیشه برای یافتن راه حل های دیپلماتیک آماده است، اما “منافع روسیه و امنیت شهروندان ما برای ما بی قید و شرط است.”

(گزارش توسط دفاتر رویترز، نوشته پیتر گراف و فرانک جک دانیل، ویرایش توسط تیموتی هریتیج و هیو لاوسون)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.